پایتخت برق ایران میزبان یک نمایشگاه تخصصی


استان زنجان یکی از استان های صنعتی کشور است. این استان دارای کارخانه های صنعتی متعدد و بزرگ می باشد. زنجان قطب صنعتی برق ایران در حال تولید ژنراتور، کابل، ترانسفورماتور، لامپ و روشنایی و سایر کالاهای مهم این صنعت. این سوال منجر به اول شد نمایشگاه متخصص ایرانی برق صنعتی در محل نمایشگاه این استان برگزار می شود.

گزارشگر خدمات نمایشگاه خبر پخش شد با مصطف طاهری نماینده مردم زنجانی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد به توافق رسیده ایم که در ادامه می خوانید. توسعه اخبار را دنبال کنید.

طاهری در این گفتگو اظهار داشت: کشور ما در حوزه برق به ویژه در حوزه تولید، توزیع و انتقال برق فعالیت ها و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. استان زنجان نیز یکی از استان های پیشرو در این حوزه است. زنجان در زمینه ترانسفورماتورهای قدرت، تولید، توزیع و سایر تجهیزات صنعت برق نقش اصلی را در کشور ایفا می کند و یکی از قدیمی ترین ها در کشور محسوب می شود.

مصطفی + طاهری

لزوم برگزاری نمایشگاه برق صنعتی

وی افزود: در زمینه تربیت انسان استان زنجان یکی از پیشتازان کشور است. استان زنجان در زمینه مسائل مختلف مانند فناوری اطلاعات در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. نمایشگاه زنجان مکان بسیار مناسبی برای نمایش و ارائه دانش، توان و ظرفیت های مختلف برای تمامی فعالان صنعتی و اقتصادی کشور است. نمایشگاه محل مناسبی برای آشنایی با ظرفیت ها و امکانات استان با سایر استان های کشور است. بنابراین لازم است کشورهای صنعتگر در زمینه برق در اولین نمایشگاه تخصصی حضور داشته باشند برق صنعتی ایران که به منظور مشارکت در بهبود وضعیت این صنعت با تعامل متقابل در استان زنجان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید  "مهتاب کرامتی" امیدش را از دست نداد/ عکس

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی همچنان بر این هلدینگ تاثیرگذار بود نمایشگاه وی با ارائه امکانات و ظرفیت های صنعتی کشور گفت: تولیدکنندگان در کشور بیشتر به هم زنجیر شده اند یعنی می توان گفت بخشی از نیاز خود را از تولیدکنندگان دیگر تامین می کنند. آشنایی با سایر تولیدکنندگان در زنجیره تولید یکی از بهترین مزیت های برگزاری نمایشگاه است. با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، تولید در کشور قوت گرفت و به این ترتیب بیرون آمد واحد پول کشور نیز رو به زوال است و بهره وری در کشور افزایش می یابد.

طاهری افزود: مصرف کنندگان نیز در چارچوب هلدینگ هستند رویدادهای نمایشگاهی آنها می توانند آخرین دستاوردها و محصولات سازنده را در بین خود مقایسه کنند و بهترین محصول را با بهترین قیمت و بدون واسطه از سازنده انتخاب کنند.

اهمیت برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی برق

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در آخرین بخش از سخنان خود به اهمیت برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی برق صنعتی ایران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تنوع بسیاری از صنایع در کشور وجود دارد. بستگی به برق دارد . آیا کشور می تواند بدون صنعت برق چیزی متفکرانه؟ بنابراین برگزاری این نمایشگاه یک ضرورت بود که باید انجام می شد. از سوی دیگر، فوران کرونا باعث وقفه طولانی در تولید برق در کشور شد. برگزاری این رویداد می تواند نقش موثری در جبران بخشی از این وقفه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید