پشت صحنه لغو تحریم ها در دولت روحانی / آیا روش دولت اصلی در مذاکرات تغییر می کند؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینعلی ربیع ، سخنگوی دولت ، اخیراً در یک کنفرانس خبری گفت که اخباری مبنی بر فروپاشی برجام در روزهای اخیر بر اساس تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران و جلوگیری از صادرات نفت ایران به چین گزارش شده است. به دولت آقای رییسی آیا ایالات متحده برنامه ای برای مذاکرات جامع تر از برجام با دولت ایران تنظیم کرده است و آیا با تغییر دولت دوازدهم استراتژی احیای برجام تغییر می کند؟ وی گفت: ما این گمانه زنی ها را در رسانه ها شنیده ایم اما تا زمانی كه چنین اشتباه بزرگی مرتكب نشود قصد نداریم موضع جدی در این باره اتخاذ كنیم.

“” بیشتر بخوانید ؛

پاسخ ربیعی به گمانه زنی ها در مورد فروپاشی برجام / ما آرشیو سیاه نگذاشته ایم / دولت در خوزستان شکست نخورد

وی افزود: به طور کلی ، در سال های اخیر ، باید مشخص شود که هر سطح از مجازات ها علیه ایران محکوم به شکست است و هیچ تحریم جدیدی به جز تکرار شکست های قبلی نمی تواند کارساز باشد. بنابراین ، ما امیدواریم که دولت ایالات متحده آموخته های دولت قبلی را بخوبی آموخته باشد و در دام سوinter تعبیرها و برداشتهای مخرب قرار نگیرد.

پشت صحنه لغو تحریم ها در دولت روحانی / آیا روش دولت اصلی در مذاکرات تغییر می کند؟

ربیعی ادامه داد: ما همچنان به بازگشت همه طرفین به تعهدات خود در برجام مطابق با متن توافق نامه بدون مصالحه پایبند هستیم و قصد نداریم سایر موضوعات را مورد بحث قرار دهیم. تا زمانی که ایالات متحده و سایر اعضای 1 + 5 به تمام تعهدات خود در قبال شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کنند ، گفتگو و حتی فکر کردن در مورد مذاکرات خارج از آن بی معنی است.

بیشتر بخوانید  بهترین ایده‌های مدل لباس زنانه شب یلدا | یلدای امسال متفاوت باش

سخنگوی دولت تاکید کرد: این یک رویکرد اصولی و اساسی جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس اسناد اساسی سیستم است و با تغییر دولت ها تغییری نخواهد کرد. البته دولت سیزدهم این اختیار قانونی را خواهد داشت که به روشی منحصر به فرد مسئله ، ابزارها و روش های دیپلماسی و تحقق اهداف غیرقابل انکار ملی را در نظر بگیرد.

وی گفت: دولت دوازدهم تمام وظایف خود را برای رفع تحریم ها در مذاکرات انجام داده است و اگر محدودیت های غیر ضروری اعمال شده توسط قانون نبود ، امروز نتیجه متفاوتی را شاهد بودیم.

۲۷۲۱۹

دیدگاهتان را بنویسید