مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پایان دادن به وابستگی به شرکت های خارجی از طریق تولید گرید نیمه جامد DC04-C590 در فولاد مبارکه – اخبار برای سازمان ها و شرکت ها – اخبار بازار از تسنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیمعلیرضا مولوی زاده ، مدیر متالورژی و روش های تولید در شرکت فولاد مبارکه گفت: “طراحی و تولید محصولات جدید یکی از اهداف استراتژیک فولاد مبارکه است که هدف آن تکمیل سبد محصولات فولاد مبارکه و کاهش وابستگی به شرکت های خارجی است که محصولات جدید را طراحی می کنند. زمینه های مختلف ، از جمله صنعت خودرو. “به طور گسترده با مشتریان و زمینه های تولید و نگهداری حاصل می شود.

کاربرد فولادهای نیمه سخت در صنعت خودرو

وی افزود: فولادهای “نیمه سخت” در صنایع مختلف مانند صنایع خودرو و برق مورد استفاده قرار می گیرند. اخیراً به دلیل تحریم های بازار فولاد کشور ، درخواست های مختلفی از چندین شرکت قطعه ساز به شرکت فولاد مبارکه دریافت شده است.

مدیر متالورژی و روشهای تولید شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: بر اساس این الزامات ، واحد متالورژی و روشهای تولید با همکاری مناطق تولیدی فولاد مبارکه به ویژه نورد سرد ، این محصول را مستقر کرده و موفق به تولید این محصول به عنوان کلاس DC04- C590 و با مشخصات مشخص شده در استاندارد.

وی با بیان اینکه تولید این کلاس از عملیات بازپخت با چرخه ویژه استفاده می کند ، اذعان داشت: مقاومت نهایی این کلاس 590 تا 690 مگاپاسکال و سختی 185 تا 215 ویکرز است و تمام آزمایشات آزمایشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

کلاس مشت زنی مناسب برای ساخت قطعات کوچک

مولوی زاده تأکید کرد: از این درجه در ساخت قطعات کوچک با شکل پیچیده به دلیل منگنه زدن مناسب استفاده می شود و بدون ایجاد مشکل هنگام تا خوردن و پارگی توانایی خاصی دارد. این فولاد در پوسته های پلاستیکی است تا از نفوذ خاک ، آب ، هوا و صدا جلوگیری کند . این خودرو در صنعت خودرو استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  ایران متافو؛ نمایش جدیدترین دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور

وی گفت: “در داخل برخی از این تایرها یک نگهدارنده فولادی وجود دارد که در شکل گیری این تایر نقش دارد. این محصول علاوه بر آزمایشات آزمایشگاهی ، در کارخانه های مشتریان نیز مورد استفاده قرار گرفته و تأییدیه های لازم را دریافت کرده است.

مدیر متالورژی و روش های تولیدی شرکت فولاد مبارکه ضمن ارزیابی حمایت های معاون وزیر عملیات از تولید محصولات جدید ، تأکید کرد: طراحی و تولید این کلاس با کلیه فروش ها ، تولید فولاد ، نورد گرم حاصل می شود ، واحد نورد سرد ، آزمایشگاه و برنامه ریزی. همکاری واحدهای مذکور برای دستیابی به این موفقیت غیرممکن بود.

محصول را به صورت سرد بفروشید

علیرضا ناصری ، متخصص متالورژی و روشهای تولید در شرکت فولاد مبارکه نیز در این باره گفت: فولادهای نیمه سخت را می توان با دو حالت گرمایش و عملکرد عادی تولید کرد و بعد از تمام مراحل کارخانه های ورق فولاد (به صورت از یک نوار نازک) یا به شکل یک محصول سرد است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

وی گفت: بسته به میزان عناصر آلیاژی و کاربرد مورد نظر ، انواع مختلف عملیات حرارتی و مکانیکی را می توان روی این محصولات انجام داد ؛ فولادهای خاردار طبق دو استاندارد EN10139 و EN10132 تولید می شوند.

کارشناس متالورژی و روش های تولید شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: محصولات ذکر شده در EN10139 شامل فولادهای سخت و نیمه سخت (نیمه سخت) است که قبلاً به طور کامل از خارج وارد شده است.

تولید فولادهای نیمه سخت (Semi Hard) با ضخامت 0.5 میلی متر

بیشتر بخوانید  نفتالی بنت از امارات متحده عربی برای همکاری در گشایش سفارت اسرائیل تشکر می کند - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

بهزاد بهادرانی ، مدیر منطقه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه نیز در این باره گفت: کلاس DC04-C590 یکی از کلاس های نیمه سخت (نیمه سخت) است و با توجه به اینکه کلاس های سخت و نیمه سخت (نیمه- سخت) تولید غلتک عمدتا دشوار است ، این شبکه با تجزیه و تحلیل مناسب طراحی شده است که می تواند به راحتی نورد شود ، اما محصول جامد آسیاب پشت سر هم با عمل پخت با یک چرخه خاص و در یک حالت متشنج و بدون بازپخت کامل به خصوصیات مکانیکی مطلوب این محصول به عنوان سیم پیچ سرد با ضخامت 0.5 میلی متر ساخته شده و در کارخانه مشتری بصورت یک نوار نازک ساخته می شود.

مدیر منطقه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این کلاس در صنایع مختلف از جمله در صنعت برق (تولید قطعات سوئیچ و پریز) و همچنین در قطعات مورد نیاز خودروسازان (قطعات کوچک) کاربردهای مختلفی دارد. با اشکال پیچیده که نیاز به مشت و بدون ترک دارد). در گوشه های قسمت تولید استفاده می شود).

سرانجام ، وی یادآور شد: تمام مراحل تولید نورد سرد ، از جمله شستشوی اسید ، کاهش درصد ضخامت پوست تاندمیل ، از طریق و خطوط اصلاح با روش طبیعی سایر کلاس های نورد سرد تولید می شود ، اما در عملیات بازپخت ، که پس از tandemmil انجام می شود فقط کشش انجام می شود و سایر محصولات مشابه نورد سرد کاملاً جوش داده نشده اند.

انتهای پیام /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *