پاسخ آیت الله خامنه ای به برخی همه پرسی های جدید / کاشت ناخن مصنوعی وضو و چنگ را باطل می کند؟ – اخبار مربوط به دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگ آژانس تسنیم، دفتر پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری پاسخ اعلیحضرت به چندین همه پرسی را منتشر کرده است.

شرح سوال و جواب همه پرسی ها به شرح زیر است:

رعایت احکام تجوید در نماز

سوال 1: آیا هنگام خواندن سوره حمد در نماز باید قوانین تجوید رعایت شود؟

پاسخ: ملاک صحت تلاوت ، پرداخت صحیح هزینه نامه ها و حرکات و مسکن آنهاست (به گونه ای که عرب زبانان آن را پرداخت همان نامه می دانند) و رعایت فواید تجوید ضرورتی ندارد. .

حوض ماهیگیری را خالی کنید

سوال 2: اگر دریچه تخلیه حوضچه های ماهی به قصد صید ماهی باز شود تا آب کاملاً تخلیه شود و ماهی از بین برود ، آیا عمل مورد نظر صید محسوب می شود و ماهی صحیح است؟

پاسخ: با فرض واقعی بودن موضوع تصفیه و قانونی بودن ماهی.

درآمد خمس پس از سال خمسی دریافت شد

سوال 3: اگر شخصی کالایی را از درآمد بین سال خریداری کند و سپس آن را به صورت اعتباری بفروشد ، تکلیف وی نسبت به صاحبان زمین از این درآمد چیست؟ آیا بخشی از درآمد سال وصول است یا سال معامله؟

پاسخ: اگر این رقم را بپذیریم ، قیمت پولی کالاها در حین معامله بخشی از درآمد سال معامله و سود وام بخشی از درآمد سال دریافت است.

تاجافی در آخرین تشهد نماز

سوال 4: اگر رکعت اول یا سوم امام جماعت در آخرین تشهد واجب باشد ، آیا اجبار واجب است؟ هنگام ترجمه چه باید بگوییم؟

پاسخ: تجافی در آخرین تشهد امام جماعت واجب نیست ، اما حداقل آن می تواند برای رکعت بعدی باشد و نماز را ادامه دهد ، اما نشستن در تاسفی در حالی که امام از نماز استقبال می کند مستحب است ، در این صورت مستحب است که فقط تشهد بخواند.

بیشتر بخوانید  تجلیل از خبرنگاران ایسنا و ایکنای خراسان جنوبی

ملک پیدا شد

سوال 5: ما برای تفریح ​​به خارج از شهر رفتیم ، یک حلقه در جاده پیدا کردیم و آن را گرفتیم ، وظیفه ما چیست؟

پاسخ: اگر قیمت انگشتر از مقدار تقریبی دو و نیم گرم نقره کمتر باشد ، می توانید آن را مالک شوید و اگر قیمت بیش از این مقدار باشد ، باید یک سال اعلام کنید و اگر صاحب آن نیست بعد از یک سال پیدا شد ، می توانید آن را داشته باشید. صدقه بدهید یا انفاق کنید یا وامی نزد خود نگه دارید و اگر از یافتن صاحب آن ناامید شدید نیازی به اعلام آن و صدقه دادن ندارید.

کفایت حج به نیابت از یک حج اجباری

سوال 6: مادربزرگم برای حج ثبت نام کرد ، اما بیمار شد و دیگر نتوانست حج را بجا آورد و مادرم از طرف او به حج تمتع پرداخت. آیا واجب بودن حج از مادرم برداشته شده است یا هنوز حج برای مادرم واجب است؟

پاسخ: اگر کسی از طرف دیگری حج به جا آورده باشد ، اگر توانایی مالی آن را دارد نیز باید برای خودش حج بجا آورد.

برای تجارت وجهی را به دیگری انتقال دهید و سود ماهیانه دریافت کنید

سوال 7: آیا من به کسی سرمایه می دهم که با آن کار کند و آیا یک مقدار ثابت ، سود ماهانه با گرفتن آن سود ربا می دهم؟

پاسخ: اگر وام دهید و اظهار کنید که وام گیرنده هر ماه مقداری سود به شما پرداخت می کند ، وام ربوی و حرام است ، اما اگر وکالت نامه بدهید ، یعنی وام گیرنده را به یک وکیل مطلق تبدیل کنید که با پول شما برای شما کار می کند و می پردازد. شما علاقه دارید و خوب است که بقیه را برای خودتان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  فناوری برای لمس حجرالاسود به صورت مجازی

کاشت ناخن مصنوعی و تصمیم گیری برای وضو ، مزاج و نماز با او

سوال 8:

1. آیا برای شخصی که نیازی به کاشت ناخن نداشته باشد و ناخن مصنوعی وی هنگام وضو یا گواتر به دلیل عدم امکان یا آسیب یا سختی زیاد از بین نرود مجاز است؟

2. شخصی که بدون نیاز به وضو یا چنگ و نماز ناخن مصنوعی کاشته است وظیفه او چیست؟

پاسخ:

1) تصور کنید که مسئله کاشت ناخن حل نشده است.

2) اگر می توان میخ مصنوعی را برداشت ، وضو یا چنگ با آن باطل است و در نتیجه نماز نیز باطل است و اگر تا پایان وقت نماز آن را از بین نبرد و یا ممکن نیست. عذاب غیر قابل تحمل ، و پس از برداشته شدن میخ ، بنا بر احتیاط واجب ، باید نماز را نیز بخواند.

شستشوها را با دست مرطوب بشویید

سوال 9: آیا در وضو فقط دستها را خیس کرده و صورت و دستها را مالش می دهید (بدون ریختن آب)؟

پاسخ: اگر رطوبت در دستان شما برای شستن کافی است ، مشکلی نیست.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید