پای مرغ به سازمان بازرسی کل کشور کشیده شد



قیمت مرغ در روزهای اخیر چنان برای مردم شاخ و شانه می کشد که در آخرین نرخ آن با نوسان های قیمت دلار بالا و پایین می شود! این در حالی است که نرخ قیمت مرغ در روزهای اخیر از نرخ دلار هم پیشی گرفته است!


این نوسان نرخ به نحوی شده که امروز رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز از نابه سامانی نرخ قیمت مرغ گلایه کرده و گفته از ابتدای سال چندین گزارش هشدار به بخش‌های مربوطه ارائه شده و راهکارهای کارشناسی کنترل و کاهش قیمت مرغ نیز در این گزارش‌ها به مسئولان مربوطه پیشنهاد شده است.


چرا مرغ نجومی شد؟


حجت الاسلام درویشیان البته به علت افزایش قیمت مرغ نیز اشاره کرد و از جمله آن را افزایش قیمت نهاده ها عنوان کرده است. وی همچنین کمبود این نهاده ها را دیگر علل افزایش نجومی قیمت مرغ عنوان کرده که مقدار قابل توجهی از آن در گمرک رسوب کرده است.


مرغ


بیشتر بخوانید:


خواص پای مرغ از نظر طب سنتی | دلگرم


رئیس سازمان کل کشور اما این هم گفته که با تلاش هایی صورت گرفته در هفته گذشته، نهاده های موجود در گمرک ترخیص شده است.


بنا به گفته این مسئول، عدم افزایش قیمت جوجه یک روزه با وجود افزایش قیمت مرغ نیز عملاً تولید این محصول را به شدت کاهش داده که همین مسأله موجب افزایش قیمت شده است.


به نظر می رسد برخی دستگاه های اجرایی با توجه به قول و وعده های که پیش از این در کاهش قیمت مرغ داده اند به خوبی عمل نکرده و موجب نوسان نرخ این محصول مورد نیاز مردم شده است.

بیشتر بخوانید  خاطرات زیبا و عاشقانه سری سوم


دیدگاهتان را بنویسید