پرورش شمشاد ژاپنی (آکوبا) و نحوه قطع کردن این گیاه


زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد آکوبا (شمشاد ژاپنی)

گیاهی همیشه سبز که می توان آن را در فضای باز به عنوان درختچه و در گلدان به عنوان گیاه خانگی نگهداری کرد. این گیاه بومی ژاپن، چین و تایوان است و در دشت ها، جنگل ها، کوه ها و مناطق مرطوب مانند حاشیه رودخانه ها و در نور کم حتی در سایه رشد می کند. به دلایلی مانند زیبایی، همیشه سبز بودن، مقاومت در برابر نور کم، سازگاری با تمام شرایط آب و هوایی، مقاومت در برابر سرما و شوری خاک از محبوبیت خاصی برخوردار است و در اکثر نقاط جهان قابل مشاهده است.
این گیاه دارای دو ساقه نر و ماده است که جدا از هم هستند و برای تولید گل باید در کنار هم قرار گیرند. دارای گل های ارغوانی و میوه های تمشک مانند است که در پاییز می رویند. در نظر داشته باشید که قسمت های مختلف این گیاه سمی است و خوردن آن باعث مسمومیت می شود.

نیازها و نگهداری آکوبا (شمشاد ژاپنی).

مقدار و زمان آبیاری آکوبا:

اگرچه گیاه چند ساله کاشته شده در خاک به خوبی در برابر کمبود آب مقاومت می کند، اما برای رشد ایده آل نباید خشک باشد. از طرفی آبیاری زیاد و غرقابی باعث پوسیدگی ریشه و سیاه شدن برگ و ساقه آن می شود.


شمشاد ژاپنی

الزامات Akuba Light:

مهمترین نکته در مورد محل نگهداری آکوبا دور بودن گیاه از نور مستقیم خورشید است. زیرا نور مستقیم خورشید باعث سوختن و سیاه شدن برگ ها می شود. بهترین شرایط برای آکوبا مکان های روشن و سایه روشن است.

بیشتر بخوانید  بیماری واگیر دار تب برفکی در حیوانات

تغذیه و لقاح آکوبا:

توجه داشته باشید که به مدت چهار ماه به گیاه تازه کاشته شده کود داده نشود. بعد از چهار ماهگی می توانید هر 3 ماه یک بار کوددهی کنید.


 حفظ Aquba

زمین مناسب برای آکوبا:

در خاک غنی با زهکشی کافی رشد بسیار خوبی خواهد داشت. بهترین بستر برای آکوبا یک فنجان خاک رس، یک فنجان پیت ماس ​​یا برگ و نصف فنجان ماسه خرد شده است. طبق دستورالعمل می توانید کمی کود شیمیایی اضافه کنید.

دمای مناسب برای آکوبا:

آکوبا به یک مکان خنک نیاز دارد. در دمای 7 تا 18 درجه به خوبی رشد می کند. سرما را به راحتی تحمل می کند، اما به گرما حساس است. در روزهای گرم آن را در محیط خنک قرار دهید و از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز، بخاری، آبگرمکن و … دور نگه دارید.

زمان تعویض گلدان Akuba فرا رسیده است:

اواخر زمستان و اوایل بهار زمان مناسبی برای این کار است. ریشه هایی که از ته گلدان بیرون می آیند نشانه این است که زمان تعویض گلدان آکوبا فرا رسیده است.


تکثیر آکوبا یا شمشاد چینی

زمان و روش مناسب هرس:

اوایل بهار بهترین زمان برای هرس Akuba است. می توانید با نیشگون گرفتن ساقه ها و تحریک رشد شاخه ها به گیاه شکل دهید.

روش های پرورش آکوبا:

بهترین راه برای تکثیر شمشاد ژاپنی از طریق قلمه است. به این ترتیب که در فصل بهار یا تابستان از انتهای شاخه های جوان قلمه هایی به ابعاد 15 تا 20 سانتی متر تهیه می کنیم و در بستری با خاک سبک و مناسب قرار می دهیم تا ریشه بزنند. این گیاه از طریق بذر نیز قابل تکثیر است. دانه ها را به مدت یک روز کامل در آب خیس کنید، سپس آنها را در خاک روشن و مرطوب در محیطی روشن، اما به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های اداره ثبت احوال در ساری و حومه


دیدگاهتان را بنویسید