پاسخ آمریکا به گزارش برجامی ظریف



سخنگوی وزارت امور خارجه گفت ما آماده بازگشت به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران بدون محدودیت زمانی هستیم. ایران کسی است که در مورد دور هفتم مذاکرات تصمیم می گیرد.

وی گفت: ایالات متحده ضرب الاجل تعیین نکرده است ، اما آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه گفت تأخیر در ادامه گفتگوها و پیشرفت ایران در فعالیت های هسته ای می تواند بر تصمیم آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 تأثیر بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ما هنوز معتقدیم که دیپلماسی م mostثرترین راه برای دستیابی به آنچه که دنبال می کنیم ، است.”
ند پرایس می گوید هدف ایالات متحده آزمایش ایران برای دستیابی هرگز به سلاح هسته ای نیست.

سعید حاتب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در تهران به خبرنگاران گفت: “با توجه به پیشرفت های انجام شده ، می توان گفت که ما به پایان مذاکرات وین نزدیک هستیم.” برخی از مسائل حل نشده باقی مانده است ، اما آنچه مهم است این است که وزن مسائل حل نشده بسیار بیشتر از مسائل حل نشده است. ما راه طولانی را طی کرده ایم ، اما این کار آسان نخواهد بود. ما امیدواریم که سایر کشورها بتوانند تصمیمات خود را بگیرند ، در این صورت ما نیز می توانیم به توافقی برسیم که مورد پسند همه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یادآور شد: آنچه به طور كلی در كشور ما پذیرفته شده این است كه اولاً تحریم های آمریكا باید به طور م lifثر برداشته شود و ثانیا خواسته های پس از توافق هیچ ارتباطی با این توافق نامه ندارد. بارها بیان شده است که به محض اجرای کامل توافق هسته ای و تأیید آن ، جمهوری اسلامی ایران اجرای کامل تعهدات خود را از سر می گیرد.

بیشتر بخوانید  هفته گذشته بیش از هزار حادثه آسانسور رخ داده است

حاتب زاده افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران پیشرفت مذاکرات در وین خوب است به این معنا که هم متن های زیادی تهیه شده و هم بخشهایی که پر نشده اند از وضعیت خاصی برخوردار هستند که به وضوح تفاوت ها را نشان می دهد. “این به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا درک کنند در چه مرحله ای از تصمیم گیری قرار دارند.

وی تأکید کرد: مواضع ما از ابتدای مذاکرات تغییری نکرده است و ما می خواهیم برای انجام تعهدات کشورمان تحریم ها برداشته ، بررسی و سپس تمدید شود. از طرف دیگر ، ایالات متحده به عنوان متخلف شورای امنیت سازمان ملل باید تضمین های لازم را ارائه دهد. در مذاکرات وین ، در چارچوب منافع ملی ، فقط اهداف تعیین شده توسط مقامات عالی رتبه را دنبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد زمان توافق گفت: مطمئناً دستیابی به بالاترین منافع مردم برای دولت دوازدهم و سیزدهم مهم است و زمان آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. بدیهی است که هرچه این مهم مهم زودتر حاصل شود ، اثرات لغو تحریم ها در کشور نیز زودتر نمایان خواهد شد.

بیست و دومین و آخرین گزارش وزارت امور خارجه امروز در بیش از 200 صفحه به کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شد.

این گزارش 14 پاراگرافی شامل نتایج توافق و اجرای برجام ، تلاشهای صادقانه برای پیروی از خطوط قرمز ، مسئولیت آمریکا ، خروج آمریکا از برجام ، اقدامات بی اثر اروپا پس از خروج آمریکا ، جنگ اقتصادی گسترده آمریکا علیه مردم ایران است. ، استفاده از مکانیسم ها. ماده 36 شورای امنیت سازمان ملل در زمینه حل اختلاف ، کاهش تعهدات اساسی اجرای قانون اقدامات استراتژیک برای حذف تحریم ها ، حمایت از حقوق مردم ایران ، شکست سیاست حداکثر فشار ، حزب دموکرات و بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل ، اسناد نیاز به لغو تحریم ها ، گفتگوها در وین. این با سیاست مشخص شده سیستم و پایان جنگ تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید  وزارت نیرو مسئولیت مدیریت کلی وضعیت برق در اصفهان را دارد

310 310

دیدگاهتان را بنویسید