پرداخت حقوق برای برخی از آزمون های ورودی



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن مروتی در برنامه ششمین روز دانشگاه تهران که هم اکنون در دانشگاه تهران برگزار می شود، گفت: از سال آینده 2 آزمون برگزار می شود. . در یک سال. آزمون اول سال بعد در آذرماه سال جاری و آزمون دوم سال 1402 در تیر ماه سال 1402 برگزار می شود. رتبه در کنکور با توجه به درصد موفقیت تحصیلی داوطلب قطعی محاسبه می شود.

معاون امور آزمون سازمان سنسه ادامه داد: نمره کل داوطلب کنکور در زیرگروه های مختلف محاسبه می شود و بالاترین نمره داوطلب بالاترین رتبه وی است.

مروتی گفت: از داوطلبان تقاضا دارم دفترچه های کنکور را با دقت و کامل مطالعه کنند تا در انتخاب رشته مشکلی نداشته باشند و سوالی پیش نیاید.

وی افزود: برای اینکه داوطلبان در انتخاب رشته دچار اشتباه نشوند، انتخاب رشته مجازی را در نظر گرفته ایم که 300 رشته از یک داوطلب با آنالیز و مرتبط با رتبه او در کنکور، امکان انتخاب رشته را به او می دهد. .

معاون امور امتحانی سازمان سنسه خاطرنشان کرد: اولویت داوطلب در لحظه انتخاب رشته باید دانشگاه مرکزی باشد. زیرا شروع کار بسیار مهم است و باید بر اساس استعداد و انتخاب داوطلبان باشد. شهر دانشگاه، فرهنگ خانواده و وضعیت مالی بسیار مهم است و ترکیب آنها در انتخاب رشته بسیار مناسب است. در 5 روز آینده از داوطلبان می خواهم برای انتخاب بهترین رشته ها با کارشناسان متخصص مشورت کنند.

مروتی تصریح کرد: پذیرش دو نوع است که با آزمون و بدون آزمون خواهد بود. در ورودی بدون کنکور می توانید افراد مجاز و غیر مجاز و حتی افرادی که در کنکور شرکت نکرده اند را تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید  حمله زمینی به غزه قریب الوقوع است

معاون امور آزمون های سازمان سنجش افزود: خبر جدید سازمان سنجش که هنوز کسی از آن اطلاعی ندارد این است که برخی حوزه های خاص که حدود 160 حوزه است متقاضی کمتری دارند. در صورتی که رتبه برتر کنکور کمتر از 100 نفر را انتخاب کند. این دانشجویان تا مقطع دکترا توسط معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت خواهند شد. لذا از داوطلبان تقاضا داریم دفترچه آزمون را با دقت مطالعه نمایند.

هر توصیه ای تایید نمی شود

مروتی تصریح کرد: حوزه فنی در چند سال آینده دچار رکود جدی شده و مشکل ساز خواهد شد. زیرا گزارش های کمی وجود دارد و این موضوع به آینده علمی کشور لطمه می زند.

سانسه معاون امور آزمون های سازمان افزود: برخی از مشاوران کنکور مدعی هستند که تا رتبه 22 هزار رشته را انتخاب کرده اند و داوطلبان در رشته های برتر پذیرفته شده اند. ما به هیچ وجه از این موضوع حمایت نمی کنیم و کاملا اشتباه است. از داوطلبان می خواهیم که رشته مناسب را انتخاب کنند و فریب سودجویان را نخورند.

دیدگاهتان را بنویسید