پرواز جنگنده های چینی بر فراز تنگه تایوان



به گزارش سلام نوا به نقل از خبرگزاری «تاس» از مشرق، در گزارش رسانه های چینی آمده است: هم اکنون جنگنده های سوخو 35 ارتش چین در حال عبور از تنگه تایوان هستند.

در همین حال، مقامات دفاعی تایوان این گزارش ها را تکذیب کردند و گفتند که هیچ جنگنده چینی در این منطقه پرواز نکرده است.

مقامات دفاعی تایوان در بیانیه‌ای اعلام کردند که به طور کامل فعالیت‌ها را در نزدیکی جزیره زیر نظر دارند و در پاسخ به “تهدیدهای دشمن” نیرو مستقر خواهند کرد.

به گزارش مشرق، چین روز سه شنبه به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان واکنش نشان داد و از وی به شدت انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای که پس از ورود پلوسی به تایوان صادر کرد، گفت که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر روابط سیاسی چین و آمریکا تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

این بیانیه هشدار می دهد: این یک تمرین بسیار خطرناک است، بازی با آتش. هر کس با آتش بازی کند می سوزد.

این وزارتخانه افزود که چین “قاطعانه با این سفر مخالف است و آن را به شدت محکوم می کند” و خاطرنشان کرد که ایالات متحده به دنبال مهار چین با کمک تایوان است.

ادعای پلوسی بر حاکمیت چین بر تایوان

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در بدو ورود به تایوان که در تاریکی شب مورد استقبال مقامات این جزیره قرار گرفت، بیانیه ای صادر کرد و در آن مدعی شد که سفر وی ناقض توافق مشترک نیست. اظهارات آمریکا و چین .

بیشتر بخوانید  فال روزانه سه شنبه 16 مرداد 1403

سفر ما یکی از چندین هیئت کنگره به تایوان است – و به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده تحت قانون روابط تایوان در سال 1979 مغایرت ندارد. ایالات متحده و چین توسط شش ضمانت اداره می شوند، نه در تضاد.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی است که سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، نقض حاکمیت چین نیست.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قبل از سفر پلوسی به تایوان با وی صحبت نکرده بود. کربی در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن سفر پلوسی به تایوان گفت: بازدید اعضای کنگره از تایوان غیرعادی نیست. همچنین سفر رئیس مجلس نمایندگان به تایوان بی سابقه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید