پایان تنش های دولت و مجلس در دوران پسا آخوندی؟


محمد تقی رهبر ، عضو انجمن مبارزه با روحانیون و امام موقت در اصفهان در روز جمعه ، در خبرآنلاین، نکاتی را در مورد تعامل مجلس یازدهم با دولت سیزدهم بیان کرد ، حمایت از نقش تقاضا و نظارت توسط مجلس ، مزایا و معایب حاکمیت یکپارچه را که در زیر می خوانید.

س: ارزیابی شما از رابطه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم چیست؟ فکر می کنید آنها در تعامل هستند یا هنوز تنش بین دولت و مجلس وجود دارد؟

من فکر نمی کنم تنشی وجود داشته باشد ، اما هماهنگی ، همکاری و همدلی بین دولت و مجلس وجود دارد. زیرا تفکر مجلس تفکر انقلابی ، اسلامی ، م effectiveثر و دموکراتیک است و این مواردی است که آقای رئیسی به دنبال آنها است. ما امیدواریم که همانطور که آنها در جلسات خود گفتند ، حمایت و همدلی بیشتری شود. اکثریت مجلس یا تقریباً کل مجلس باید با رئیس جمهور منتخب اجماع داشته باشند. از آنجا که من مجلس را از این دوره می شناسم ، آنها برای حل مشکلات کشور و تأمین نیازهای کشور با دولت همکاری خواهند کرد.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> آیا روزهای بدون دردسر رئیس جمهور با نظارت مجلس / مجلس یازدهم متزلزل خواهد شد؟

>>>> آیا دوران احمدی نژاد تکرار می شود؟ / قانون واحد اصولگرایان زیر ذره بین

    پایان تنش های دولت و مجلس در دوران پسا آخوندی؟

سوال: آیا این بدان معناست که مجلس نقشی طلبکارانه و ناظرانه دارد یا اینکه 100٪ از دولت آقای رئیسی حمایت می کند؟

الزام و نظارت بر هر دولتی از وظایف مهم مجلس است. با این حال ، اگر با دولت هماهنگ نباشد ، تنش ایجاد می شود ، اما تساوی باعث از بین رفتن تنش ها می شود. این لزوم به این معنی است که مجلس چیزی از رئیس جمهور می خواهد و رئیس جمهور مسئول است. پارلمان همچنین ناظر است و اگر اعتراض یا نکته ای وجود دارد ، اخطار نادرستی را می دهد. هشدار و نظارت بر وظایف مجلس همیشه بوده است ، اما این به معنای تنش نیست. نظارت یعنی یک مشاهده گر خوب از کارهایی که خوب پیش می روند و کارها را درست انجام می دهند. اگر سوالی پیش آمد ، بحث برای دستیابی به تفاهم برگزار می شود. در آخر ، ما این سوال را مثبت می دانیم.

بیشتر بخوانید  اتهام‌زنی آمریکا و انگلیس در شورای امنیت به ایران

* به نظر شما تلفیق قدرت و حاکمیت چه خطرات و مزایایی دارد؟

مزیت حاکمیت یک جانبه این است که تنش های سیاسی برخی جریانات را ترسیم می کنیم و به مشکلات و مسائل کشور ، ملت ، دین و انقلاب توجه می کنیم و آنها را هدایت می کنیم. سیاست سیاسی هر شخص در جای خود ، اما خواسته های ملت ، که استقلال ، سعادت ، اسلامی سازی بهتر ، جلوگیری از فساد و رهبری صحیح است و اسلام می خواهد اجرا شود ، مشکلی ایجاد نمی کند. اختلاف سلیقه همیشه وجود داشته است ، اما این بر اصول تأثیر نمی گذارد.

27215

دیدگاهتان را بنویسید