مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پایداری رابطه رسانه و روابط عمومی مستلزم تعیین اصول مشخص است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز؛ دبیر کارگروه روابط عمومی اتحادیه بیمه گران درباره رابطه روابط عمومی با رسانه گفت: گاهی این ارتباط مناسب است اما در برخی موارد مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به سیاست های سازمانی و رسانه ای مربوط می شود، اما این موضوع رابطه زمانی بهبود می یابد که همکاری بر اساس اصول خاص بنا شود.

فرید میرموسوی در گفت و گو با نبض بازار با اشاره به 27 اردیبهشت به عنوان روز روابط عمومی گفت: نظام های اجتماعی هیچ گاه از روابط انسانی بی بهره نبوده اند و در طول تاریخ هرگاه نهادی شکل می گیرد با موازی های دیگر تعامل داشته است. و نهادهای رقیب.» او تنها بود. دنیای مدرن به نوعی می کوشد به انتقال پیام ها شکل، شکل و ساختار ببخشد و این حرکت در همه زمینه های اجتماعی به وجود آمده و چارچوب و قالبی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بخش دوم ارتباطات در دنیای آزاد شکل گرفت و به دلیل رقابتی که بین ارائه محصولات وجود داشت، سیستم ها سعی کردند با برقراری ارتباط انگیزه بیشتری برای خرید محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.

روابط عمومی در ایران در حال رشد و شکوفایی است

مدیر روابط عمومی بیمه دی گفت: در کشور در حال توسعه ای مانند ایران، روابط عمومی بسته به نهادها و کارکردهای خود نقش های متفاوتی را ایفا می کند و نمی توان به آنها به عنوان یک طیف ثابت نگاه کرد. روابط عمومی در ایران به دلیل استقبال از قدرت رسانه ای، اطلاعات و عصر مبادله در حال رشد و توسعه است و نقش بسیار بیشتری نسبت به گذشته ایفا می کند.

سازمان ها بیش از هر زمان دیگری به روابط عمومی توجه دارند

بیشتر بخوانید  جزئیات آماده سازی برای جشن قهرمانی در 2 ورزشگاه و دعوت از میهمانان ویژه / دلیل عدم اهدای کفش طلا Diabete مشخص شد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این تاثیرگذاری با توجه به تغییرات دیجیتالی که در این حوزه به وجود آمده افزایش یافته است، استقبال از این تاثیر بسیار افزایش یافته و سازمان ها بیش از گذشته به نهاد ارتباطی خود توجه دارند.

تعاریف قبلی روابط عمومی کم رنگ شده است

میرموسوی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی شاغل در بخش روابط عمومی علاوه بر ساختار باید تغییرات لازم را برای حرکت از روابط عمومی سنتی به مدرن داشته باشد، گفت: روابط عمومی ها و مسئولان باید تعریف روابط عمومی در دهه های اخیر را بدانند. تغییر رنگ بود اکنون بیش از هر زمان دیگری انتظارات از روابط عمومی وجود دارد و نیاز به یک برنامه ارتباطی در داخل و خارج سازمان است که در نهایت هویت سازمان را بسازد.

وی افزود: توجه به تمامی ارکان هویتی سازمان از مشاغل جدید روابط عمومی یا مدیریت برند است و باید ساختار متناسب با شرح وظایف جدید تغییر یابد.

مدیر روابط عمومی بیمه دی درباره نقش روابط عمومی در پیشگیری یا مدیریت بحران گفت: گاهی اوقات بحران ناشی از فعالیت های نادرست سازمان است و عملکرد نهاد باعث ایجاد بحران می شود، بنابراین روابط عمومی نباید پوشش دهد بلکه باید داشته باشد. یک رویکرد ترمیمی، بحران برای اصلاح فرآیندی که باعث بحران شده است و احیای آن تغییرات حتی در سازمان خود و متقاعد کردن مؤسسات بالاتر برای ایجاد تغییرات لازم.

وی تاکید کرد: به روابط عمومی نباید به عنوان واحدی از یک سازمان نگاه کرد که وظیفه آن کتمان ورودی اطلاعات است. اگر بحران در سطح ملی و حوزه فعالیت آن سازمان مربوط به آن بحث است، تلاش خود را مضاعف کرده و با اطلاعات مناسب به امنیت روانی افراد دست یابید. در شرکت‌های بیمه، هنگام وقوع بلایای طبیعی سریع‌تر به مردم خسارت می‌دهیم و به مردم اطمینان می‌دهیم که بخشی از امنیت روانی آن‌ها را تضمین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  عون: انتخابات پارلمانی لبنان در بهار 2022 برگزار می شود.

میرموسوی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع شرایط ماموریت سازمان هیچ ارتباطی با حادثه ندارد اما کمک های سازمان در حوزه مسئولیت اجتماعی است و اگر در روابط عمومی به آن توجه کنیم می توانیم در ارسال کمک ها بهتر عمل کنیم. و جلسات.” نیازها و در نهایت بهبود فضای روانی جامعه.»کرد.

نقش روابط عمومی در کاهش بحران

وی افزود: اگر روابط عمومی شفاف باشد و جریان اطلاعات سازمان را با همه ذینفعان به درستی برقرار کند، احتمال وقوع بحران کاهش می‌یابد، زیرا بحران‌ها اغلب ناشی از عدم اطلاع رسانی صحیح از عملکرد صحیح سازمان‌ها است. ” و عدم آگاهی از عملکرد سازمانها موجب تردید می شود.

وی گفت: «جریان اطلاعات به فردی که از عملکرد سازمانی آگاه نیست ممکن است مشکوک باشد.

وی در خصوص ارتباط مردم و رسانه ها گفت: گاهی این ارتباط مناسب است، اما در برخی موارد مشکلات مربوط به سیاست سازمان و رسانه وجود دارد، اما به نظر من دوام و ثبات در همکاری و روابط رسانه ای است. با آن تنها زمانی ایجاد می شود و بهتر می شود که همکاری آنها بر اساس اصول خاصی باشد.

دبیر کارگروه روابط عمومی اتحادیه بیمه گران خاطرنشان کرد: رسانه هایی که وظیفه آنها اطلاع رسانی دقیق و غیر جناحی است نباید از این هدف عدول کنند و از طرفی روابط عمومی ها باید دارای ارتباط منطقی با رسانه ها داشته باشد و پایدار باشد زیرا باعث تقویت رسانه و روابط عمومی می شود.

انواع روابط عمومی ناسالم و روابط رسانه ای

وی افزود: ارتباطات دیگری بین روابط عمومی و رسانه وجود دارد که ناسالم و بیمار است و به نظر می رسد این ارتباط خیلی سریع از بین می رود و اگر رسانه ها صرفاً آن را تبلیغ کنند نه بر اساس اطلاعات دقیق بلکه دستکاری شده. ، رسانه ها اعتبار خود را نزد مردم از دست می دهند. برخی از رسانه ها نیز سعی در جنجال آفرینی و دادن اطلاعات نادرست و اقدامات انتقادی به سازمان هایی دارند که به تدریج اعتبار خود را از دست می دهند و تنها رسانه هایی که اصول صحیح ارتباط با مردم و سازمان را تعریف کرده و به آن پایبند هستند می توانند پایدار بوده و به آنها پایبند باشند. .

بیشتر بخوانید  اختلال در اسنپ و تپسی در نخستین هفته بازگشایی مدارس

باید از سازمان های فعال در حوزه روابط عمومی حذف شوند

میرموسوی با تاکید بر رهایی از تشکل های فعال در حوزه روابط عمومی، گفت: این تشکل ها بیشتر دولتی محور تلقی می شوند کما اینکه دو فضای کاری در این حوزه وجود دارد. روابط عمومی و روابط با مسئولین اصول و سازمان های متفاوتی دارد و روابط عمومی، بخش خصوصی و بازار دارای تشکل های ضعیف تری هستند و ارتباطی بین آنها وجود ندارد و عموما سازمان هایی مانند بیمه که هر دو طرف دارند، بین این دو حرکت می کنند. گروه ها آمدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روز روابط عمومی دوره ای برای روابط عمومی است یا می تواند کارکردهای دیگری داشته باشد، توضیح داد: اینکه یک روز در سال به دلیل بزرگداشت یک مفهوم اجتماعی که رایج و جذاب است مفهوم و معنا می یابد. این روز همچنین معنایی را جشن می گیرد که همه به آن اعتقاد دارند و روز روابط عمومی نیز می خواهد این معنا را یادآوری کند و کارکردهای خود را دارد بدون اینکه اتفاق خاصی در این روز بیفتد. آشنایی با فعالان این عرصه نیز از دستاوردهای روز روابط عمومی است.

نبض بازار

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *