پرداخت وام 200 میلیونی بدون ضامن به یارانه بگیران + نحوه دریافت و جزئیات



به گزارش سلام نو؛ رصد شبکه بانکی و بررسی اخبار نشان می دهد که ماجرای وام 200 میلیونی یارانه ای صحت ندارد و هیچ بانکی در کشور چنین وامی نمی دهد و قول پرداخت آن را نداده است. پس چه اتفاقی افتاده؟

به نظر می رسد در دو سه هفته اخیر اخباری منتشر شده که بسیاری را گمراه کرده است. یکی از این خبرها امکان اخذ وام سهام عدالت بود. وامی که فقط به سهامدارانی که یارانه می گیرند پرداخت می شود و مبلغ آن 50 درصد ارزش روز سهام مالک است. بر اساس این وام، صاحبان سهام می توانند بین دو تا 14 میلیون تومان وام بگیرند و سهام خود را به عنوان وثیقه برای دریافت وام قرار دهند.

این وام به صورت نقدی پرداخت نمی شود، بلکه به صورت کارت اعتباری پرداخت می شود و وام گیرندگان باید این وام را فقط از طریق فروشگاه های اعلام شده توسط بانک خرج کنند.

دریافت وام 200 میلیونی با سهم سرمایه

خبر دیگری که منتشر شد، دریافت وام 200 میلیونی با ضمانت سهم است. اما نه با سرمایه. دو روز پیش مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از رونمایی از سامانه امنیت الکترونیک خبر داد و گفت: با معرفی این سامانه، تسهیلات وثیقه بانکی برای وام های خرد تا سقف 200 میلیون تومان تسهیل می شود.

این بدان معناست که به زودی سیستمی راه اندازی می شود که سهامداران بتوانند سهام خود را به وثیقه بگذارند و روند دریافت وام برای آنها آسان شود.

در این روش، سهامدار می تواند با توجه به میزان تسهیلات و وام مورد نیاز و نظارت شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهام خود را به عنوان وثیقه نزد بانک قرار دهد.

بیشتر بخوانید  آواره شدن خانواده های چینی در اثر سیل / فیلم

سال گذشته رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی از پرداخت وام 100 میلیونی بدون ضامن خبر دادند. طبق دستور رئیسی قرار بود روند پرداخت وام های خرد در بانک ها تسهیل شود و مردم تا سقف 100 میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند. اما تعداد کمی از بانک ها زیر بار پرداخت چنین وامی بودند.

طبق هیچ کدام از این اخبار، یارانه مالی و وثیقه 200 میلیون تومانی نباید ارائه شود. / تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید