مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پرسپولیس و استقلال منحل می شوند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز سید مصطفی هاشمی طبا به مناسبت حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: این جمله ای است که می گوید هر که باد بیاورد طوفان درو می کند. 16 سال است که گفته می شود می خواهیم این باشگاه ها را واگذار کنیم و در نهایت آقای قربان زاده (رئیس فعلی سازمان خصوصی سازی) در تلویزیون گفت که اگر بخشی از سهام این باشگاه ها را واگذار کنیم، نمی شود. یعنی خصوصی سازی در صورت اتخاذ چنین موضعی چه باید بکنیم؟ بعد از آن می گویند سهام به وزارت کار واگذار می شود. این اقدامات برای دولت است و من تعجب می کنم که مردم این گونه اظهار نظر می کنند، اما اطلاعاتی ندارند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: زیان انباشته این باشگاه ها دو برابر سرمایه آنهاست. در این باشگاه ها اصلا گزارش مجمع، حسابرسی و تراز مالی مشخص نشده بود. با این حال بحث خصوصی سازی همچنان ادامه دارد. آنها 16 سال است که تلاش می کنند سهام این باشگاه ها را وارد بورس کنند اما این نحوه واگذاری مضحک است. گفته می شود ورزشگاه های شهید کاظمی و امام رضا (ع) جزو سرمایه و دارایی این باشگاه هاست اما از سوی دیگر آقای چمران (رئیس شورای شهر تهران) می گوید مالکیت این ورزشگاه ها برای باشگاه هاست. شهرداری.

بیشتر بخوانید  حضور نمایندگان موزه صلح در کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی

هاشمی طبا گفت: شرکت های موضوع ماده 141 قانون تجارت یا باید منحل و اعلام ورشکستگی کنند یا ساختار مالی خود را برگردانند. در حال حاضر در این باشگاه ها کاری انجام نشده و می خواهند وارد بورس شوند. راه حل این است که این دو شرکت اعلام ورشکستگی و انحلال کنند و پس از آن دو شرکت به نمایندگی از این باشگاه ها به عنوان سهامی عام تاسیس و سهام آنها توسط مردم و هواداران خریداری شود. در این صورت مدیریت این شرکت ها روش های مدیریتی خاص خود را دارد.

وی با اشاره به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان، افزود: می گویند هزار صفحه فرستادیم که مانع حذف شویم. در مجموع دو هزار صفحه ارسال کنید. گفته شد AFC تایید کرد، چه چیزی را تایید کرد؟ صحت اطلاعات یا دریافت آن؟ حتی اگر تأیید کنند، ممکن است محتوا را تأیید نکنند. بنابراین، این روند بسیار پیچیده است.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی مقصر اصلی حذف این باشگاه ها و وضعیت فعلی آنها کیست؟ وی یادآور شد: تقصیر دولت است، فرقی نمی کند کدام دولت باشد، همه دولت ها در این زمینه خوب کار نکرده اند. تا زمانی که در تصمیم گیری دانش و جسارت کامل نداشته باشیم این مشکل حل نمی شود.

وی با بیان اینکه خیلی ها از حذف این دو باشگاه راضی هستند، با این نگرش که شاید اتفاق خوبی در شرایط آنها بیفتد، گفت: چه حذف شوند چه نشوند هیچ اتفاقی نمی افتد. قربان زاده می گوید کار ما به معنای خصوصی سازی نیست. خودشان به صراحت می گویند خصوصی نمی کنیم. از دیگر موانع، حق پخش تلویزیونی است که باید حل شود و صدا و سیما برای فوتبال هزینه کند.

بیشتر بخوانید  جنگ‌شناختی امروز ‌حمله به افکار مردم است / خبرنگاران باید امید را به جامعه بازگردانند- اخبار مازندران - اخبار استانها تسنیم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *