پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران کدامند؟ + تصاویر و مشخصات


به گزارش سایت طلا، همان‌طور که می‌دانید چند سالی است که خودروهای چینی در بازار ایران فعالیت می‌کنند و از فروش خوبی نیز برخوردار هستند، این امر سبب می‌شود تا خریداران وسوسه شوند که خودروی ایرانی خریداری کنند و یا از خودروهای چینی استفاده کنند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا پرفروش‌ترین خودروهای چینی که در بازار ایران به فروش می‌رسند را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران کدام‌اند؟

خودروهای چینی طرف‌داران زیادی دارند و سالیان سال است که به بازار ایران تزریق می‌شوند، خودروهای چینی از نظر ظاهری و قدرتی متوسط هستند و قیمت آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است، همین امر سبب می‌شود تا خریداران، خودروهای چینی را به خودروهای تولید شده در ایران مانند: پراید ترجیح دهند و خودروهای چینی خریداری کنید.

اما یکی از مهم‌ترین دلایل خرید ماشین‌های چینی طراحی ساخت جدید و زیبای آن‌ها است، با ما همراه باشید تا با لیست پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران آشنا شوید.

جک S5

جک S5 یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های کراس‌اوور چینی در ایران است که طرف‌داران بسیار زیادی دارد، این خودرو برای اولین‌بار در سال 94 وارد ایران شد و واردات و مونتاژ این خودرو توسط شرکت کرمان موتور انجام می‌شود، طراحی جک S5 بسیار شبیه به کراس اوورهای شرکت آوودی است که همین دلیل موجب افزایش محبوبیت آن شده است.

این خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتومات تولید می‌شود که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از این مدل‌ها را خریداری کنید، همچنین کابین خودرو جک S5 بسیار جادار است و کاملاً برای سفرهای خانوادگی مناسب است، طراحی داشبورد آن زیبا و جدید می‌باشد و دارای آپشن‌های زیاد و جذابی است، همچنین صندلی‌های نرم و راحت این خودرو لذت مسافرت را برای شما دوچندان می‌کند.

برای تولید این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری استفاده شده است که قابلیت تولید نیرو تا 174 اسب بخار را دارد، همچنین گشتاور موتور این خودرو نیز 235 نیوتن متر است و از موتور پر قدرتی برخوردار است و می‌توانید از رانندگی با این خودرو قدرتمند لذت ببرید.

این خودرو در قسمت امنیت نیز بسیار مناسب است و از سیستم‌های ترمز مختلف مانند ABS, EPB, EBD, ESC,HAC,HDC بهره می‌برد تا بتواند امنیت خودرو شما را در سرعت‌های بالا افزایش دهد تا خطر تصادفات رانندگی کاهش یابد.

برلیانس H300

شرکت برلیانس نیز از جمله تولیدکنندگان چینی است که ماشین‌های باکیفیت تولید می‌کند و خودروهای آن در لیست پرفروش‌ترین خودروهای چینی قرار دارند، این شرکت از سال 1992 تا به الان در حال تولید انواع ماشین می‌باشد، یکی از نکات مثبتی که شرکت برلیانس دارد این است که با شرکت‌های بزرگ مانند: بی ام و و تویوتا همکاری می‌کند، این مجموعه جهت تولید قطعات این ماشین از شرکت‌های بزرگ مانند: بی ام و و تویوتا کمک می‌گیرد.

در بازار ایران برلیانس H300 به دو مدل تقسیم می‌شود، مدل اول H320 است که مدل هاچ‌بک هست و طراحی شیک و جمع‌وجورتری دارد و برای افراد مجرد و جوانان مناسب می‌باشد و مدل دوم H330 که ماشینی صندوق‌دار است فضای بیشتری نسبت به مدل هاچ‌بک این ماشین دارد، به علت شباهت ظاهری خودرو برلیانس H300 به ماشین‌های بی ام و، این مدل از خودروهای برلیانس محبوبیت بالایی در ایران پیدا کرد و موجب شد که این خودرو از پرفروش‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران باشد، ماشین‌های هاچ بک زیادی در بازار ایران وجود دارند که در قیمت‌های مختلف فروخته می‌شوند، مدل هاچ‌بک برلیانس H300 در بازه قیمتی خود یک ماشین عالی و اقتصادی است.

بیشتر بخوانید  عکسی از کمک رسانی ارتش به مردم سیستان در واکنش به گریه های یک دختربچه

این خودرو از یک موتور 4 سیلندری 1.5 لیتری استفاده می‌کند که قابلیت تولید نیرو تا 104 اسب بخار را دارد و گشتاور این موتور به 138 نیوتن متر می‌رسد، البته برخی از مدل‌های برلیانس H300 از موتورهای 4 سیلندری 1.6 لیتری نیز استفاده می‌کنند، طراحی داخلی این خودرو نیز قابل‌قبول است و از داشبورد زیبایی برخوردار می‌باشد.

جک J5

اگر بخواهیم به‌طورکلی بگوییم شرکت جک از نظر زیبایی در میان ماشین‌های چینی دیگر می‌درخشد و همین زیبایی در طراحی خارجی و داخلی خودرو جک موجب می‌شود که این برند چینی در ایران طرف‌داران زیادی پیدا کند، J5 از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد اما همین طراحی ساده درعین‌حال زیبایی زیادی به این خودرو داده است.

طراحی این خودرو نیز عالی است و جک برای مدل J5 خود از تودوزی‌های چرمی استفاده می‌کند، دور فرمان و روی صندلی‌های این ماشین از چرم خالص تولید شده است که موجب افزایش زیبایی طراحی داخلی این خودرو گردیده.

این خودرو از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری استفاده می‌کند که قابلیت تولید نیرو تا 141 اسب بخار را دارد و گشتاور این موتور به 165 نیوتن متر می‌رسد، این مدل از خودرو جک در دو مدل اتومات و دنده‌ای تولید می‌شود که مدل اتومات آن چهار دنده‌ای است، این خودرو از نظر ایمنی نیز یک خودرو فوق‌العاده محسوب می‌شود و توانسته است که از مرکز CNCAP نشان پنج‌ستاره ایمنی را دریافت کند و می‌تواند خودرو مناسبی برای خانواده باشد.

دانگ فنگ H30 cross

H30 cross نمونه دیگری از ماشین‌های چینی است که به علت قیمت مقرون‌به‌صرفه آن طرف‌داران زیادی دارد، این خودرو محصول نهایی کشور چین نیست و از همکاری شرکت دانگ فنگ و PSA تشکیل شده است، PSA یک شرکت خودروسازی در کشور فرانسه می‌باشد و می‌توان H30 cross را محصولی چینی فرانسوی نامید.

برخلاف دیگر خودروهای چینی H30 cross از زیبایی خارجی برخوردار نیست و از طراحی بیرونی قابلی قبولی برخوردار است، این ماشین بیشتر شبیه خودروهای کراس اور طراحی شده ولی درحالی‌که ویژگی‌های یک ماشین هاچ‌بک را دارد و اغلب مردم هنوز واقعاً نمی‌دانند که H30 cross یک کراس اور است و یا در دسته ماشین‌های هاچ‌بک قرار می‌گیرد.

برخلاف ظاهر خارجی ظاهر داخلی این ماشین قابل‌قبول است و از طراحی بسیار زیبایی برخوردار هست، همچنین داشبورد این ماشین از آپشن‌های زیادی برخوردار می‌باشد که می‌تواند شما را در هنگام رانندگی سرگرم کند.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده می‌کند، احتمالاً تمامی شما با موتور این ماشین آشنا هستید زیرا موتور این خودرو با موتور خودروهای 206 و پژو پارس یکی است و از موتور معروف TU5 در آن استفاده شده است، این موتور توان تولید نیرو 106 اسب بخار را دارد و گشتاور نیرو آن به 142 نیوتن متر می‌رسد، همچنین این خودرو از سیستم ترمز ABS و EBD استفاده می‌کند.

بسترن B30

بسترن B30 از جمله خودروهای چینی است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و درصورتی‌که امنیت خودرو برای شما مهم است B30 می‌تواند امنیت شما و خانواده‌تان را تأمین کند، همچنین این خودرو از طراحی زیبا و جذابی استفاده می‌کند که این مورد نیز موجب افزایش محبوبیت آن در ایران شده است.

این خودرو از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده می‌کند که قابلیت تولید نیرو تا 107 اسب بخار را دارد و گشتاور موتور آن به 155 نیوتن متر می‌رسد.

بیشتر بخوانید  لاریجانی: آیا کسانی که می گویند شریک وضعیت موجود نیستند از مریخ آمده اند؟

هاوال H2

هاوال یکی دیگر از مدل‌های پرطرف‌دار چینی در کشور ایران است و در لیست پرفروش‌ترین خودروهای چینی ما نیز قرار دارد، البته لازم به ذکر است که هاوال تنها تولیدکننده خودروهای شاسی‌بلند می‌باشد و مدل‌های دیگر مانند هاچ‌بک و کراس‌اوور را تولید نمی‌کند.

این خودرو زیر نظر شرکت چینی گرین وال تولید می‌گردد و عملیات مونتاژ این خودرو را شرکت بهمن موتور انجام می‌دهد و این خودرو از سال 1397 وارد کشور ایران شد و توانسته است فروش خوبی را در بازار ایران داشته باشد، مدل H2 هاوال تنها مدل از این نسل از خودروها است که به بازار ایران راه پیدا کرده است و بقیه مدل‌های ماشین هاوال در ایران یافت نمی‌شوند.

این خودرو از موتور 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری استفاده می‌کند که قابلیت تولید نیرو تا 141 اسب بخار را دارد، همچنین گشتاور موتور این خودرو نیز 202 نیوتن متر است و شما می‌توانید با موتور این خودرو به‌سرعت 180 کیلومتر بر ساعت برسید و از رانندگی خود لذت ببرید، همچنین این خودرو از قابلیت کروز کنترل نیز بهره می‌برد.

چانگان CS35

چانگان CS35 برای اولین‌بار در سال 1395 وارد بازار ایران شد، انحصار تولید این خودرو برای شرکت سایپا است که عملیات مونتاژ را انجام می‌دهد، این خودرو شاسی‌بلند است اما خیلی ماشین کوچک و جم و جوری هست که موجب افزایش زیبایی دوچندان آن شده و همچنین طراحی داخلی آن نیز قابل‌قبول است و از کیفیت خوبی برخوردار است.

چانگان‌های CS35 دارای موتور چهار سیلندری 1.6 لیتری است که توانایی تولید نیرو تا 123 اسب بخار را دارد و گشتاور نیرو آن نیز به 160 نیتون متر است، همچنین این ماشین از امکاناتی مانند کروز کنترل و تنظیم ارتفاع برقی است و خودروی بسیار مناسبی است.

جک S3

همان‌طور که گفتیم مدل‌های جک همیشه از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران بوده‌اند، جالب اینجا است که ایران جک S3 را پس از تولید جک S5 آغاز کرد، این خودرو نسبت به جک S3 از زیبایی کمتری برخوردار است و درصورتی‌که زیبایی خودرو برای شما مهم است بهتر است که جک S5 را انتخاب کنید.

این خودرو نیز از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده می‌کند و می‌تواند تا 107 اسب بخار نیرو تولید کند، همچنین نیرو گشتاور موتور این خودرو 155 نیوتن متر است، خودرو جک S3 در دو مدل اتومات و دنده‌ای در بازار ایران به فروش می‌رسد.

جیلی E37

این خودرو ظاهر متوسطی دارد و برای نمره دادن به‌ظاهر این خودرو می‌تواند سلیقه‌ای باشد، بعضی از مردم از طراحی این ماشین تعریف می‌کنند و بعضی دیگر نیز اصلاً ظاهر این خودرو را دوست ندارند، همچنین طراحی داخلی این خودرو نیز ساده است و داشبوردهای آن در دورنگ مختلف تولید می‌شود.

موتور این خودرو چهارسیلندر 1.7 لیتری است که می‌تواند 137 اسب بخار نیرو تولید کند و به گشتاور 172 نیوتن متر برسد، حداکثر سرعتی که می‌توانید با این ماشین رانندگی کنید 185 کیلومتر بر ساعت است، همچنین این خودرو در دو مدل اتوماتیک و دنده‌ای در بازار ایران به فروش می‌رسد.

