پروژه شهید سلیمانی در پارک های خراسان جنوبی در حال اجرا است



حمید ملانوری روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی اداره تاجگذاری افزود: همه فرمانداران شهرستان موظفند طرح شهید سلیمانی را در پارک ها و باغ های شهر خود اجرا کنند.

وی گفت: اجتماعات و دورهمی های خانوادگی را نمی توان در خانه اداره کرد و ما به حمایت مردم نیاز داریم ، اما اجرای پروژه شهید سلیمانی در پارک ها و باغ ها باید انجام شود تا مردم از عواقب تجمعات و دورهمی ها در این کشور آگاه شوند. خاص “

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تمام اقدامات و مصوبات ستاد ملی و استانی تاج برای حفظ سلامت انسان انجام می شود و ما در مقر تاج باید برنامه ریزی و مدیریت صحیحی داشته باشیم تا سلامت 800000 نفر جمعیت استان. “

وی با اشاره به وضعیت بحرانی کشور در اوج پنجم شیوع تاج تاج به ویژه در استان های همجوار خراسان جنوبی که در وضعیت قرمز قرار دارند ، توضیح داد: در مورد بحران کرونر که 17 ماه به طول انجامید و عواقب و احتمال آن روز شیوع آن با یک جهت و شکل جدید ، جامعه در حال نمایش و تهدید است ، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و ما باید حکمرانی مناسب داشته باشیم.

ملانوری اظهار داشت: این زمانی است که وقتی یک اتفاق غیر منتظره مانند زلزله یا سیل رخ می دهد ، می توان برنامه ریزی مدیریت و نحوه ارائه خدمات به آسیب دیدگان و جبران خسارت را بر اساس تأثیری که بر جای گذاشته است. “

وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم بسیار مهم است ، گفت: در زمینه مدیریت تاج باید تصمیمات درستی بگیریم و باید در اجرای تصمیمات و مصوبات جدی باشیم.

بیشتر بخوانید  6.8 درصد کاهش در موالید در ایلام

استاندار خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر با عادی سازی و سهل انگاری افرادی که طی چند ماه از وضعیت خسته شده اند روبرو هستیم اما عادی سازی دستگاه های اجرایی بسیار بدتر است.

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم را متقاعد کنیم ، گفت: باید تلاش کنیم تا خسارات را در قالب تصمیمات داخلی در استان کاهش داده و از عواقب احتمالی آن جلوگیری کنیم.

ملانوری با اشاره به ممنوعیت تردد در پارک ها و عدم اجرای آن ، افزود: کمیته امنیت و انضباط در مقر کرونا باید در جلسات اضطراری با حضور دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سایر موارد موضوع محدودیت حضور مردم در پارک ها را کنترل کند. آژانس های مربوطه “

وی گفت: حضور یا ممنوعیت حضور مردم در پارک ها و مراکز تفریحی با تصمیمات کمیته امنیتی و انضباطی در مقر کرونا مرتبط است که در جلسه روز شنبه ستاد استانی رهبری کرونا مورد بحث قرار خواهد گرفت. “

استاندار خراسان جنوبی در خصوص فعالیت اصناف و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: بزرگترین نگرانی ما این است که برای جلوگیری از شیوع بیماری مجبوریم واحدهای صنفی را تعطیل کنیم.

وی افزود: اصناف باید به ما کمک کنند مانند گذشته دستورالعمل های بهداشتی خود را دنبال کنیم و به افرادی که ماسک نمی زنند هشدار دهیم تا مجبور به ممنوعیت فعالیت نباشیم ، زیرا بدون شک این تصمیم صدمه خواهد زد.

ملانوری گفت: “قبل از بحرانی شدن وضعیت استان و شیوع ویروس کرونا ، ما را مجبور به اعمال قاچاق و محدودیت جدی می کند ، مردم ، مقامات ، اصناف و سایر گروه ها باید پشتیبانی لازم را داشته باشند.”

بیشتر بخوانید  استقلال با جوانان مقابل سپاهان برای جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس؟

وی به وضعیت قرمز در شهر نبندان اشاره کرد و گفت: یک بیمارستان صحرایی برای مدیریت وضعیت نبندان ساخته شده است تا بتواند به بیماران همان منطقه خدمات ارائه دهد و به دلیل انتقال بیماران از شیوع بیماری در جاهای دیگر جلوگیری کند. .

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرهای سرخ کشور و استان در حال رشد هستند ، اظهار داشت: با توجه به همجواری خراسان جنوبی با استان های سیستان و بلوچستان ، کرمان و یزد ، کوچکترین نقص ما را وادار به عقب ماندن می کند.

بر اساس آخرین طرح رنگی شهرهای 15 ژوئیه ، شهرهای نهبندان ، بیرجند و طبس با رنگ قرمز (بسیار پرخطر) ، فردوس ، قاینات ، سربیشه و شهرهای درمیان به رنگ نارنجی (پرخطر) و بشرویه ، زیرکوه ، خوسف و Sarayan به رنگ زرد (متوسط).) خطر) هستند.

در حال حاضر 277 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان جنوبی بستری هستند و در 24 ساعت گذشته 70 بیمار مبتلا به بیماری کرونر قلب در این استان شناسایی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید