مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پرداخت وام جایگزین یارانه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گمانه زنی ها در مورد یارانه جدید و افزایش یارانه ها برخلاف وعده های مسئولان اجرایی نشد. تاکنون هیچ یک از مسئولان زمان دقیق پرداخت یارانه جدید را اعلام نکرده اند، اما پرداخت یارانه جدید به گفته کارشناسان به سال آینده موکول شده است. اکنون یارانه مالی واریز شده و خبری از یارانه جدید نیست و همین مبلغ به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. یارانه جدید پرداخت خواهیم کرد.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب واسطه های سازندگی گفت: دولت به جای پرداخت یارانه به همه مردم باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا قیمت کالاهای داخلی کاهش یابد و تولید در کشور آغاز شود.

وی ادامه داد: ممکن است برای حذف موقت ارز ترجیحی مشکلاتی به وجود بیاید اما پس از آن ثبات پیدا می شود. البته دولت برای ایجاد ثبات ارزی در کشور باید درآمدهای ارزی خود را نیز افزایش دهد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در تخصیص ارز ترجیحی و حل نشدن مشکلات مردم، تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی موافقم، زیرا ارز باید تک نرخی شود. همچنین کنترل قیمت ارز بر عهده دولت است. وقتی قیمت ارز واقعی شد هم تولیدکننده و هم واردکننده تکلیف خود را می دانند. اما در اجرای سیاست ارز ترجیحی مشکلاتی وجود داشت و به جای آن از این ارز استفاده نشد. دولت همچنین نمی تواند برای هر فرد یک نماینده تعیین کند و کنترل کند که آیا ارز به جای آن استفاده شده است یا خیر. ما در هیچ کجای دنیا ارز چندگانه نداریم. مثلا ترکیه که با مشکلاتی روبه رو است، دوراهی دارد؟

بیشتر بخوانید  دیدار امیر عبداللهیان با سفرا و نمایندگی های ایران در خارج از کشور

موسوی ادامه داد: دولت باید به تولیدکنندگان کمک کند تا ماشین آلات و فناوری وارد کنند و در نتیجه محصول با کیفیت بهتر و با قیمت کمتر تولید شود تا هم تولید و هم اشتغال در کشور اتفاق بیفتد و صادر شود. دولت باید به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان وام دهد و از آنها حمایت کند و با شروع تولید از آنها مالیات بگیرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *