پرونده ای مخوف درباره سرقت از صرافی ها



آنچه دیگران می خوانند:

اواخر سال گذشته سرقت میلیاردی از صرافی در مرکز تهران به پلیس پایتخت گزارش شد. در بررسی های اولیه یکی از مسئولان بورس گفت: در بورس بودیم که 5 مرد با نقاب به صورت و کلاه به سر وارد شدند. آنها خود را مأمور مبارزه با جرایم اقتصادی معرفی کردند، اما به محض ورود با تهدید اسلحه، دست و پای ما را بستند و پول هایی که در گاوصندوق بود را دزدیدند و فرار کردند.

با بازرسی از دوربین امنیتی بورس و اطراف مشخص شد متهم این طرح را با خودروی پژو و موتورسیکلت انجام داده است. بررسی شماره پلاک خودروی پژو نشان داد که خودرو به سرقت رفته و یک روز قبل از سرقت به سرقت رفته است.

سرقت 40 میلیاردی

تحقیقات پلیسی برای تعیین هویت سارقان صرافی ادامه داشت تا اینکه چند ماه بعد در ابتدای سال جاری خبر سرقت دیگری از صرافی شمال تهران به پلیس گزارش شد. از آنجایی که روش سرقت مشابه روش قبلی بود، این سوال تیم تحقیق را به این نتیجه رساند که سرقت ها توسط اعضای باند انجام شده است. در این سرقت 5 مرد نقابدار به نام ماموران وارد بورس شده و پس از بستن دست و پای کارگران صرافی، پول گاوصندوق را به سرقت بردند. 40 میلیارد حجم پول از دو صرافی سرقت کردند.

بیشتر بخوانید  جنگ هسته‌ای، تاکتیک مسکو برای ادامه باج‌خواهی

ماموران در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته صحنه سرقت موفق به کشف چهره متهم شدند. وقتی کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفتند، با تطبیق چهره به دست آمده با چهره متهم با سابقه به هویت یکی از متهمان رسیدند.

امیر مظنونی بود که چند سال پیش با کمک برادرش نقشه سرقت 10 میلیارد تومانی از خانه یک صرافی را اجرا کرد. شنیده ها حاکی از آن است که امیر به عنوان پیک موتوری در صرافی دادستانی کار می کرده است. در این مدت موفق شد اعتماد صراف را جلب کند و صراف کلید خانه اش را به امیر داد.

روزی که صراف مقداری دلار به ارزش 10 میلیارد تومان به خانه اش برد، امیر با کمک برادرش وارد خانه او شد و دلارها را سرقت کرد. راز این سرقت به سرعت کشف شد و دو برادر دستگیر و روانه زندان شدند اما مشخص شد که او و برادرش بعدا با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

با شناسایی هویت امیر، کارآگاهان مخفیانه به تعقیب مخفیگاه او پرداختند و بدین ترتیب هویت همدستانش فاش شد. همچنین مشخص شد اعضای این باند اوایل سال جاری یک صراف را ربوده و با دریافت مقدار زیادی پول آزاد کردند.

با توجه به مستندات موجود در پرونده و اظهارات دادستان، ابتدای سال جاری با ورود گیربکس به مجتمع پارکینگ محل دنده وی، چند مرد سوار بر خودروی پژو 206 راه وی را مسدود کردند. مردان ناشناس با معرفی خود به عنوان مبارزان جرایم اقتصادی از صندوقدار خواستند تا برای توضیح با آنها به کلانتری برود اما اراذل و اوباش به جای مراجعه به کلانتری او را به باغی در مقابل تهران برده و دست و پایش را بستند. تا مرگ. صراف با خانواده تماس گرفت و آنها را تهدید کرد که اگر این ماجرا را به پلیس اطلاع دهند، گروگان های آنها را خواهد کشت. خانواده صراف در ازای آزادی صراف مجبور به پرداخت چند میلیارد تتر شدند و آدم ربایان در ساعت 12 همان روز صراف را آزاد کردند.

بیشتر بخوانید  ایا فردا دوشنبه مدارس تعطیل است + علت تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

آدم ربایی شکست خورد

در ادامه تحقیقات مشخص شد اعضای گروه راهزنان قصد ربودن یک صراف دیگر را داشتند که به گفته کارآگاهان دو روز قبل از اجرای طرح آدم ربایی اعضای این باند را دستگیر کردند.

امیر سرکرده باند که در ابتدا منکر سرقت و آدم ربایی خود می شد، در مواجهه با مدارک پلیس مجبور به اعتراف شد و گفت: سال ها به عنوان پیک موتور سیکلت در صرافی ها و از مشاغل متعدد آنها کار می کردم.

من آگاه بودم. وقتی دیدم صرافی ها وضعیت مالی خوبی دارند وسوسه شدم که مثل آنها پولدار شوم به همین دلیل من و برادرم قصد سرقت از خانه صرافی را داشتیم و خیلی سریع گرفتار شدیم.

وی ادامه داد: چندین سال به جرم سرقت 10 میلیارد تومانی در زندان بودیم و پس از آزادی با قرار وثیقه تصمیم گرفتم این بار از تجربیاتم استفاده کنم. با دوستانم تیمی تشکیل دادیم و متوجه نقشه سرقت از دو صرافی و ربودن صرافی دیگر شدیم. ما از این ماجرا پول زیادی به دست آوردیم و وقتی گرفتار شدیم تصمیم گرفتیم یک صندوقدار دیگر را بدزدیم.

متهمان با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

منبع: ایران


بیشتر بخوانید  اگر نیمه شب بیدار شدید و نمی توانید بخوابید ، این مقاله را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید