پخت مرغ با دانه های انار با تزیین زیبا مناسب مهمانی های خاص!


مرغ ناردون یک خورش سنتی و اصیل گیلانی است که با برنج شمالی پخته و سرو می شود.

مواد لازم برای 4 نفر
۴ ران و سینه مرغ
3 عدد پیاز
رب گوجه فرنگی 1 قاشق
رب انار 1 قاشق
آب انار 1 لیوان
انار سوخاری ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه مرغ ناردونی

برای تهیه ناردونی مرغ خوشمزه ابتدا تکه های مرغ را با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه در ظرفی مزه دار کرده و حدود نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند.

در این مرحله یک قابلمه برمی داریم و با کمی روغن روی گاز می گذاریم تا روغن داغ شود. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را درشت رنده کنید و در روغن سرخ کنید تا روشن و طلایی شود.

حالا مقداری زردچوبه و فلفل و نمک اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی و رب انار را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی سبک شوند و طعم خامی آنها کاملا گرفته شود.

سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس آب انار و کمی آب اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد تا آب غلیظ شود. دو پیاز دیگر را بشویید و پوست بگیرید و نگینی خرد کنید.

سپس آن را در تابه بریزید و در روغن کمی حرارت دهید تا پیاز طلایی شود. انار تفت داده شده را با پیاز سرخ کنید. نمک و زردچوبه را اضافه کرده و تفت دهید. یک قاشق چایخوری رب انار اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  ادامه عصر جدید به شیوه متفاوت ضبط می شود

بعد از 5 دقیقه آن را از روی اجاق بردارید و به مرغ پخته شده اضافه کنید و با مرغ اجازه دهید کمی بجوشد. اگر رنگ انار روشن است، می توانید مقدار رب گوجه فرنگی را به سلیقه خود افزایش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید