پرطرفدارترین غذای جهان در ژاپن با لیست انتظار ۳۰ ساله!



آنچه دیگران می خوانند:

غذای ژاپنی آنقدر محبوب است که اگر امروز سفارش دهید، در نهایت در سال 2052 یک جعبه دریافت خواهید کرد. کروکت های اکستریم بیف خانواده آساهیا یکی از معروف ترین کروکت های دنیاست. گفته می شود برای تهیه این غذای مینیاتوری که می توان گفت محبوب ترین غذای جهان است، تنها از تازه ترین مواد موجود در منطقه استفاده می شود.

در 96 سال گذشته، این خانواده محصولات گوشتی باکیفیت را از فروشگاه خود در استان هیوگو در غرب ژاپن می‌فروشند که از سیب‌زمینی سرخ‌شده و کوفته‌های گوشتی پس از جنگ جهانی اول شروع شده است. در سال 1999، آساهیا یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولاتش افتتاح کرد، اما متوجه شد که مردم باور نمی‌کردند مبالغ هنگفتی برای محصولاتش بپردازند، حتی اگر کیفیت بالایی داشته باشند.

شیگرو نیتا، صاحب نسل سوم آساهیا، تصمیم گرفت کروکت های محلی و دست ساز را با ضرر بفروشد تا مردم طعم غذاهایشان را بچشند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

نیتا گفت: «ما کروکت های Extreme را به قیمت 270 ین (1.64 دلار) فروختیم، در حالی که گوشت گاو استفاده شده در آنها به تنهایی حدود 400 ین (2.87 دلار) قیمت داشت. ما کروکت‌های مقرون‌به‌صرفه و خوشمزه‌ای ایجاد کردیم که نشان‌دهنده هدف فروشگاه ما برای لذت بردن مشتریان از کروکت‌ها بود و امیدواریم پس از اولین بار، محصولات ما را دوباره بخرند.»

بیشتر بخوانید  رویکرد ایران‌خودرو در حادثه بهبهان بر پایه اصل مشتری‌مداری است

آنها فقط 200 کروکت در هفته درست می کردند تا پول زیادی از دست ندهند. دلیل اینکه این کروکت ها بسیار گران هستند و احتمالاً بسیار خوشمزه هستند، این است که با گوشت گاو A5 سه ساله و روزانه ذبح شده و همچنین سیب زمینی های یک مزرعه محلی درست می شوند. هنگامی که روزنامه ها در اوایل دهه 2000 در مورد کروکت ها نوشتند، نام آنها در فضای مجازی منتشر شد.

اوایل امسال، یک زن ژاپنی پس از 9 سال انتظار برای خرید این کروکت ها، سفارش خود را دریافت کرد. او گفت که در تاریخ 17 شهریور 1392 سفارش داده است و به دلیل محصول نامناسب سیب زمینی استفاده شده در آن، تحویل آن با اندکی تاخیر انجام شده است.

او گفت که در طول 9 سالی که منتظر جعبه کروکت خود بود، به توکیو نقل مکان کرد و دو بار ازدواج کرد، اما کروکت ها بالاخره رسید.

نیتا پس از 14 سال لیست انتظار، در سال 2016 فروشگاه خود را تعطیل کرد، اما پس از تقاضای بالا در سال 2017 بازگشایی شد. در سال 2017، آساهیا به سفارش این کروکت ها ادامه داد، اما قیمت را افزایش داد.

با تحویل 1400 کروکت در هفته، اگر اکنون در لیست انتظار ثبت نام کنید، تا 30 سال دیگر مال خود را نخواهید گرفت. هر جعبه Crockett Extreme شامل پنج قطعه است و قیمت آن 2700 ین (19.43 دلار) است. افرادی که در لیست انتظار هستند یک ایمیل معمولی دریافت می کنند که به آنها می گوید چقدر طول می کشد تا جعبه به دستشان برسد.

بیشتر بخوانید  پاساژ معروف خیابان ولی‌عصر پلمب شد


دیدگاهتان را بنویسید