پشت تمرین قطع اینترنت چیست؟


مجله دلگرم: 7 بهمن ماه از ساعت 10 الی 12 کلیه خدمات مبتنی بر کارت برای پذیرندگانی که سرور خارج از کشور دارند به منظور «تمرین قطع اینترنت» از دسترس خارج می شود.

همچنین عنوان شده است که این تمرین در آینده نزدیک تکرار خواهد شد تا در نهایت تمامی گیرندگانی که در خارج از کشور خدمات دارند، سرورهای خود را به داخل کشور منتقل کنند.

هدف از تمرین قطع اینترنت چیست؟

مهدی عبادی، دبیر انجمن فین‌تک ایران در گفت‌وگو با دیجیاتو، موضوع را مستقیماً به بانک مرکزی ربط داد و گفت:

برخی از بورس ها و افرادی که با تجارت ارز سر و کار دارند از PSP و سپس دستگاه های ژست از ایران آمدند. به این ترتیب ایرانیان خارج از کشور با دسترسی به این دستگاه ها از کارت آنها برای تسریع در دریافت دلار و سایر ارزها از این افراد استفاده می کنند. اکنون بانک مرکزی نگران است که صادرکنندگان دلار و ارز خود را وارد نکنند.

جی. همتی با این دغدغه بله پروانه او دستور داد که تمام وسایل ژست استفاده شده در خارج از ایران متوقف شود. «پی اس پی ها نیز هشدارهای جدی در این زمینه دریافت کرده اند و ذخیره این دستگاه های ژست با جریمه های بالایی همراه خواهد بود.

عبادی با بیان اینکه در ادامه این موضوع باید پاساژ پرداختی که در خارج از ایران استفاده می شود متوقف شود، توضیح می دهد: نباید خارج از ایران باشد.


این به سادگی به این معنی است که:
اگر دیجیتال سرور خارج از ایران داشته باشد، مشتریانش دیگر نمی توانند درگاه پرداخت را ببینند. یا اگر ایرانی در خارج از ایران از کارت بانکی استفاده کند دیگر نمی تواند درگاه پرداخت را ببیند. این در حالی است که بانک مرکزی اقدامات کوری از جمله بستن راهروهای پرداخت سایت های هدیه، ویزا کارت، مستر کارت و … انجام می دهد.

بیشتر بخوانید  مهاجرت رامین رضاییان / آیا او تغییر تابعیت داده ؟


** انتقال سرور درگاه پرداخت به کشور چه مشکلاتی دارد؟ **

دبیر انجمن فین تک در پاسخ به این سوال که مشکل انتقال سرور پرداخت به کشور چیست، گفت: دو موضوع اساسی وجود دارد. در وهله اول برای ارائه دهندگان خدمات بسیار گران تمام می شود و از طرفی زمان زیادی را می طلبد.

به همین دلیل طبق صحبت‌ها باید به مرور زمان این اتفاق بیفتد و مدل این است که گاهی اوقات سرویس دو ساعت قطع می‌شود تا سرویس ناپایدار باشد و ارائه‌دهندگان مجبور شوند سرورهای خود را به ایران منتقل کنند.» “

اینترنت ایرانی-اسلامی

سردار غلامرضا جلالی اواخر هفته گذشته در حاشیه نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در این جلسه اعلام کردم که می توانیم اینترنت ایرانی-اسلامی مانند اروپایی ها، چینی ها داشته باشیم. و دیگران. کشورهای دنیا برای ما حریم زیرساختی، موضوعی و معنوی را تعریف می کنند و یک نیاز جدی و ضروری برای کشور ما وجود دارد که امیدوارم جدی گرفته شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: ما می توانیم اینترنت ایرانی-اسلامی داشته باشیم که خدمات، فرصت ها و زیرساخت های لازم را با حفظ همه ارزش های ملی و اسلامی ارائه دهد.

با توجه به متن نامه و اطلاعیه شاپرک و پدافند غیرعامل، پیش بینی می شود به زودی سایر شرکت های پرداخت نیز اخطارهای مشابهی را به کاربران خود صادر کنند.

واکنش کاربر به تمرین خاموش کردن اینترنت


پشت تمرین قطع اینترنت چیست؟


پشت تمرین قطع اینترنت چیست؟


پشت تمرین قطع اینترنت چیست؟


پشت تمرین قطع اینترنت چیست؟

توییت وزیر ارتباطات درباره تمرینات قطع اینترنت


تمرین قطع اینترنت، 7 باخمن

بیشتر بخوانید  واکسن کرونا در راه ایران


دیدگاهتان را بنویسید