پشت پرده ماجرای واریز 2 میلیون 290 هزار تومان سود سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

ثبت سرمایه پیامکی نوع جدیدی از کلاهبرداری است. زیرا تا این لحظه هیچ خبری از ثبت سهام اشخاص حقیقی منتشر نشده است و دولت در حال حاضر برنامه ای برای اختصاص سهام مالکیت جدید به شهروندان ندارد.

از سوی دیگر، اگر اولویتی برای ثبت سهام عدالت باشد، با افراد تحت پوشش کمیسیون امداد و کمک های اجتماعی است نه سایرین. ضمناً ادعا می کند که همه افراد می توانند ثبت نام کنند و سایت برای همه گروه ها باز است.

در متن به مردم آمده است: سایت سهام عدالت که امروز در خبرهاست حتما بروید و ثبت نام کنید. برای همه دوستان و آشنایان خود بفرستید. سایت تا فردا ساعت 12 باز می باشد. بعد از آن آدرس ثبت نام را منتشر کردند که کاملا اشتباه است.

آدرس دقیق سامانه ثبت سرمایه samanese.ir است اما سامانه متفاوتی در این پیامک معرفی شده است.

گفته می شود با کلیک بر روی لینک سامانه منتشر شده در این پیامک جعلی می توان حساب های بانکی افراد را هک کرد. همچنین تلگرام افراد از طریق این لینک هک می شود و با هک تلگرام این لینک برای تمامی افرادی که شماره آنها در دایرکتوری ملی است ارسال می شود.

این اولین بار نیست که برای ثبت سهم یا یارانه پیامک به مردم ارسال می شود و هدف آن کلاهبرداری از حساب بانکی مردم است. به نظر می رسد این پیام ها به طور مداوم برای کاربران مختلف ارسال می شود و هر بار خبری از دریافت سهام چند میلیونی یا یارانه ثبت نام برای بازماندگان گزارش می شود. این پیامک ها در حالی است که هرگونه ثبت نام برای سهام عدالت یا یارانه از طریق اخبار و رسانه های رسمی اطلاع رسانی می شود نه از طریق پیامک های غیررسمی.

بیشتر بخوانید  ویدئو/ حمایت حسن آقامیری از تتلو در روم جنجالی


دیدگاهتان را بنویسید