چری تیگو 8

تیگو 8 یک کراس اور میان رده است و رانندگی با آن می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد، این خودرو از نظر ظاهر داخلی و خارجی زیبا می‌باشد و می‌تواند شما را مجذوب خودش کند، همچنین این خودرو مصرف سوخت کمی نیز دارد و می‌تواند یک خودرو خانوادگی باشد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

موتور تیگو 8 4 سیلندری 1.6 لیتری است که این موتور نیروی 197 اسب بخاری تولید می‌کند و گشتاور آن به 290 نیوتن متر می‌باشد، بیشترین سرعتی که در هنگام رانندگی با تیگو 8 ثبت شده است 200 کیلومتر بر ساعت بوده است که برای یک کراس‌اوور متوسط عالی است.

چری X22

چری X22 دیگر کراس اور محبوب چینی است که توانسته است آمار خوبی را در بازار ایران ثبت کند، این خودرو از نظر زیبایی عالی است و از طراحی داخلی و خارجی عالی برخوردار است، همچنین برای تولید این ماشین از قطعات باکیفیت استفاده شده است و رانندگی با آن نرم و روان انجام می‌شود.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندری 1.5 لیتری استفاده می‌کند که این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید تا 105 اسب بخار نیرو تولید کنید گشتاور موتور را به 135 نیوتن متر برسانید، از دیگر مزایای این خودرو چینی مصرف سوخت پایین آن است، این خودرو در هر صد کیلومتر بر ساعت فقط 6 لیتر بنزین مصرف می‌کند، البته ممکن است که این عدد تغییر کن زیرا کیفیت بنزین نیز در میزان مصرف نقش دارد.

هایما 7 S

خودروهای هایما در سال 1394 وارد ایران شدند و مسئولیت مونتاژ این خودرو بر عهده شرکت ایران‌خودرو است، طراحی داخلی و خارجی این خودرو قابل‌قبول است و می‌تواند شما را کاملاً راضی نگه دارد.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو موتور 4 سیلندری 1.9 لیتری آن است که 148 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن نیز 180 نیوتن متر است، این خودرو دیفرانسیل جلو است و در دو مدل گیربکس اتومات و گیربکس دستی در بازار ایران به فروش می‌رسد.

لیفان X50

این خودرو چینی نیز از کیفیت ظاهری متوسطی بهره‌مند است و نمی‌توان خیلی به زیبایی داخلی و خارجی آن اتکا کرد، از مزایای این خودرو می‌توان به کابین بزرگ و جادار آن اشاره کرد که موجب می‌شود شما و سرنشینان در مسافرت‌ها راحت‌تر باشید، همچنین این خودرو از کیفیت ساخت متوسطی برخوردار است.

موتور استفاده شده در این خودرو چهارسیلندر 1.5 لیتری است، 102 اسب بخار قدرت این موتورهاست و گشتاور آن به 133 نیوتن متر می‌رسد، حداکثر سرعتی که می‌توانید با این ماشین تجربه کنید 160 کیلومتر بر ساعت است، همچنین این خودرو صفر تا صد سرعت را در 12 ثانیه پر می‌کند که خیلی قابل‌قبول نیست.

ام جی 360

خودروهای تولید شده ام جی از پرچمداران ماشین‌های چینی هستند از کیفیت ساخت خوبی برخوردار هستند مدل 360 خودرو ام جی از ظاهر داخلی و خارجی خوبی برخوردار است و می‌تواند به‌راحتی رضایت شما را جلب کند، از معایب این خودرو نسبت به رقبای خود نبود کروز کنترل است.

موتور این خودرو 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری است که می‌تواند 130 اسب بخار نیرو تولید کند گشتاور آن به 210 نیوتن متر می‌رسد، این خودرو می‌تواند تا 190 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و صفر تا صد را در 9.8 ثانیه پر می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران را معرفی کنیم تا درصورتی‌که می‌خواهید خودرو چینی خریداری کنید با معروف‌ترین آن‌ها آشنا شوید، تقریباً سعی کردیم در این لیست تمامی خودروهای پرفروش چینی را معرفی کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه کاملاً تکمیل شود.


دیدگاهتان را بنویسید