پرونده ژئوپارک طبس به یونسکو – خبرگزاری مهر ارسال شده است اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش روابط عمومی سازمان زمین شناسی کشور ، چهارمین کنفرانس مطبوعاتی و مراسم افتتاحیه مستند زمین شناسی سطح زمین با نام کشم ، جزیره پدیده با حضور علیرضا شهیدی ، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان سازمان و کامبیز مهدی زاده مدیر برنامه توسعه نوآوری و فناوری زمین شناسی ، معدن و صنعت معدن معاونت علمی و تحقیقات ریاست جمهوری در سالن شیخ بهایی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

این مستند به عنوان بخشی از مجموعه “رخساره های زمین” (غار نمک) به منظور ارتقا promote گنجینه ها و پدیده های ژئوتوریسم در ایران با معرفی جاذبه های زمین شناسی کشور و دستیابی به اشتغال پایدار با استفاده از فناوری های جدید برای ایجاد زیرساخت های لازم در این تلاش ها معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دفتر توسعه نوآوری و فناوری در زمینه زمین شناسی ، معدن و معدن.

علیرضا شهیدی ، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و تحقیقات معدنی کشور ، در این مراسم که مسئول تهیه نقشه زمین شناسی نیمه شرقی جزیره کشم بود ؛ وی وجود سازند آغاجاری در کشم را به عنوان یک شانس برای این جزیره ذکر کرد و گفت: این سازند خروجی بسیار گسترده ای دارد و می توان گفت 90 درصد خروجی جزیره کشم سازند آغاجاری است.

شهیدی با بیان اینکه به دلیل ماهیت تشکیل دهنده های آن ، بسیاری از اشکال زیبا تحت تأثیر فرسایش باد ایجاد شده است ، خاطرنشان کرد: در این سازند لایه های عرضی بسیار زیبایی دیده می شود و در بسیاری از قسمت ها تا چند ده متر منباشت را مشاهده کردم پوسته. بسیار زیباست.

بیشتر بخوانید  فال روزانه پنجشنبه 20 مهر 1402

رئیس سازمان منابع زمین شناسی و معدنی با بیان اینکه جزیره کشم از 3 سازند تشکیل شده است ، افزود: میدان گازی گورزین در سازند ویشان در قسمت مرکزی جزیره کش قرار دارد که گاز تولید می کند و برای کشور بسیار مقرون به صرفه است منطقه “

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ژئوپارک قشم برای اولین بار توسط سازمان زمین شناسی ایران به یونسکو ارائه شد ، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پرونده ژئوپارک دوم ایران با نام ژئوپارک طبس به یونسکو ارسال شده که امیدواریم به زودی مورد بررسی قرار می گیرد. “و ثبت نام کنید.

شهیدی افزود: امکان معرفی پارک های بزرگ در ایران وجود دارد و دستیابی به اهداف این بخش نیاز به توجه بیشتر کارشناسان ، زمین شناسان و مسئولان فرهنگی و گردشگری برای جذب این پدیده ها به جامعه ایران و جامعه جهانی دارد. “یک جهانگرد معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید