پرسپولیس یا استقلال کدام تیم موفق تر بود؟


پرسپولیس یا استقلال؟

تشویق کننده: استقلال و پرسپولیس 3 بار در لیگ منطقه ای، 10 بار در جام تخت جمشید و 14 بار در لیگ آزادگان به مصاف هم رفته اند، اما بیشترین دربی ها در لیگ برتر بوده که نتیجه 36 بازی دو تیم تقریبا برابر است.

استقلال و پرسپولیس دو قطب فراموش نشدنی فوتبال ایران هستند. رقابت بی پایان آنها همیشه صفحه اول روزنامه های ورزشی و حتی غیرورزشی ایران بوده است. این روزها که دربی برای تعیین قهرمان لیگ برتر سخت است، شور و هیجان خاصی بر سر جنگ استقلال و پرسپولیس وجود دارد که نتیجه آن هر چه که باشد به نفع پیشرفت فوتبال ایران است. .

تاریخ دربی  کدام تیم موفق تر بود؟

تعداد بازی استقلال و پرسپولیس

پرسپولیس و استقلال تا به امروز 64 بار در مسابقات لیگ به مصاف هم رفته اند. این دو تیم جدا از تنها تقابل خود در جام قدس که با پیروزی استقلال همراه بود، 3 بار در لیگ منطقه ای، 10 بار در جام تخت جمشید و 14 بار در لیگ آزادگان به مصاف هم رفتند. اما بزرگ ترین دربی رقابت ها در لیگ برتر بود که نتیجه 36 دیدار دو تیم تقریبا برابر بود.

استقلال بهتر بود یا پرسپولیس؟

در مجموع 64 دربی اما پرسپولیس آمار بهتری دارد. آنها 27 بار پیروز شدند، در حالی که استقلال تنها 18 بازی را برد و 18 بازی با تساوی به پایان رسید. دو تیم در لیگ برتر 36 بار به مصاف هم رفتند که 9 بار پرسپولیس و 8 بار استقلال به پیروزی رسیدند. سایر دیدارها مساوی بود.

در تاریخ دربی این دیدار 9 بار در فروردین ماه برگزار شد. ظاهرا تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای برگزاری دربی نیست چرا که 5 بازی از 9 دیدار دو تیم در اولین ماه سال جاری با تساوی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید  لاغری دوباره بهاره رهنما و چهره ی متفاوتش

تاریخ دربی  کدام تیم موفق تر بود؟

گل های استقلال در دربی

گلزنان در دربی های لیگ برتر استقلال کمتر است. آبی ها 22 بازیکن دارند که در 18 فصل لیگ برتر بیش از دو گل به ثمر رسانده اند. در بین این 22 استقلالی فرهاد مجیدی با 4 گل رکورددار است. آرش برهانی، رضا عناجتی، امید روانکا و مجتبی جباری به همراه کاوه رضایی و میلاد میداودی تعداد زیادی از گلزنان دربی استقلال هستند که هر کدام دو گل در ورزشگاه آزادی به ثمر رساندند.

گل های پرسپولیس در دربی

شرایط پرسپولیس برای گلزنی در دربی های لیگ برتر هم مساعد است. آنها در این رقابت ها 27 گل به ثمر رساندند. اما بهترین ستاره آنها در گلزنی در دربی ها ایمون زاید است که در یک مسابقه سه گل به ثمر رساند و نامش در تاریخ دربی های ایران جاودانه شد.

محسن خلیلی، مهدی طارمی، علی علیپور و سروش رفیعی دو گله دیگر پرسپولیس هستند. علیرضا نیکبخت، علی کریمی، زنده یاد هادی نوروزی و مرحوم مهرداد اولادی گلزنان دربی بودند که رکورد آنها در شهرآورد در رده دوم به پایان رسید.

در دروازه، پرسپولیس و استقلال تاریخ پرباری دارند. خاطره پررنگ ناصر حجازی با 16 دربی با اختلاف باتجربه ترین مدافع تاریخ دربی ها است. پس از او دروازه بان مطمئن سرخ پوشان تهرانی وحید کلیچ از پرسپولیس با 9 دربی است.

اگر وحید طالب لو با حضور در هفت دربی متوالی رکورد جالبی را به نام خود ثبت کرد، نلسون دربی را با چهار گل واضح در دروازه پرسپولیس به پایان رساند. او در مجموع 405 دقیقه از استقلال گل نزد. با این حال مهدی رحمتی در بسته نگه داشتن دروازه دربی رکورددار است. او 9 بار بدون گل دربی را ترک کرد و از این نظر 5 گل از احمدرضا عابدزاده بالاتر است. بیرانوند اما مثل تمام آمارهایش در دربی روند مثبتی دارد. او 4 دربی از 6 دربی خود را بدون گل به پایان رساند و در صورت ماندن در پرسپولیس باید منتظر رکورد گلزنی او در تهران باشیم.

بیشتر بخوانید  ماجرای رستوران های مخفی تهران چیست؟


دیدگاهتان را بنویسید