پلیس بلاروس به خانه ها و دفاتر روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر حمله کرده است



پلیس بلاروس برای سومین روز متوالی امروز (جمعه) به بلاروس به منازل و دفاتر روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر یورش برد.

به گفته فعالان حقوق بشر ، پلیس بلاروس می گوید سرکوب جدید علیه رهبر مخالفان الکساندر لوکاشنکو ، رئیس جمهور بلاروس انجام شده است.

کانال خبری مستقر در لهستان Nexta Live گزارش می دهد که دفتر صدا و سیما در مینسک از جمله خبرنامه هایی است که پلیس بلاروس هدف آن قرار دارد. گروه حقوق بشر بلاروس ویاسنا -96 نیز اعلام کرد روزنامه نگاران شبکه اطلاعات بازداشت شده اند.

مقامات بلاروس از زمان آغاز انتخابات تقلبی ریاست جمهوری در آگوست ، تعدادی از دفاتر اطلاع رسانی غیر دولتی و گروه های حقوق بشری را تعطیل کرده اند.

مخالفان می گویند این انتخابات تقلبی بوده و منجر به انتخاب مجدد لوکاشنکو شد که از سال 1994 قدرت را در دست دارد اما رئیس جمهور بلاروس این ادعاها را رد کرد.

امروز افسران پلیس به خانه تعدادی از روزنامه نگاران در شبکه تلویزیونی Blast Blast حمله کردند.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ، مأموران امنیتی چندین خانه و دفتر 20 مدافع حقوق بشر ، خیریه ها و رسانه ها را جستجو و 15 نفر از جمله رهبر گروه ویاسنا -96 را دستگیر کردند.

این دستگیری ها با انتقاد و محکومیت شدید کشورهای غربی روبرو شد ، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که او تشدید سرکوب در بلاروس و اتحادیه اروپا و ایالات متحده را که طی ماه های اخیر بلاروس را تحریم کرده است ، محکوم می کند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  Тези безкласни училища - ISNA

دیدگاهتان را بنویسید