پروژه تأمین آب آشامیدنی در مناطق عشایری استان تهران اجرا شده است


فرشید ذبیحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ، با اشاره به حضور عشایر در استان تهران در مناطق ییلاقی اظهار داشت: “تأمین آب آشامیدنی بهداشتی در این مناطق بسیار ضروری است. بنابراین ، بازسازی تأمین آب آشامیدنی خانوارهای عشایری و دام به مدت 3000 متر انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قابل توجه بارندگی و همچنین کاهش منابع آب ، تامین آب آشامیدنی سالم در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به مشکلات زندگی عشایر در مناطق صعب العبور گفت: تاکنون بیش از 3000 سیلندر گاز و 3 پروژه تأمین آب آشامیدنی بهداشتی در سیستم های متداول با وام 20 میلیارد ریال اجرا شده است. از دشت لار و من سعی می کنم زندگی را برای عشایر کمی راحت تر کنم.

پروژه تأمین آب آشامیدنی در مناطق عشایری استان تهران اجرا شده است

به گفته وی ، تعمیر و نگهداری 250 کیلومتر از جاده های عشایر ، ایجاد فروشگاه عشایر برای تأمین نیازهای اساسی خانواده های عشایر و همچنین ایجاد دو مرکز برای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر در مناطق شرقی و غربی دشت ، از جمله خدمات بهداشتی و دامپزشکی برای جامعه عشایری استان تهران.

ذبیحی یادآور شد: نصب 50 سیستم خورشیدی از جمله 35 حمام خورشیدی و 15 چراغ راهنمایی و توزیع 500 کیسه آرد خوراکی در بین خانواده عشایری داش لار از دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود سطح زندگی است. منطقه عشایری.

وی در مورد آخرین وضعیت عشایر در مناطق ییلاقی گفت: این جامعه تا اواسط شهریور ماه مشغول تولید و زندگی در چادرهای عشایری در این مناطق از جمله شمیرانات ، دماوند و فیروزکوه هستند و سپس مهاجرت پاییزی آنها آغاز می شود.

بیشتر بخوانید  هجدهمین اجلاس سازندگان و طراحان ساختمان

به گزارش ایرنا ، 14 میلیون و 315 هزار عشایر در استان تهران زندگی می کنند و براساس مرکز آماری ایران ، جمعیت عشایر استان طی 40 سال گذشته تا حدودی ثابت بوده است ، به دلیل ظرفیت مرتع که جمعیت را برآورده نمی کند.

پروژه تأمین آب آشامیدنی در مناطق عشایری استان تهران اجرا شده است

عشایر این استان در گشلاگ در جنوب شرقی تهران و در شهرهای ورامین و پاکدشت و در فصل تابستان در مناطق کوهستانی البرز و در شهرهای دماوند و فیروزکوه ساکن شدند.

جامعه عشایری استان تهران ترکیبی از عشایر سایر استانهای کشور است که حدود 300 سال پیش در قالب چهار طایفه و 27 قبیله در مناطق عشایری استان تهران اقامت گزیدند.

این جامعه تولیدی سال گذشته بیش از 67000 تن لبنیات ، پروتئین ، حیوانات و محصولات کشاورزی تولید کرده است.

عشایر در دام های 700 هزار راسي تهران توليد كنندگان عمده گوشت قرمز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید