پلنگ ماجراجو قائم شهرا 2 نفر را مجروح کرد + جزئیات زنده ماندن


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک قلاده پلنگ که بامداد امروز وارد شهرستان قائم شهر شده بود و چند ساعت زنده ماند، دو تن از نیروهای پلیس را که قصد کنترل آن را داشتند، مجروح کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر گفت: پلنگ ولگردی که امروز (5 اردیبهشت) در شهرستان قائمشهر مشاهده شده بود توسط ماموران حفاظت محیط زیست، پلیس و آتش نشانی مهار و زنده گیری شد.

مصطفی عرب در پاسخ به اینکه این پلنگ صاحب شخصی دارد، خاطرنشان کرد: در حال بررسی هستیم که این پلنگ از کجا آمده است اما قطعا پلنگ حیوانی نیست که بتوان آن را اهلی کرد. حتی در سیرک ها نیز این امر کمتر دیده می شود و به نظر می رسد گزینه حضور در خانه رد شده است.

رئیس محیط زیست قائم شهر ادامه داد: احتمال می رود این پلنگ از جنگل های مرتفع آمده باشد. در گذشته در جنگل های بالادست و روستای ساروکلا از توابع شهرستان قائمشهر یک پلنگ در تعقیب طعمه خود دیده شده است.

عرب با اشاره به اینکه پلنگ اصالتا ایرانی است، گفت: این پلنگ به دو نفر از نیروهای پلیس که قصد کنترل آن را داشتند حمله و آنها را مجروح کرد که یکی از ماموران پلیس از ناحیه کتف مجروح و دیگری مجروح شد. او نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

این مسئول گفت: با توجه به حمله پلنگ به عوامل پلیس، پلیس 2 تیر بادی شلیک و پلنگ به سمت باغ متواری شد. در آنجا پلنگ را بیهوش کردند و زنده نگه داشتند.

بیشتر بخوانید  فرار توله خرس قهوه‌ای از ترس انسان به بالای درخت / فیلم

جزئیات جدید پلنگ ماجراجو قائمشهر ۲ مامور نیروی انتظامی شد  آیا این پلنگ صاحب شخصی دارد؟

یک پلنگ ماجراجو در باغ یک خانه قدیمی زنده می ماند

رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر نیز بیان کرد: این پلنگ در خیابان های قائم شهر مشاهده شد و بلافاصله عوامل پلیس، آتش نشانی، هلال احمر و محیط زیست وارد عمل شدند.

وحید نصیری گفت: یک قلاده پلنگ وارد باغ یک خانه قدیمی در خیابان ساری قائم شهر، کوچه آزادی 98 شد و در آنجا با کمک پلیس و شلیک گلوله بیهوشی توسط محیط زیست، بیهوش در قفس قرار گرفت و به قفس منتقل شد. پناهگاه حیات وحش.

نصیری ادامه داد: در حال حاضر پلنگ مذکور برای بهبودی لازم به دامپزشکی منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید