پست اینستاگرامی تینا پاکروان کارگردان سریال خاتون با صورت زخمی و کتک خورده


تینا پاکروان متولد ۱۳۵۶ در تهران است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر است. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۴ با مجله سینمایی فیلم گزارش آغاز کرد و با مجلاتی چون ابرار سینما و صدا، دوربین، جنبش و هفته نامه فکور همکاری داشت.

پاکروان در 18 سالگی در فیلم یاش های وحشی به کارگردانی محسن محسنی به عنوان منشی مشغول به کار شد. بهرام بیضایی دستیار کارگردان در فیلم «سگ کشی» و برنامه ریز و معاون تولید سریال های تلویزیونی شبکه تعطیلات نوروزی و همچنین برنامه ریز و معاون تولید سریال «راز» بود. سکوت”.

تینا پاکروان سپس برای تحصیل در رشته سینما در دانشگاه UCLA آمریکا به خارج از کشور رفت. او در این بین دو فیلم کوتاه ساخت: رویا با بازی بهزاد فراهانی و مژگان ربانی و بازیگری که در آمریکا ساخت. او همچنین مستندی به نام «همراه با ایرانیان» برای شبکه جهانی یام جم ساخته که در آن به زندگی ایرانیان مقیم لس آنجلس و سانفرانسیسکو می پردازد.

وی پس از بازگشت به ایران در مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» به عنوان مدیر برنامه و دستیار اول با سیدضیاءالدین دری همکاری کرد. سپس در فیلم سنتوری به عنوان مدیر تولید با داریوش مهرجویی همکاری کرد. در فیلم وقتی همه خوابیم به کارگردانی بهرام بیضایی و در فیلم اخراجی ها 2 به کارگردانی مسعود ده نمکی مدیر تولید و برنامه ریزی بود.

سومین فیلم کوتاه پاکروان گره با بازی محمدرضا شریفی، سارا خوئینی ها، شقایق فراهانی و مهراب رضایی بود.

تینا پاکروان اولین نقش آفرینی خود را در سریال «سالهای مشروطه» تجربه کرد. او در این سریال به عنوان بازیگر، مدیر تولید، طراح صحنه و مشاور فیلمنامه نویس حضور داشت.

بیشتر بخوانید  عکس محسن یگانه و همسرش در ماشین دو نفره


 سریال تینا پاکروان


دیدگاهتان را بنویسید