پاکستان: ما هیچ پایگاه نظامی ایالات متحده را فراهم نمی کنیم / کل منطقه باید با طالبان صحبت کند / قریشی به تاجیکستان می رود



شیخ رشید ، وزیر کشور پاکستان با اشاره به اوضاع افغانستان گفت که موضع اسلام آباد در مورد عدم تسلیم پایگاه نظامی آمریکا تغییر نکرده است.

وی گفت: “پاکستان برای صلح در افغانستان فشار می آورد.” با وجود عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان و حرکت منطقه به مسیر جدید ، پاکستان پایگاه نظامی ایالات متحده را تأمین نمی کند.

وی گفت: “برای کل منطقه مهم است که با طالبان گفتگو کند و پاکستان هر دولتی را که با حمایت مردم افغانستان تشکیل شود ، به رسمیت می شناسد.”

پیش از این عمران خان تأکید کرده بود که پاکستان برای انجام عملیات ضد تروریستی در افغانستان پایگاه نظامی آمریکا فراهم نمی کند.

وزیر کشور پاکستان همچنین به موضوع مرزهای مشترک بین دو کشور اشاره کرد و گفت: دو تقاطع چمن و ترکام باز خواهد بود و فقط افراد واکسینه شده اجازه ورود به آن کشور را دارند.

وزیر خارجه پاکستان عازم تاجیکستان می شود

در همین حال ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه برای شرکت در جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه عازم تاجیکستان شد.

کورشی در جریان سفر رسمی سه روزه خود به شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای سخنرانی خواهد کرد وی همچنین با وزرای خارجه تاجیکستان ، قرقیزستان ، ازبکستان ، افغانستان ، روسیه و چین دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در جلسه گروه تماس افغان در تاجیکستان شرکت خواهد کرد و در آنجا دیدگاه های پاکستان در مورد روند صلح افغانستان ، تغییرات در منطقه و تقویت همکاری های منطقه ای را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  تکمیل دانشکده پرستاری مهاباد به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

وی در جریان سفر خود با رئیس جمهور تاجیکستان نیز دیدار خواهد کرد.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید