پخش صحنه های کودک آزاری در فضای مجازی ممنوع است



به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی محمد رجبی گفت: متأسفانه پیشرفت فناوری در فضای مجازی در کشور با سرعت ارائه آموزش های لازم برای مقابله ایمن با این فضا تناسبی ندارد و این خلأ فضای ناامنی را برای این فضا ایجاد کرده است. کودکان.” جراحات.

وی کودک آزاری و محتوای خشونت آمیز منتشر شده در فضای مجازی را نمونه ای از مضر بودن این فضا برای کودکان عنوان کرد و افزود: این مطالب گاه با نیت شخصی و بدون هدف توسط کاربرانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می شود که کنش ها و واکنش های اجتماعی شدیدی دارند. ” “روشن خواهد شد.

رجبی به قانون حمایت از حقوق کودک و نوجوان در مورد سوء استفاده و بهره کشی از کودکان اشاره کرد و گفت: به کارگیری غیرقانونی کودک یا نوجوان یا اجبار یا انتساب به شغل یا خدمتی که از نظر جسمی، روحی، اخلاقی باشد. یا برای او مضر یا خطرناک است.» قانونگذار نیز این موضوع را جرم انگاری کرده است.

وی با بیان اینکه کانال ها و صفحات خاصی در شبکه های اجتماعی به منظور جذب مخاطب، فالوور و افزایش حضور این گونه مطالب را منتشر می کنند، گفت: بر اساس ماده 19 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان جزئیات جرم ارتکابی توسط کودک را توضیح دهید. یا نوجوان در موقعیت خطرناک یا کودک یا نوجوان یا علیه او از طریق رسانه ها یا با توزیع، تکثیر، انتشار و نمایش فیلم یا عکس و مانند آن به نحوی که موجب ارتکاب دیگران به جرم شود. یا نوجوان یا خانواده او به حبس تعزیری درجه ششم حقوق جزای اسلامی محکوم می شوند. تبصره: در صورتی که توزیع، انتشار و نمایش فیلم یا عکس و نظایر آن با محدودیت و برای استفاده علمی یا به نفع کودک یا کمک به او باشد، به تشخیص قوه قضائیه سایر موارد از شمول این ماده مستثنی است. قضاوت کنید

بیشتر بخوانید  آمار کرونا 15 مارس 2014; 117 فوت جدید کرونا / 3223 بیمار جدید ثبت شد

رجبی به انتشار برخی مطالب خشن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه پس از بروز برخی حوادث اجتماعی در کشور مانند خودکشی و نزاع، تصاویر و فیلم هایی از این قبیل موارد بدون حذف صحنه های خشونت آمیز در صفحات، کانال ها و حتی برخی موارد پایگاه‌های خبری فضای مجازی «و شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش و بازنشر هستند که می‌تواند سلامت روان و ایمنی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

وی همچنین به سردبیران خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، بسترهای اشتراک‌گذاری ویدیو و سایر وب‌سایت‌های فعال در بستر وب فارسی داخلی توصیه کرد محتوای خود را بهبود بخشند و در صورتی که در گذشته چنین محتوایی را منتشر کرده‌اند، محتوای جدید را حذف و تأیید و منتشر کنند. مراقب باش.

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از هموطنان خواست در صورت مشاهده کودکان، مزاحمت را به اورژانس 123 و پلیس 110 گزارش دهند و از بازنشر مطالب خشونت آمیز علیه کودکان در فضای مجازی خودداری کنند. کودک آزاری در فضای مجازی مشکل خود را از طریق سایت مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا به پلیس فتا گزارش دهید.

وی با اشاره به نقش اساسی والدین در حفاظت از کودکان در فضای مجازی، به آنها توصیه کرد که در مورد مضرات فضای مجازی با کودکان صحبت کنند و از آنها بخواهند در صورت مواجهه با محتوای نامناسب از جمله مطالب آزاردهنده و خشونت آمیز از دیدن و دوست نداشتن آنها خودداری کنند. پدر و مادر خود را با چنین مطالبی و لینک مطلب را از طریق سایت پلیس فتا با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید  بارش برف امروز در تبریز

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا یادآور شد: سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مرجع کامل اخبار، اطلاعات و آموزش های سایبری است و کاربران می توانند برای دریافت راهنمایی های لازم و در صورت نیاز با آنها تماس بگیرند. ، می توانند موارد مشکوک را شبانه روز در سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری و با شماره تلفن 096380 به همکاران ما گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید