پاکستان: صلح در افغانستان برای دستاوردهای ما در آسیای مرکزی بسیار مهم است – اخبار آسیا و اقیانوسیه – اخبار بین المللی تسنیم


با توجه به خدمات منطقه ای آژانس تسنیمچودری فواد حسین نخست وزیر پاکستان گفت نخست وزیر در تلاش است تا پاکستان را با آسیای میانه و اتحادیه اروپا متصل کند و صلح در افغانستان برای دستیابی به این هدف حیاتی است.

وی افزود که پاکستان می خواهد از بندر گوادر تا شهر تاشکند ازبکستان خط ریلی ایجاد کند و تأکید کرد که ثبات سیاسی در افغانستان برای دستیابی به این هدف بسیار مهم است.

به گفته ملت ، حسین در ادامه گفت که ساخت راه آهن آسیای میانه را با کریدور اقتصادی چین-پاکستان (SIPAC) و همچنین اتحادیه اروپا متصل می کند ، و تأکید کرد که دولت پاکستان برای رسیدن به این هدف تلاش می کند .

در همین حال ، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اخیراً دولت پاکستان را به ادامه جنگ در افغانستان متهم کرده و گفته بود: “اگر پاکستان با ما دوست شود ، ما تمام آسیای میانه را آماده خواهیم کرد و دستیابی به آن از طریق افغانستان آسان خواهد بود.”

وی همچنین هشدار داد: “اگر سیاست ضرر را که ادامه جنگ است و افغانستان شکوفا نباشد ، انتخاب کنید ، به آسیای میانه نخواهید رسید.”

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  تعداد مرگ و میرهای تاج در آذربایجان غربی بیشتر از میانگین کشوری است

دیدگاهتان را بنویسید