پرورش استعداد از کشف آن مهمتر است



ایسنا / اصفهان نایب رئیس شورای بسکتبال استان اصفهان گفت: برنامه های استعدادیابی به هزینه و وقت زیادی نیاز دارد که در شرایط فعلی سعی کرده ایم با هزینه های موجود آن را اجرا کنیم.

سپیده جعفری در گفت وگو با ایسنا ، در مورد فعالیت های هیئت بسکتبال در خصوص شرایط کرونر گفت: “ما در این مدت سعی کردیم برنامه های روی صفحه را اجرا کنیم ، همانطور که قبلاً بیشتر برنامه ها و برنامه های آموزشی بصورت آنلاین و پاره وقت انجام می شد و ما هیچ مسابقات ویژه “اما در نیمه اول ژوئیه موفق شدیم از هر سه مسابقه استانی در فضای باز سه مسابقه را برگزار کنیم که این اولین گام مثبت در برگزاری مسابقات در سال 1400 بود. ما قصد داریم با بهبود شرایط مسابقات را در یک سطح اساسی آغاز کنیم. شیوع ویروس کرونا و ما توجه ویژه ای را به بسکتبال معکوس خواهیم کرد ، مسابقات پنج تا پنج و سه تا سه را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: اولین تورنمنت سه بر سه در قالب لیگ تیم آزاد بزرگسالان با حضور 15 تیم که بازخورد بسیار خوبی داشتند در باغ جوان اصفهان برگزار شد و بر اساس آن برنامه را در نظر گرفتیم و توسعه بسکتبال سه نفره. “این مسابقات ماهانه و در همه رده های سنی برگزار می شود.

نایب رئیس شورای بسکتبال استان اصفهان در خصوص فعالیت های آکادمی های بسکتبال استان ها و اجرای طرح استعدادیابی خاطرنشان کرد: طرح استعدادیابی یک انتخاب بسیار دشوار و پرهزینه است. تاکنون با منابع محدودی که داشتیم ، توانستیم این کار را تا حدودی در آکادمی ها و مدارس بسکتبال انجام دهیم و افراد مستعد را جذب کنیم. موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که پرورش استعداد بسیار مهمتر از کشف آن است که متاسفانه شرایط لازم برای آن را ندارد و یکی از مشکلات ما استعدادیابی و پرورش بازیکن است.

بیشتر بخوانید  واکنش مرندی به اظهارات برجامی اخیر رابرت مالی

جعفری ادامه داد: در چهار سال اول تغییر رهبری در هیئت مدیره ما موفق به ایجاد شرایط نسبتاً مطلوبی شدیم که با فوران تاج بسته شد و اکنون در چهار سال دوم هنوز در تلاش هستیم که مطلوب را حفظ کنیم شرایط را دنبال کنید و مراحل بعدی را دنبال کنید. “

وی با اشاره به حضور خوب و فعال نمایندگان استان در لیگ های مختلف بسکتبال بانوان گفت: سال گذشته پنج تیم مشهور اصفهان در لیگ برتر ، دو تیم مبارکه سپاهان استومانا و خمینی شهر در لیگ دسته اول و تیم ذوب آهن در دسته دوم نمایندگان اصفهان در لیگ. “آنها کشوری بودند که تیم فولاد مبارکه سپاهان موفق شد جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد و در مسابقات لیگ دسته اول پیروز شود و تیم خوب و آینده دار ذوب آهن نیز در لیگ دسته دوم نایب قهرمان شود.

نایب رئیس شورای بسکتبال استان اصفهان افزود: خوشبختانه توانستیم تا حدودی در مورد تیم های ملی بحث و گفتگو کنیم ، کادر فنی آزاد زمانپور را نیز به عنوان مربی تشکیل می دهد و البته معصومه اسماعیل زاده کاپیتان تیم ملی سه بر سه است .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید