مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پرداخت افزایش مستمری از خرداد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش مستمری ها از خرداد ماه خبر داد و گفت: مابه التفاوت مستمری های فروردین و اردیبهشت ماه در تیر و مرداد پرداخت می شود.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات افزایش مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق مواد 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی افزایش مستمری باید کمتر از حداقل دستمزد مصوب همان سال بر اساس مصوبه 28 آذر 1400 شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای سال 1401 به 5 میلیون و 580 هزار تومان در ماه رسید.

وی تصریح کرد: در خصوص حداقل دستمزد مستمری بگیران، از کارافتادگان و مجموع مستمری کارکنان خانواده سازمان بیمه اجتماعی که طبق قوانینی از جمله مواد 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد. مطابق قوانین مربوطه و به تصویب شورای عالی کار می رسد. مبلغ آنها معادل حداقل دستمزد کارکنان و 57.4 درصد افزایش می یابد به طوری که کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تومان نخواهد بود. در مورد مستمری معلولان جزئی و همچنین سایر افرادی که مستمری آنها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه تعیین شده است به همان نسبت و بر اساس مصوبه مذکور افزایش می یابد.

عبدالملکی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های مختلف بازنشستگی (بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و به منظور هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این گروه از کاربرانی که اگر درآمدشان بالاتر از حداقل باشد 10 درصد افزایش اعمال می شود. همچنین به منظور حمایت از مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد اعلام شده، ماهانه مبلغ 650 هزار تومان (تا درآمد ماهانه ده میلیون تومان) پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  3 حکایت زیبا از گلستان سعدی | گلچین حکایتهای جالب سعدی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *