پس چرا لاغر نمی شویم!؟


روز جدید، بدن برای فعالیت های خود به کالری نیاز دارد که با مصرف غذا و نوشیدنی دریافت می کند. اگر کالری بیش از نیاز بدن دریافت کنیم ، وزن اضافه خواهیم کرد. افراد معمولاً با کاهش کالری دریافتی و فعالیت بدنی منظم وزن خود را از دست می دهند اما با چند اشتباه می توان از کاهش وزن جلوگیری کرد:
 برای لاغر شدن
1- بدون رژیم ورزش کنید
برای کاهش وزن ، باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هر بار که غذا می خوریم ، بلافاصله کالری به بدن اضافه می کند. از طرف دیگر ، ورزش یک روش موثر برای سوزاندن کالری است ، اما اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید با ورزش کالری کمتری بسوزانید. افراد تمایل دارند هنگام ورزش منظم بیشتر غذا بخورند ، که به آنها کمک می کند لاغر نشوند. بنابراین ، برای کاهش وزن ، به ترکیبی از ورزش و رژیم کم کالری نیاز دارید.

2- پیروی از رژیم مدرن
رژیم های مد روز ، رژیم های غیر استاندارد مانند رژیم اتکینز بسیار پرطرفدار هستند و اغلب نوید کاهش وزن قابل توجهی را می دهند ، اما بیشتر آنها هیچ مدرک علمی ندارند و فرد آب و عضله بیشتری از چربی و … از دست می دهد. با قطع رژیم ، وزن از دست رفته را بازیابی می کند.

3- عدم ورزش کافی

ورزش منظم برای کاهش وزن ضروری است. دو نوع ورزش هوازی و ورزش بی هوازی (قدرتی) وجود دارد. ورزش هوازی برای تأمین انرژی به اکسیژن نیاز دارد. اما ورزش بی هوازی تمام انرژی خود را از طریق سوزاندن گلوکز ذخیره شده در عضلات می گیرد. ورزش های هوازی تأثیر مستقیم در کاهش وزن دارند و ورزش های بی هوازی باعث سوزاندن چربی و عضله سازی می شوند. بنابراین ، برای کاهش وزن مناسب ، باید مرتبا ترکیبی از این دو نوع تمرین را انجام دهید.

بیشتر بخوانید  نکات قابل توجه کابینه رئیسی

4- مصرف نوشیدنی های شیرین
مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین از کاهش وزن جلوگیری می کند. این نوشیدنی ها گرسنگی را برطرف نمی کنند و نمی توانند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کنند و نقش عمده ای در چاقی ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی دارند. برای کاهش وزن ، باید مصرف نوشیدنی های شیرین را محدود یا حذف کنید. الکل همچنین باعث افزایش وزن می شود.

5 – خواب ناکافی
خواب کم تأثیر منفی در کاهش وزن دارد. مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب خطر چاقی و دیابت را افزایش می دهد و توانایی بدن را در تنظیم گرسنگی مختل می کند. در مطالعه ای بر روی 472 فرد چاقی که شب به اندازه کافی می خوابیدند ، آنها با رعایت رژیم کم کالری و ورزش موفق به کاهش وزن شدند ، اما کسانی که خواب کافی نداشتند علی رغم ورزش و رژیم لاغر نشدند. به گفته محققان بنیاد ملی خواب آمریکا ، افراد بین 18 تا 65 سال باید 7 تا 8 ساعت در شب بخوابند.

دیدگاهتان را بنویسید