پرداخت یارانه نقدی جدید به حساب مردم



به گزارش سلام نو، مسئولان جزییات یارانه جدید مالی را اعلام کردند. یارانه جدید مادام العمر به همه ایرانیان برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرد. یارانه جدید به دنبال کمک به اقشار متوسط ​​و پایین جامعه با ارائه یارانه برای خرید کالاهای اساسی است. یارانه ها در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از 20 میلیون نفر آخرین یارانه نقدی خود را در ماه آوریل دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام می شود. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند می شود. برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که چهارمین یارانه نقدی برای عید فطر قابل پرداخت است. در مقابل، نهادهایی که با پرداخت یارانه نقدی سروکار دارند، چنین امکانی را رد می کنند.

رئیس جمهور میزان یارانه های مادام العمری که به اقشار مختلف جامعه پرداخت می شود را اعلام کرد. پس از صحبت های آقای رئیسی، مبلغ یارانه به ازای هر نفر 300 تا 400 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

گفته شد این یارانه هم اکنون در ازای تغییر نحوه تخصیص یارانه خارجی به نهاده ها و واردکنندگان به مصرف کننده نهایی پرداخت می شود.

قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی شب گذشته گفت: یارانه معیشتی برای همه دهک ها به طور کامل پرداخت می شود، حجم معاملات زیاد است و مبالغ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. نیمه شب.”

البته پس از واریز این مبالغ در قالب پیامک اعلام شد که امروز امکان افزایش این مبلغ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  آیت الله جیانتی به عنوان سدی در برابر انحرافات ایستاده است

پس از گفتگو با سازمان برای هدفمندی یارانه ها مشخص شد که زمان برداشت و استفاده از این یارانه ها طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که در ابتدای خردادماه با اجرای طرح اصلاح نحوه توزیع یارانه اقلام اساسی، این رقم قابل برداشت است.

همزمان با پایان سخنان رئیس جمهور در خصوص توزیع عادلانه یارانه ها، پرداخت دیه به حساب مردم آغاز شد. یارانه جدید با پرداخت سه دهک کم درآمد آغاز شد.

به گفته رئیس جمهور، میزان این یارانه برای اقشار کم درآمد 400 هزار تومان و برای اقشار متوسط ​​300 هزار تومان است. بر این اساس تک خانوارهای متوسط ​​که قبلا ماهیانه حدود 100 هزار تومان وجه نقد (نقد و معیشت) دریافت می کردند، سه برابر مبلغ پرداختی دولت سیزدهم (300 هزار تومان) می شود. یارانه خانوارهای دو و سه نفره نیز سه برابر شده است.

همچنین یارانه خانوارهای چهار نفره که پیش از این 354 هزار تومان بود به یک میلیون و 200 هزار تومان رسید و 3.4 برابر شد. یارانه خانوارهای پنج ساله به بالا نیز بیش از 3.5 برابر شده است.

به نظر می رسد مبلغ تمامی یارانه ها اعم از یارانه نقدی و معیشتی یکسان بوده و به صورت تک یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما تغییرات جدید چیست و یارانه جدید چه زمانی پرداخت می شود؟

میزان یارانه جدید مشخص نیست اما رصد تجارت نیوز نشان می دهد تمام یارانه هایی که دولت تاکنون پرداخت کرده است اعم از یارانه 8 پولی، معیشتی، یارانه موردی و یارانه نان ترکیبی است.

بیشتر بخوانید  انشا در مورد پدر کلاس چهارم | انشا امام علی علیه السلام

محسن رضایی روز گذشته میزان یارانه جدید را 300 و 400 هزار تومان اعلام کرد. سه دهک اول شرکت 400 هزار تومان و دهک های چهارم و پنجم 300 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

البته محسن رضایی گفت که هنوز تعداد قطعی یارانه ها قطعی نشده و منتظر نظرات کارشناسی است. ظاهراً ظرف یک روز کارشناسان به نتیجه رسیدند و حالا رئیس جمهور باید نتیجه کارشناسی را امشب اعلام کند.

اما اگر میزان یارانه و دهک های مشمول آن طبق گفته محسن رضایی باشد، تنها پنج دهک یارانه دریافت می کنند و یارانه پنج دهک اول جامعه قطع می شود. بر این اساس یک خانواده چهار نفره در دهک های اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و 600 هزار تومان و خانواده چهار نفره دهک های چهارم و پنجم ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

اما سایر یارانه ها از جمله یارانه نقدی، یارانه معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف شده.

دیدگاهتان را بنویسید