پشت‌پرده انصراف از فروش فوق‌العاده خودرو



آنچه دیگران می خوانند:

در جدیدترین طرح فروش ویژه ایران خودرو، برخی از متقاضیان، چهل و دومین طرح فروش ویژه چهار محصول ایران خودرو را که همزمان با تحقق دوازدهمین دوره فروش ویژه حمایت از مادران و جوانان جامعه و همچنین به منظور حمایت از مادران و جوانان جامعه است، انصراف دادند. هفتمین طرح تعویض خودروهای فرسوده صبح سه شنبه 6 دی ماه با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد.

در طرح فروش فوق العاده چهار محصول سورن پلاس با دو سوخت، پارس سال سازگار با ELKS، پارس سال اقتباس شده با موتور KSU 7 P و رانا پلاس برای سه گروه کاندیدای عادی، طرح جمعیت خانواده و جوانان و بورس خودروی کارکرده عرضه شد. .

طبق آمار بیش از 11 میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده اند. اگرچه ثبت نام این تعداد متقاضی در سوپرفروش اتفاق عجیبی تلقی می شود اما این تمام ماجرا نبود و اتفاق عجیب تری در طرح فوق فروش ایران خودرو افتاد. در آخرین طرح فروش این خودروساز نزدیک به 352 هزار نفر پس از ثبت نام انصراف دادند.

این تعداد از متقاضیان متاسفند که تفاوت قیمت کارخانه ای محصولات عرضه شده با بازار سود بسته به نوع خودروی ثبت نامی می تواند بین 227 تا 300 میلیون تومان باشد که می تواند به جیب مصرف کننده واریز شود.

352000 نفری که انصراف دادند حدود 4 درصد از کل متقاضیان را تشکیل می دادند که در نوع خود قابل توجه است.

بیشتر بخوانید  زنده ماندن سه تمساح در راسک ، سیستان و بلوچستان

به نظر می رسد دلیل این حجم از کنسلی ها بی ارتباط با زمان عرضه محصولات برندهای خودروسازی جهان نباشد. هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ممنوعیت شرکت در طرح های فروش محصولات وارداتی که در هیات مدیره بورس کالا برگزار می شود شامل متقاضیانی می شود که از سال 1397 از شرکت های خودروسازی خودرو دریافت کرده اند.


دیدگاهتان را بنویسید