پروژه جمع آوری آبهای سطحی در آزادشهر به اعتبارات ملی و استانی نیاز دارد


حمیدرضا امروز ملک حسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس از آزادشهر ، در مورد میزان خسارت باران طی سه روز گذشته اظهار داشت: طبق 72 واحد هواشناسی و آب منطقه ای طی 72 ساعت گذشته در منطقه آزادشار دارای لکه ها و باران های سیل آسا بوده ایم. مناطق

وی افزود: پیش از این حادثه ، براساس هشدارهای هواشناسی ، با دستگاه های درون شورای مدیریت بحران در استان تماس داشتیم و اعلام کردیم که دستگاه ها باید در این شرایط نسبتاً آماده و مورد نیاز باشند.

فرماندار آزادشهر گفت: ابتدای باران حدود ساعت 11 شب بود و به دلیل مدت زمان کوتاهی که داشتیم حدود 40 دقیقه خسارت کمی در شهر دیدیم. این نوع باران ، چه زمانی در قالب میزان صدا و میزان صدا بسته به شرایط آب و هوایی ظاهر می شوند او فرار کرد وی بخشی از رگهای شهر را جابجا و تحت پوشش قرار داد اما با حضور به موقع نیروهای امدادی و شهرداری از حوادثی که به شهروندان خسارت زیادی وارد شد جلوگیری شد.

* 50 میلیون تومان به باران های نقطه ای به نیروگاه های آزادشهر خسارت می زند

ملک حسینی با بیان اینکه تاسیسات برقی در چندین نقطه آزادشهر آسیب دیده اند ، گفت: آن شب برق در شهر پایدار بود و در بحث برق حدود 50 میلیون تن خسارت به شهر وارد شد.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده برای حداقل خسارت ناشی از بارندگی های نقطه ای در آزادشهر ، افزود: “آزادشهر یکی از معدود شهرهای استان است که شهرداری در سال های اخیر طرح جمع آوری آب های سطحی را اجرا کرده است” این پروژه به اعتباراتی نیاز دارد که در گذشته باید برای اجرای این پروژه فراهم می شد ، امسال از محل اعتبارات تملك ، وام به شهرداری آزادشهر برای جمع آوری آبهای سطحی و او فرار کرد وام در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید  60٪ پیشرفت فیزیکی دو هزار خانه محروم در خراسان شمالی

وی ادامه داد: در قسمت جنوبی روستای فاضل آباد آزادشهر سدی وجود دارد که به دلیل جاری شدن سیل گذشته می توان از آن به عنوان تله سیل استفاده کرد. مخزن 120،000 متر مکعب مقداری گل و لای گرفته و اقدامات لازم برای لایروبی این مخزن انجام شده است.

آخر پیام / 83017


دیدگاهتان را بنویسید