مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پرداخت حقوق به محققان دكتري با رويكردي مركزي – خبرگزاري اخبار ايران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رضا نقی زاده گفتگو با گزارشگر بیشتروی با اشاره به 9 سیاست راهبردی در زمینه تحقیقات و فناوری وزارت علوم ، گفت: “بحث در مورد گسترش ، تقویت و جهت گیری مأموریت نهادهای تحقیقاتی و انجمن های علمی ، انجام فعالیت های تحقیقاتی با رویکرد نیاز محور ، از جمله سیاست های مهم در زمینه تحقیق و فناوری وزارت. “این یک علم محسوب می شود.

وی افزود: همچنین توجهات به زمینه های تحقیقات پایه در علوم پایه و علوم انسانی ، ارتباط با جامعه و صنعت ، توسعه زیرساخت های فناوری و امکانات مورد نیاز برای توسعه تجارت کارآفرینانه و دانش بنیان در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جلب می شود. و بحث فرهنگ. “پژوهش و جامعه سیاست دیگری در زمینه تحقیقات و فناوری وزارت علوم است.

مشاور معاون وزیر علوم و فناوری به راه اندازی پنجره ای از خدمات پژوهشی ، فناوری و نوآوری برای تأمین نیازهای جامعه علمی اشاره کرد و گفت: در برنامه ریزی و ارزیابی اجرا ، یکی از موضوعات مهم نحوه پاسخگویی است. به نیازهای جامعه علمی ، از جمله اعضای اساتید ، دانشجویان ، محققان ، فن آوران ، نخبگان یا م institutionsسسات حقوقی مانند دانشگاه ها ، مراکز تحقیقاتی ، شرکت های دانش بنیان ، واحدهای فناوری و پارک های علم و فناوری برای انجام تحقیقات و فناوری ، در این با توجه به ، این واحد پنجره به زودی شروع می شود کار خواهد کرد.

نقی زاده گفت: در گذشته چندین سیستم و بندر مختلف برای پاسخگویی به این موضوع داشتیم ، اما طبق برنامه استراتژیکی که امسال پیش بینی شده بود ، قصد داریم پنجره خدمات تحقیق و فناوری را به وزارت علوم راه اندازی کنیم که به زودی فرم رسمی آن باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشور ادامه داد: از این پس هر عضوی از جامعه علمی کشور که مقداری با وزارت علوم در سیستم کار کند و از طریق این پنجره واحد می تواند نیازهای آنها را افزایش دهد.

وی با اشاره به برنامه دیگر این معاون برای اجرای سیاست تحقیق با رویکرد نیاز محور گفت: در این راستا قصد داریم به دانشجویان دکتری دولتی تمام وقت که تمام وقت در دانشگاه حضور دارند حقوق پرداخت کنیم. “قراردادها با جامعه و صنعت ، قراردادهای اساتید با بودجه عمومی برای توسعه علمی ، درآمد ویژه دانشگاهها از محل درآمد شرکتهای دانش بنیان و فناوری و پشتیبانی مالی غیردولتی به عنوان کمک مالی خواهد بود.

مشاور معاون وزیر تحقیقات و فناوری افزود: امسال به منظور آغاز این اقدام با هماهنگی مجلس شورای اسلامی ، 50 میلیارد جلد اعتبار در سال 1400 پیش بینی شده است كه البته هنوز محقق نشده است. اعطا می شود و ما امیدواریم که با اعلام بودجه برای اعلام تماس و بیایید این برنامه مهم ملی را آغاز کنیم.

ناگی زاده ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح بتوانیم حرکت تحول در جامعه علمی مأموریت گرا و نیاز گرا را در دوره تحصیلات تکمیلی آغاز کنیم.

مشاور معاون وزیر علوم و فناوری یکی دیگر از برنامه های معاونت تحقیقات را مکانیزم جدید توسعه پارک ها و مراکز رشد به ویژه ایجاد پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: “هدف این است که به روش ما می توانیم مشارکت معلمان ، دانشجویان و فارغ التحصیلان در زمینه فناوری و کارآفرینی دانشگاه را برای مدت 4 سال به 3 برابر وضعیت فعلی افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید  لباس کوتاه جواد عزتی / همسر مه لقا جنجال ایجاد کرد + عکس

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *