مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پزشکی قانونی هویت 95 جسد از اجساد سیل زده را مشخص می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، رضا حاج منوچهری با اعلام این خبر افزود: بر اساس سیاست رئیس سازمان مبنی بر تکریم مراجعین و ارائه خدمات خدمات مناسب به مردم و به منظور کاهش رنج عزاداران در حوادث دسته جمعی، قربانیان و کشته شدگان حوادث دسته جمعی به صورت رایگان معاینه و شناسایی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوادث دسته جمعی تمامی مراحل بررسی و آزمایش DNA مربوط به آنها به صورت رایگان ارائه می شود، تصریح کرد: در حوادث دسته جمعی مانند سیل، زلزله و … که با تعداد زیادی قربانی همراه است علاوه بر خانواده ها و افراد متاثر از این حوادث، کل جامعه نیز در رنج و افسردگی هستند، از این رو سازمان پزشکی قانونی تلاش می کند با ارائه خدمات رایگان در شناسایی متوفیان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کند.

حاج منوچهری تلاش همکاران پزشکی قانونی را در ارائه خدمات مناسب به مراجعین برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمان وقوع حوادث دسته جمعی، سازمان پزشکی قانونی کشور با حمایت همکاران فداکار و پرتلاش، وظیفه شناسایی و شناسایی اجساد را با بالاترین حد ممکن انجام می دهد. با دقت و در کمترین زمان ممکن زمان ممکن است و تیم های بحران در ساعات اولیه پس از حادثه در محل حادثه حضور دارند تا به موقع اجساد را ساماندهی و شناسایی کنند.

معاون مدیریت بحران سازمان همچنین به عملکرد موفق پزشکی قانونی در حوادث دسته جمعی در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در این حوادث تیم های تخصصی سازمان در شبانه روز و با استفاده از تمامی امکانات به انجام کارهای شناسایی مانند حوادثی مانند منا، قطار سمنان، پلاسکو، کشتی سانچی و… بدون اتلاف وقت و با نهایت دقت اقدام به شناسایی و شناسایی اجساد عزیزان متوفی کردند.

بیشتر بخوانید  خبرهای خوش برای سربازان/ از افزایش حقوق تا کاهش مدت خدمت

ارجاع 95 جسد در سیل اخیر

معاون مدیریت بحران سازمان با اشاره به وقوع سیل اخیر در برخی استان های کشور گفت: بر اثر وقوع سیل در برخی استان ها تاکنون 95 جسد به مراکز پزشکی قانونی استان های حادثه دیده اعزام شده است. . هویت ساخته می شود.

وی ادامه داد: 51 نفر از 95 جسد سیل زدگان اعزامی به پزشکی قانونی مرد و 44 نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. همچنین بیشترین تعداد ارگان های مرجع با 40 فوت مربوط به استان تهران بوده است.

کدام استان ها بیشترین قربانیان سیل را داشته اند؟

به گفته حاج منوچهری، استان های تهران، خراسان رضوی، یزد، مازندران، کرمان، لرستان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، چهار محال، بختیاری و سمنان درگیر سیلاب چند روز گذشته بودند. .

لازم به ذکر است این آمار مربوط به بازه زمانی 14 تا 12 مرداد ماه سال جاری است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *