پرداخت یارانه مادام العمر یک میلیون و 320 هزار تومان



به گزارش سلام نو، سید مرتضی حسینی در این خصوص اظهار کرد: یک میلیون و 100 هزار خانوار در قالب 2 میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از امسال 137 هزار خانوار جدید با حمایت دولت و از اردیبهشت ماه دریافت می کنند. مستمری مادام العمر

وی گفت: 120 هزار خانواده جدید دارای معلولیت شدید و بسیار شدید و با درآمد یک تا هفت دهک هستند.

حسینی همچنین یادآور شد: در این مرحله 17 هزار زن سرپرست خانوار و خانواده های آنان که پشت سر خدمت بودند اضافه شد.

به گفته معاون توسعه و مدیریت سازمان بهزیستی، خانواده های یک تا پنج نفره به ترتیب 420 هزار تومان، 600 هزار تومان، 840 هزار تومان، یک میلیون و 80 هزار تومان و یک میلیون و 320 هزار تومان دریافت می کنند. و البته از دیگران خدمات پشتیبانی این سازمان نیز سود می برد.

به گفته حسینی، سازمان بهزیستی در حال حاضر نزدیک به هفت میلیون مددجو دارد که بیش از 100 خدمت ارائه شده است.

ضوابط برای حذف خانواده منتشر شده است

معاون حفاظت اجتماعی وزیر کشور گفت: دهک ها بر اساس رقم مشخص حقوقی نیستند و عوامل متعددی مانند گردش حساب بانکی، تراکنش های بانکی، حقوق، خودرو و …. دهک های تحت تاثیر

رئیس جمهور یک ماه پیش در گفت و گوی تلویزیونی از یارانه 300 و 400 هزار تومانی خبر داده بود. یارانه ای که همان شب در یک مصاحبه تلویزیونی پرداخت شد، باعث ایجاد ابهاماتی شد. ماجرای این ابهامات به مردمی بازگشت که مشمول یارانه نبودند.

به گفته رئیس جمهور در آن شب، قرار بود یک تا 9 دهک یارانه دریافت کنند و دهک دهم تنها دهک بود که یارانه دریافت نکرد. از همین رو از فردای واریز یارانه ها اعتراض به حذف طبقه بندی آغاز شد و سایتی برای ثبت این اعتراضات راه اندازی شد. در این بین یکی از سوالات اصلی این بود که اساس این استعمار زدایی چیست؟ به این دلیل که برخی سایت ها با انتشار ارقامی اعلام کرده اند افرادی که بیش از پیش بینی ها درآمد دارند مشمول یارانه نمی شوند و به عبارتی ده ها نفر می شوند.

داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که بر اساس آن از طبقه بندی خارج شده اند، گفت: دهک دهم محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات درآمد و معیشت، 10 درصد از جمعیتی که وضعیت مادی و معیشتی بهتری نسبت به بقیه مردم داشتند، در دهک دهم بودند. اطلاعاتی که مبنای دهک درآمدی است، ترکیبی از درآمد و دارایی افراد است که شامل تراکنش های حساب بانکی، تراکنش های بانکی، حقوق، خودرو و … می شود.

بیشتر بخوانید  فروش فوق‌العاده پژو ٢٠٧ ویژه مادران آغاز شد

منبع: اقتصاد آنلاین

این خانوارها 2 میلیون یارانه نقدی دریافت می کنند

با نزدیک شدن به پایان خرداد و نزدیک شدن به اولین ماه تابستان، برای بسیاری از شهروندانی که معیشت آنها تا حد زیادی وابسته به یارانه های پولی است، این سوال پیش می آید که یارانه تیرماه چگونه پرداخت می شود؟

با نزدیک شدن به پایان خرداد و نزدیک شدن به اولین ماه تابستان، برای بسیاری از شهروندانی که معیشت آنها تا حد زیادی وابسته به یارانه های پولی است، این سوال پیش می آید که یارانه تیرماه چگونه پرداخت می شود؟

به گفته مسئولان، یارانه ها بر اساس دهک های درآمدی توزیع می شود و هر چه درآمد خانوار کمتر باشد، یارانه بیشتری دریافت می کند که در واقع تاثیر مثبتی بر وجود آنها دارد.

پیش از این روح اله سلبی مدیرکل اقتصادی و دارایی استانداری گلستان به رسانه ها گفته بود: یارانه ها بر اساس دهک های درآمدی توزیع می شود و هر چه درآمد خانوار کمتر باشد یارانه بیشتری دریافت می کند و در واقع مثبت است. اثر روی سبد… «او وجود آنها را دارد.

وی افزود: قبل از اصلاح نرخ جدید یارانه، خانوارهای مجرد 45 هزار و 500 تن یارانه و 55 هزار تن یارانه معیشتی دریافت می کردند. کل یارانه پرداختی در این خانوار به 100 هزار و 500 تومان رسید اما پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه. «این مبلغ تغییر کرده و درآمد افراد مجرد برای پنج خانواده از 400 هزار تومان به دو میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری گلستان به گلایه برخی از مردم که چرا قیمت به بیش از چهار قلم اساسی رسیده است، پاسخ داد: از ابتدا همه افزایش قیمت ها از محل یارانه و یارانه تامین نشد. فقط مربوط هستند چهار قلم کالای اساسی دارد در سال 97 به 25 قلم کالا یارانه داده شد و امسال با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها به چهار قلم کاهش یافت. از کالاها

سلبی با بیان اینکه بخش زیادی از افزایش قیمت کالاها مربوط به تورم سالانه است، گفت: تورم در صورت نبود یارانه نیز اتفاق می افتد و دلیل آن ساختارهای موجود در کشور است که اصلاح این ساختارها قطعا نیازمند زمان و مردم است. ” نیاز به مقامات دارد و جراحی اقتصادی می تواند این اصلاحات را تسریع بخشد.

بیشتر بخوانید  تلاوت سماواتی و بازار در تهران و کوم

وی به جزئیات پرداخت یارانه در تیرماه اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا زمان آزادسازی زیرساخت های توزیع کالابرگ، یارانه به صورت نقدی پرداخت شود، بنابراین نحوه پرداخت یارانه در تیرماه امسال نقدی خواهد بود. بخش هایی از جامعه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری گلستان با بیان اینکه اجرای طرح عمومی سازی یارانه ها از فساد و رانت گسترده جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: عدم تحقق سیاست و اهداف توزیع ترجیحی ارز، افزایش واردات، کاهش انگیزه های اساسی تولید کالا و غیره از جمله دلایل اجرای این طرح، دموکراتیزه شدن یارانه ها و جراحی اقتصادی دولت بود.

سلبی با اشاره به اینکه دولت با حذف ارز ترجیحی مبارزه با فساد و رانت خواری را در دستور کار قرار داد، خاطرنشان کرد: دولت با اعمال جراحی اقتصادی مستقیماً یارانه را بین شهروندان توزیع کرد، یعنی با اجرای این طرح یارانه ای. نمی توان آن را حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سوء استفاده و رانت بالای ارز، یارانه 4200 تومانی در انتهای زنجیره تولید پرداخت شده و به جای پرداخت در ابتدای زنجیره تولید به دست مصرف کننده نهایی می رسد که مستقیما پرداخت می شود. . به دهک یک جامعه کم درآمد که به معنای افزایش عدالت در توزیع است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری گلستان با بیان اینکه یارانه ها بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: در وزارت اقتصاد در حوزه نان نظارت بیشتری انجام می دهیم.

گفتنی است، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اخیرا به رسانه ها گفته بود تا زمانی که گزارش نهایی دوره های آزمایشی سامانه کالابریگ تهیه نشود، دولت تصمیم جدیدی در خصوص یارانه ها نخواهد گرفت. امیدواریم در تیرماه گزارشی از دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابریا به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری کند.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی و مزایای تحقق این طرح گفت: عمومی شدن یارانه ها دست سودجویان و رانت ها را کوتاه می کند.

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون مشورتی کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: همه کارشناسان اقتصادی حتی خود مردم با اختصاص ارز 4200 تومانی مخالف بودند زیرا بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته و متاسفانه منجر به افزایش پایه شد. کالا، رانت و فساد».

وی افزود: متاسفانه با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی آرد و بسیاری از کالاهای اساسی کشورمان مانند روغن، شکر و… به کشورهای همسایه قاچاق شد و قاچاق معکوس با پول مردمی افزایش یافت.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دولت سابق اگرچه سیاست اشتباه تخصیص ارز 4200 تومانی را دید، اما جرات حذف و خروج آن را از برنامه خود نداشت، اما دولت سیزدهم برای نجات ارز ترجیحی گام های شجاعانه ای برداشت. . و توجیه یارانه ها.تا از ادامه آسیب های جبران ناپذیر به اقتصاد و کشور جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید  چشمه چاراویما مقصد مناسبی برای گردشگری است

سبزی گفت: اکنون مجلس به دولت این اختیار را داده است که زیرساخت های مناسب برای تحویل ارز باقی مانده در حوزه دام و دارو را طراحی و فراهم کند و این زیرساخت به زودی عملیاتی می شود.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عمومی شدن یارانه به سودجویان و رانت ها دست از بیت المال کوتاه می کند. این موضوع با دو راه یارانه پولی و کالابرگ در نظر گرفته می شود، اما مجلس کالابرگ را ترجیح می دهد زیرا ما با یارانه نقدی موافق نیستیم زیرا منجر به تورم می شود و آثار و منافع آن به جامعه هدف نمی رسد.

آیا میزان یارانه نقدی کاهش می یابد؟

نماینده مردم مهریز و بافق گفت: با افزایش نرخ دلار در صورت ادامه این روند، اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها خارج از سود خواهد بود.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی به مناسبت اجرای طرح نقشه الکترونیکی و توضیحات اعضای دولت به نمایندگان درباره این طرح گفت: و اجرای آن در یزد آغاز نشد. استان دولت این طرح را به صورت آزمایشی و گام به گام اجرا می کند و تلاش می کند این کار را به صورت مسالمت آمیز انجام دهد.

وی در خصوص توضیحات مسئولان دولتی در خصوص جزئیات اجرای این طرح گفت: همزمان با اجرای مصوبه تغییر نرخ ترجیحی ارز، توضیحات کلی در خصوص این طرح به نمایندگان مجلس ارائه شد اما همچنان یک طرح است. طرح تفصیلی پرداخت یارانه ها به مجلس اعلام نشد.

یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه بیان کرد: با توجه به فاصله بین نرخ ارز سامانه ای تی اس و بازار آزاد با ارز 4200 تومانی، دولت در نظر گرفت که دیگر نمی تواند ارز 4200 تومانی را پرداخت کند. . اما بهبود نحوه پرداخت یارانه ها موضوع مهمی در اجرای این طرح مدیریت بازار و کنترل هزینه است. هفته گذشته شاهد این بودیم که نرخ دلار به 33 هزار تومان رسید که توان پرداخت آن را نداشت. در واقع در صورت ادامه افزایش قیمت دلار، دولت برای پرداخت مجدد آن دچار مشکل شده و توان پرداخت آن را نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید