پلاک موتورسیکلت کاربراتوری حذف شد؟


پلاک کاربراتور حذف شده است

دلگرم کننده: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا پس از انتشار اخباری مبنی بر امکان ثبت نام چند هزار موتورسیکلت کاربراتوری بر شماره گذاری نشدن موتورسیکلت ها تاکید کرد و گفت: شماره گذاری این موتورسیکلت ها تنها در صورت تایید هیات وزیران امکان پذیر است.

سردار سید کمال هادیان فر درباره اینکه آیا امکان ثبت نام ۱۲ هزار موتورسیکلت کاربراتوری برای پلیس وجود دارد یا خیر؟ وی گفت: موتورسیکلت های کاربراتوری طبق قانون شماره گذاری نمی شوند و پلیس نیز طبق قانون این موتورسیکلت ها را شماره گذاری نمی کند.

وی با بیان اینکه یکی دو سازمان به شماره گذاری تعدادی موتورسیکلت کاربراتوری می پردازند، افزود: البته در گزارشی که به ما داده تعداد این موتورسیکلت ها 12 هزار و کمتر نبوده است، اما به هر حال طبق قانون و گفتیم باید بررسی کنیم.» این موتورسیکلت ها از چه زمانی ساخته شده اند و آیا این محصولات برای بعد از تصویب قانون هستند یا بعد از آن. اما آنچه مشخص است پلیس موتورسیکلت کاربراتوری را حساب نمی کند و اگر این کار انجام شود باید به تصویب هیات وزیران برسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در مورد برخی خودروهای وارداتی نیز همین گونه است و خودروهای بالای 2500 مترمکعب که پس از تصویب ممنوعیت شماره گذاری این خودروها از سوی دولت وارد کشور شده بودند در مناطق آزاد باقی ماندند که یا باید تایید شود یا شماره گذاری «آنها آنجا را ترک نکردند و مجبور شدند به کشور مبدا خود بازگردند.

هادیان فر با تاکید بر اینکه قانون در این زمینه شفاف است، گفت: پلیس هیچ اقدامی بر خلاف قانون و مقررات انجام نخواهد داد.

بیشتر بخوانید  فرنگگردی بازیگر زن بدون مرز/ سبک او چیست؟

به گزارش ایسنا، طی مصوبه ای در سال ۱۳۹۵ دولت و با اجماع دستگاه های اجرایی از جمله وزارت صنعت، تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و از این تاریخ سازندگان باید موتورهای کاربراتوری را جایگزین کنند. با موتورسیکلت های انژکتوری


دیدگاهتان را بنویسید