پرداخت یارانه نقدی ۱ میلیون و ۴۰۰ تومانی برای این یارانه بگیران


مدیرکل بهزیستی استان بوچر گفت: از مجموع 579 خانوار، 514 خانوار دوقلو، 52 خانوار سه قلو و 3 خانوار چهار قلو از خدمات بهزیستی استان بوچر بهره مند هستند.

حسین اسدیراد ظهر امروز در تجمع اعتراضی به چند فرزند در بوشهر گفت: بهزیستی برای کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و کمک به تسهیل روند رشد به خانواده های دارای چند فرزند خدمات ارائه می دهد. و آموزش متوازن چند فرزندی و تامین بخشی از هزینه های مالی این خانواده ها، کمک های اجتماعی خدمات مختلفی را ارائه می کند.

وی از پرداخت مستمری چند برابر تا شش سالگی خبر داد و ادامه داد: فرزندان چند خانواده در صورت بیکاری تا شش سالگی حق برخورداری از خدمات مستمری، مشاوره و خوداشتغالی را دارند. .

مدیرکل بهزیستی استان بوچر با بیان اینکه 579 خانوار دارای فرزند بیشتر از خدمات اجتماعی بوچر بهره مند هستند، گفت: از مجموع 579 خانوار، 514 خانواده دوقلو، 52 خانواده سه قلو و 3 خانوار دارای چهار فرزند زیر سن قانونی هستند. مددکاراجتماعی.

اسدی راد با بیان اینکه پرداخت مستمری به چند نفر بر اساس بعد خانوار آنها است، افزود: خانواده های دارای دوقلو در یک خانواده چهار نفره ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان، خانواده پنج نفره یک میلیون و 716 نفر دریافت می کنند. هزار تومان و خانواده های دارای سه قلو و بیشتر نیز مبلغی معادل یک میلیون و 716 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

در عین حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت وگویی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر نزدیک به 30 سال است و میانگین فاصله ازدواج تا زایمان 5 سال است.

قاسم برجوی فرد بوچر را چهارمین استان نابارور کشور دانست و افزود: تحقیقات نشان می دهد که متاسفانه 16 درصد از زوج های متاهل کشور با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی از کاهش جمعیت خبر داد و گفت: سال 1480 بر اساس پیش بینی های انجام شده و بر اساس نرخ باروری جمعیت کشور رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید  ماجرای کسر حق بیمه بازنشستگی چیست؟

برجویفرد از افزایش جمعیت سالمندان خبر داد و افزود: هزینه حمایت از سالمندان بالاست و اگر همین روند جمعیتی ادامه پیدا کند، مطمئنا در آینده با مشکلات بسیار بیشتری مواجه خواهیم شد./تسنیم

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها علت قطع یارانه برخی خانوارها در اردیبهشت ماه را اینگونه توضیح می دهد: اگر فردی دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، میزان یارانه او تغییر می کند یا ممکن است فسخ شود.

این در حالی است که یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که دوباره صدای گروه را درآورد؛ برخی می گویند یارانه آنها به طور کامل لغو شد و گروهی دیگر از کاهش یارانه از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان گلایه دارند. اما علت چیست؟ در همین رابطه سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به تجارت نیوز گفت: تغییر اعشار دلیل اصلی قطع یارانه نقدی برخی خانوارهای ایرانی است.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پاسخ به این سوال که چرا یارانه گروهی از خانوارها لغو شده یا مبلغ آن کاهش یافته است، به تجارت نیوز گفت: عشر یک امر پویایی است که توسط وزارت تعاون، کار و کار اجرا می شود. رفاه اجتماعی به صورت ماهانه. اگر فردی از دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم به نهم وارد شود، میزان یارانه او تغییر می کند یا ممکن است فسخ شود.

وی افزود: اگر گروهی از افراد یارانه آنها حذف شود به این معناست که در طبقه بندی دهک جدید وزارت حمایت اجتماعی جزو دهک دهم بوده و بنابراین مبلغی به حساب آنها واریز نشده است. “

حسینی درباره دلیل عشریه ماهیانه نیز گفت: برخی از سرپرستان خانوار نیاز به حسابرسی دارند و گروه اخیرا ثبت نام کرده اند.

وی همچنین با بیان اینکه مردم برای نظارت بر تعلیق یارانه خود به کجا باید مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: اگر فردی یارانه خود را به حالت تعلیق درآورده است، می تواند با سامانه حمایتی وزارت حفاظت اجتماعی تماس گرفته و یا شخصاً موضوع را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید  تحول دیجیتال نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است

حسینی افزود: اگر درآمد فردی از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان کاهش پیدا کند، عشر او تغییر کرده و در نتیجه باید با وزارت رفاه تماس بگیرد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: اما وقتی یارانه مردم حذف می شود به این معناست که تراکنش های مالی، درآمد و دارایی آنها بررسی می شود.

کشفی با تاکید بر اینکه مستمری تنها بخشی از خدمات حمایتی این نهاد است، تصریح کرد: مددجویان این موسسه از خدمات اشتغال، درمان، مسکن، مشاوره، جهیزیه، تسهیلات کرز الحسنه و سایر موضوعات حمایتی بهره مند می شوند.

وی مستمری مجردها را ۶۶۰ هزار تومان، ۲ نفره ۹۳۶ هزار تومان، ۳ نفره یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ۵ نفر را ۲ میلیون و ۶۴ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این افراد غیر مبالغ یارانه ای ماهیانه 300 تا 400 هزار تومان است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان درباره خدمت رسانی مهم به همه مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: با مساعدت شورای اسلامی هزینه قبوض آب و برق خانواده های کمیته امداد اعم از آب، برق و گاز، تا میزان الگوی مصرف از پرداخت معاف است.

یارانه معیشتی مرحله یکصد و چهل و هفتم بر اساس ده اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه از ساعت 24 قابل برداشت است.

بر این اساس اگر سرپرستان خانوار از دهک اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و اگر بین دهک چهارم و نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به آنها واریز می شود. حساب.

در صورتی که سرپرستان خانوار از فاکتور الکترونیکی استفاده نکرده باشند، می توان کل مبلغ یارانه را برای آنها برداشت کرد و در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی مبلغ به حساب واریز می شود. حساب سرپرست خانوار

بیشتر بخوانید  راز قتل مربی بدنسازی در سینه مدل اینستاگرام

در صورتی که دارندگان خانوار قبلاً 10 میلیون ریال وام کرونای دوم دریافت کرده باشند، مابقی اقساط این تسهیلات از مبلغ واریز شده به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانوارهایی که امکان ارجاع به عتبات عالیات (اربعین) داده شده است، متناسب با بعد خانوار از حسابشان حذف می شود.

در این مرحله خانوارهایی که ثبت نام کرده اند، در صورتی که جزو دهک های اول تا نهم در آزمون جامع وزارت حفاظت اجتماعی باشند، طبق طبقه بندی دهک های منتشر شده، یارانه اردیبهشت دریافت می کنند.

همچنین یادآور می‌شود، دارندگان خانوارهایی که یارانه مالی آنها در اردیبهشت ماه 1401 لغو شده و بر اساس حسابرسی انجام شده توسط وزارت رفاه، درخواست تجدیدنظر خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده‌اند. ، جزو دهک های اول تا نهم بودند که در صورت داشتن یارانه در اردیبهشت 1402 بر اساس اعشار اعلام شده یارانه می گیرند.

متقاضیان بررسی مجدد عشر اعلام شده می توانند جهت ثبت نام یا پیگیری درخواست خود با سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemaiat.mcls.gov.ir تماس گرفته و یا با شماره تلفن 09200006369 تماس حاصل نمایند.

ثبت نام از افرادی که هنوز یارانه مالی دریافت نکرده اند و یا متقاضی جدید یارانه هستند همچنان ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به سایت پنجره خدمات هوشمند ملی به نشانی https://mi.gov.ir نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند. برای ثبت نام در این سامانه باید شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، شماره ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره حساب بانکی سرپرست خانوار متقاضی جدید را داشته باشید. یا یارانه های باقی مانده تمامی افراد می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوارها کد دستوری ##43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، کد ملی مربع 43857) را با شماره تلفن همراه خود شماره گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید