پایان پول؟ | اخبار را بررسی کنید


پول نقد را بردارید

MeetNews مرکولا در تحلیلی از روند اقتصاد جهانی پس از تاجگذاری نوشت: “مدتهاست که اقتصاد بر اقتصاد و تجارت تسلط دارد ، اما بسیاری از مردم به نفع کارتهای اعتباری و سایر گزینه های پرداخت دیجیتال بدون تماس پول را رها می کنند.” انتقال به یک جامعه بدون پول نقد مدتی است ادامه دارد ، اما همه گیر Covid 19 بهانه ای برای سرعت بخشیدن به کار گرفته شده است.

علیرغم بیماری کرونر قلب ، اسکناس و سکه ، حتی اگر در واقع مربوط به انتقال بیماری نباشد ، ناگهان در ذهن همه بسیار کثیف به نظر می رسید ، در حالی که پرداخت الکترونیکی تمیز ، راحت و سریع بود.

اما این گزارش س questionsالات مهمی را مطرح می کند ، از جمله اینکه اگر واقعاً جامعه بی پول شود چه چیزی در معرض خطر است؟ پاسخ هم حریم خصوصی شما است و هم آزادی شما.

پرداخت های نقدی مانع از رازداری می شود

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) سالهاست که در مورد برنامه خود برای دور شدن از پول نقد و استفاده از ارز دیجیتال ، از جمله در ایالات متحده صحبت می کند ، اما اپیدمی تاج تاج سال گذشته این پدیده را تسریع کرد. در آلمان ، جایی كه مردم كمتر می توانند پرداخت های كارت یا برنامه را بپذیرند ، تعداد افرادی كه پرداخت كارت می كنند از زمان شیوع 26 درصد افزایش یافته است.

پول هنوز هم در آنجا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و حتی تنها ارز قابل قبول در بسیاری از بازارها و نانوایی ها است. در دانمارک ، نروژ و سوئد چنین نیست ، زیرا پول نقد در گذشته در این کشورها باقی مانده است. در این کشورها خودپردازهای زیادی پیدا نخواهید کرد و اگر به فروشگاهی بروید ، احتمالاً آنها به شما خواهند گفت که باید کارت را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید  نادرترین جراحی فک و صورت بر روی نوزاد ۲۳ روزه

امروزه در سوئد ، اکثر بانک ها دیگر پول نقد نمی گیرند ، زیرا بسیار نگران کننده است و پرداخت با استفاده از برنامه های تلفن همراه رونق دارد. برنامه هایی که به شما امکان می دهند به راحتی و سریع پول را از یک تلفن همراه به تلفن دیگر منتقل کنید.

در این کشور پول کاملاً به اطلاعات دیجیتالی تبدیل شده است. اما این سهولت استفاده یک نقطه ضعف دارد. همچنین استفاده از روش دیجیتال به این معنی است که سیستم های پرداخت الکترونیکی سوئد می توانند معاملات مالی اکثر افراد را ردیابی کنند.

اکنون س questionال این است که آیا سوئد شکلی از ارز آینده را به تصویر می کشد؟ آینده ای که در آن پول تمام شده و هر پرداختی را می توان در هر چیزی که می خریم جستجو کرد؟ استاد دانشگاه هاروارد ، ماریون لورب ، تحلیلگر تحقیقات در دویچه بانک ، گفت: شیوع Covid 19 می تواند یک کاتالیزور برای گنجاندن پرداخت دیجیتال در جریان انبوه باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا پول از رده خارج می شود یا خیر ، گفت: “این پایان پول نیست.” اما آنچه از ابتدای امسال و به ویژه از ابتدای بحران تاج تاکنون مشاهده کرده ایم این است که میزان پول در گردش قطعاً افزایش یافته است زیرا از نظر حفظ ارزش آن ایمن محسوب می شود. اما اگر به پول به عنوان وسیله پرداخت نگاه کنیم ، قطعاً استفاده از آن کاهش یافته است. مردم کمتر پول نقد پرداخت می کنند. در ماه دسامبر ، 30٪ از مردم در آلمان پرداخت های بدون تماس می پردازند. و امروز این درصد تقریبا به 50٪ رسیده است.

بیشتر بخوانید  بورس بازان بخوانند

لابور رویدادهای مهم دیگر کشورها مانند کره جنوبی و چین را توصیف کرده است که اسکناس را قرنطینه و نابود کرده است. وی گفت: بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفته اسکناس هایی که از آسیا می آیند قرنطینه کند تا ایمنی آنها را تأمین کند. وی در پاسخ به این سال که آیا این پاسخ منطقی به بحران کرونا است یا خیر ، گفت: “خطر بسیار کم است. اما آنها احساس کردند که این کار ضروری است.

رئیس سابق اینترپل از مخالفان جامعه بدون پول است

رئیس سابق اینترپل ، بیورن اریکسون ، با حملات سایبری و پولشویی آشنا است و می گوید پول باید به عنوان گزینه ای برای افراد ، از جمله افراد فاقد فناوری ارائه شود. تنها در سوئد جمعیت حدود یک میلیون نفر تخمین زده می شود.

وی افزود: امنیت یکی دیگر از نگرانی های اصلی حذف پول نقد است. اگر کسی این سیستم را خراب کند چه اتفاقی می افتد؟ ما هیچ محافظتی نداریم. اگر فقط یک کارت دارید که کار نمی کند ، چگونه می توانید از خود محافظت کنید؟ پول نقد یک گزینه عالی است.

دخالت در آزادی و حریم خصوصی همان چیزی است که وی می گوید جوانان را مجبور به تلاش برای نگه داشتن پول نقد می کند. وی گفت: “آنچه بسیاری از جوانان را نگران می کند آنچه در چین و برخی دیگر از کشورها می بینند ، پرداخت الکترونیکی است که برای کنترل شهروندان آنها استفاده می شود.” زیرا اگر سیستم کارت داشته باشید ، فناوری دوربین نیز خواهید داشت ، فناوری هوش مصنوعی خواهید داشت و جوانان این کار را دوست ندارند.

بیشتر بخوانید  ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای موبایل ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید