مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پدرانی که فرزندان خود را کشتند / خانواده و جامعه هورامدین موهاگ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سیامک میساگی کارگردان سینما که اخیراً در مستند “پدرانه” با موضوع اصلی قتل بابک بازی کرده است خرمدین در گفتگو با مجوز تولید دریافت کنید گزارشگر بیشتر وی درباره این فیلم توضیح داد: در واقع ، این مستند فقط در مورد پرونده قتل بابک است خرمدین در این فیلم مشکلی وجود دارد که با این موضوع شروع می شود. بحث قتل فرزندان این یک پدیده دیرینه در ایران است و در یکی دو دهه اخیر نمونه های زیادی از این مشکل را دیده ایم که تصمیم گرفتم مستندی با این موضوع کار کنم. سال گذشته پرونده رومینا و چندین مورد دیگر وجود داشت قتل فرزندان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشور عنوان شد که می توان در قالب یک مستند به آن پرداخت ، اما این اتفاق نیفتاد و ما همچنان شاهد ادامه این پدیده دردناک هستیم.

وی ادامه داد: الگو بگیرید قتل فرزندان در مورد بابک خرمدین، یک نمونه خاص بود. که مردی در این سن با هماهنگی و رفاقت پدر مادر واقعاً از این طریق کشته شد مثال بی نظیر در نظر گرفته می شود. هدف ما از ساخت این مستند ریشه یابی این پدیده است قتل فرزندان F. گرچه تمرکز مارموت خرمدین اما فیلم فقط به این مورد نمی پردازد.

میثاقی افزود: از زمان انتشار خبر مجوز ساخت این مستند در رسانه ها ، برخی ما را به گشت و گذار و تلاش برای به دست آوردن شهرت در این پرونده متهم كرده اند ، در حالی كه در حقیقت اینگونه نبوده و نیست. آسیب شناسی این پدیده و ما تلاش می کنیم تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید  پیکه در کنار نامزد سابق رونالدو

وی همچنین درباره روند تولید پروژه گفت: از روزهای بعد کار می کند ما کار تحقیقاتی را شروع کردیم. من قبلاً به دلیل علاقه به این موضوع تحقیق خود را شروع کرده بودم. زمان دقیق فیلم هنوز مشخص نیست و ما در مرحله مکاتبات هماهنگی هستیم.

میساگی که پیش از این تجربه ساخت مستندهای جنایی را در قالب برنامه های تلویزیونی داشت ، درباره دیگر تجربیات خود گفت: من مستندهای دیگری ساختم که به دلیل برخی محدودیت ها نتوانستیم آنها را منتشر کنیم. ما همیشه محکوم شده ایم که چرا شما درگیر پرونده های جنایی هستید. پرداختن به چنین مشکلاتی به خودی خود به یک مسئله تبدیل شده است.

این گفتگو با قاتلان یا خانواده های قربانیان است قتل فرزندان وی همچنین در مستند خود توضیح داد: در جمع ما به دنبال آسیب شناسی ریشه هستیم قتل فرزندان ما در سالهای اخیر هستیم. ما سالهاست که در پرونده های جنایی به طور جدی این مشکل را داریم ، اما آن را تجربه کرده ایم و در این زمینه کاری نکرده ایم. در این مستند ما به دنبال یافتن مقصر در پرونده ها نیستیم. ما سعی می کنیم جنبه های مختلف این موارد را نشان دهیم. با متهمان این پرونده ها صحبت کنید و تشخیص داده شده پرونده قتل بابک خرمدین به شرط اخذ مجوزهای لازم. در صورت موافقت قوه قضاییه ، می توان با مشاوره ای که ارائه می دهند از این ظرفیت استفاده کرد. قطعاً توسط خانواده زنده مانده است خرمدین آنها همچنین حق دارند که خودشان بگویند ، ما می خواهیم حقایق این پرونده در یک مستند گفته شود و مردم از جنبه های مختلف آن مطلع شوند. چون به اندازه خانواده خرمدین در این راستا ، آنها حق دارند مورد ظلم قرار نگیرند و عموم مردم حق دارند از جزئیات این پرونده و ریشه های آن مطلع شوند.

بیشتر بخوانید  آزادی ۳۸۷ زندانی جرایم قهری و مالی در اردبیل

میساگی همچنین در مستند Paternalism جنبه های قانونی مجازات متهمان را در چنین مواردی تشریح کرد: “این پرونده ها ممکن است در دست ما نباشد ، که می خواهیم بررسی کنیم ، اما قطعاً در این باره صحبت خواهیم کرد.” سرانجام ، باید مکانیسمی برای جلوگیری از تکرار این وقایع وجود داشته باشد. شاید در آن زمینه در واقع یک نقص قانونی وجود دارد ، اگرچه همه چیز قابل اصلاح نیست گردن شکستن قانون. این پدیده همچنین ریشه های اجتماعی و فرهنگی دارد که باید شناخته شود.

سرانجام وی به مواردی از قتلهای زنجیره ای اشاره و آنها را نادیده گرفت و گفت: من تحقیقات زیادی در مورد این موارد انجام دادم و چندین بار من هم می خواستم مستندی در این زمینه بسازم اما امکان پذیر نبود. امروز با یک تیم خوب ، با همراهی آقایان سیدزاده و خانم پقلعه‌نژاد من به عنوان تهیه کنندگان این مستند با مجوزهای لازم به طور جدی درگیر تولید آن هستم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *