مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پرداخت مالیات خودرو چقدر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قرعه کشی ایران خودرو

سامانه پرداخت مالیات خودرو پرداخت مالیات خودرو برای تغییر پلاک سامانه مالیات خودرو مراکز پرداخت مالیات خودرو استعلام مالیات خودرو درخواست پرداخت مالیات خودرو پرداخت مالیات خودرو سامانه پرداخت مالیات وانت صفر

نرخ مالیات خودرو نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. به گفته وی، تنها قیمت شرکت های تولید داخل و مونتاژ تغییر کرده است. وی در این خصوص توضیح داد: سازمان مالیاتی موظف است تا پایان آذرماه هر سال قیمت خودروهای تولید داخل یا مونتاژ را دریافت و براساس جدول سال بعد اعلام کند.

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در خصوص هزینه تعویض پلاک خودرو که قانونگذار برای امسال آن را برابر کرده است، صحبت کرد. به گفته وی، اکنون هزینه های تعویض پلاک، نقل و انتقال و صدور کارت برای همه خودروها یکسان و بالغ بر 373 هزار و 500 تومان است. در واقع 150 هزار تومان برای عوارض، 100 هزار تومان برای پلاک و 50 هزار تومان برای تعرفه کارت خودرو دریافت می شود.

وی در خصوص مالیات نقل و انتقالات نیز افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است قبل از انتقال، پرداخت مالیات نقل و انتقال را کنترل کند. مالیات دریافتی به خزانه دولت واریز می شود.

آیا خودروسازان مسئول پرداخت مالیات هستند؟

از این پس خودروسازان بدون کمک مشتری باید مالیات صفر کیلومتر را خودشان پرداخت کنند. خلاصه ای از مکاتبات کوتاهی است که رئیس سازمان درآمد با همتای موقت خود در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در 17 مرداد داشته است.

در این نامه کوتاه که متن کامل آن توسط مهر منتشر شده، آمده است: بر اساس ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400، مالیات اولین نقل و انتقال خودرو اعم از تولیدی در کارخانه های داخلی و یا مونتاژی توسط واردکننده. ، به عهده شرکت خودروسازی می باشد.

بیشتر بخوانید  زمان واریز حقوق مرداد ماه بازنشستگان آموزش و پرورش | حقوق مردادماه فرهنگیان کی واریز میشود ۱۴۰۲

در بخشی از این متن به صراحت آمده است: شرکت‌های خودروسازی داخلی یا واردکنندگان قطعات خودرو خارجی که در داخل مونتاژ می‌شوند، باید این هزینه را بدون درج مالیات مذکور در فاکتور فروش به دولت پرداخت کنند.

مالیات نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک

اما در برخی موارد خودروها بین افراد جابه جا می شوند.

سرهنگ محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی در فروردین 1401 گفت: شیوه جدید پرداخت مالیات بر فروش خودرو در مراکز تعویض پلاک باعث کاهش بیش از 50 درصدی هزینه های متقاضیان در حین نقل و انتقال خودرو شده است.

وی ادامه داد: اکنون متقاضیان نقل و انتقال خودرو که به دفترخانه مراجعه می کنند، علاوه بر پرداخت یک درصد ارزش خودرو به عنوان مالیات نقل و انتقال، باید یک درصد ارزش خودرو را نیز بابت ثبت سند، اتحادیه، ثبت نام و کپی رایت پرداخت کنند. سرهنگ محمدی تاکید کرد: ارقام اخذ شده بابت مالیات فروش خودرو بدهی ملی است و هیچ فایده ای برای پلیس راهور و ناجا ندارد.

آیا هزینه افزایش یافته است؟

اما دیروز تسنیم نوشت: با روش جدید اخذ مالیات بر فروش خودرو که باید مالیات خودرو قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک اخذ شود، صرف تعویض پلاک خودرو حدود 155 میلیون هزینه دارد. کسر مالیات ثبت نام در دفاتر اسناد رسمی) حدود 2 میلیون تومان برای شما کافی خواهد بود.

با این روش جدید اخذ مالیات بر فروش خودرو، عملاً بدون پرداخت مالیات، دیگر امکان تعویض پلاک در هیچ مرکزی از کشور وجود نخواهد داشت.

به عنوان نمونه مدل Kuick S سری 1400 را در نظر می گیریم که با تماس با درگاه پرداخت حق نقل و انتقال خودرو در درگاه سازمان امور مالیاتی و درج پلاک خودرو مبلغ یک میلیون و 224 هزار تومان تعیین می شود. مالیات.

بیشتر بخوانید  تولید خودروی ایرانی در این ۴ کشور از سر گرفته شد

تماس با مرکز تعویض پلاک از سال 1401 170 هزار تومان عوارض شهرداری دریافت می کند (با فرض تسویه عوارض این خودرو تا سال 1400). همچنین برای خود پلاک این مدل خودرو 370 هزار تومان از شما دریافت می شود.

یعنی در مجموع با احتساب میزان مالیات پرداختی، عوارض شهرداری و عوارض پلاک، تعویض ساده پلاک خودرویی مانند کویک مدل 1400 که قیمت کارخانه آن در حال حاضر حدود 155 میلیون تومان است، برای شما یک میلیون و 764 هزار تومان تمام می شود!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *