پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران


به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یارا، پارک علمی پروفسور بازیما اولین و منحصر به فردترین پارک موضوعی ایران است. این پارک در زمینی به مساحت 2100 متر در طبقه چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. این پارک بر اساس سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم است. سوار ماشین زمان در پارک علمی پروفسور بازیما شوید تا به ابتدای خلقت جهان بروید و سفری هیجان انگیز از آغاز خلقت تا به امروز را تجربه کنید. سوار یک زیردریایی تحقیقاتی شوید، دنیای عجیب حیوانات زیر آب را کشف خواهید کرد. برای اولین بار در کشور (و سومین بار در جهان بعد از هلند و سنگاپور) با دکتر پروفسور بازیم با عبور از دهان مردی غول پیکر و سفر به درون اعضا به اسرار بدن انسان پی خواهید برد. از بدن. در این پارک علمی علاوه بر سرگرمی و سرگرمی، مطالب آموزنده بی شماری پیدا می کنید و می توانید با خاطراتی شاد و ماندگار به خانه بازگردید.
با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید و برای بازدید برنامه ریزی کنید، به خصوص اگر مشهدی نیستید این کار بسیار بهینه است.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

پارک علمی پروفسور بازیما اولین و منحصربفردترین پارک موضوعی ایران است که در فروردین 1395 با مساحت 2100 متر در مشهد افتتاح شد. این پارک بر اساس سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم است که در آن می توانید سفری سرگرم کننده و هیجان انگیز را با فرزندان خود از عصر حجر تا عصر فضا تجربه کنید.

بازی های پارک پروفسور بازیما نیز در نوع خود بی نظیر هستند، بنابراین می توانید پرواز بر فراز شهر مشهد را به عنوان خلبان در شبیه ساز پرواز تجربه کنید. او با ژیروسکوپ فضایی آزمایش های مقدماتی صعود فضایی و شبه بی وزنی را انجام داد. او با مریخ نورد بازیما سطح مریخ را کاوش کرد و فضای بینهایت آسمان را در آسمان خراش خورشیدی (پلانتاریوم) مشاهده کرد.ماده در فضای خصوصی اتاق لرد صورتی از طریق بازی و سرگرمی.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

پروفسور بازیما کیست؟

پروفسور بازیما نماد دانشمند و دانای کل جهان است که به دور دنیا سفر کرده و نمونه های علمی جذابی را جمع آوری کرده است. او این نمونه ها را در پارک علمی خود به نمایش گذاشت تا افراد مختلف بتوانند پاسخ سوالات خود را در اینجا بیابند.

قسمت های مختلف پارک

همانطور که گفتیم پارک پروفسور بازیما از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. وقتی پا به پارک پروفسور بازیما می گذارید با بخش های مختلف و هیجان انگیز از بازی های متنوع و آموزنده گرفته تا حیوانات مختلف و زندگی روی زمین آشنا می شوید. در این پارک از بخشی از انسان اولیه دیدن می کنید، با دایناسورها و دیگر ساکنان کره زمین آشنا می شوید و وارد غارها و زیردریایی ها می شوید. در این پارک می توانید اطلاعات مفیدی از عصر حجر تا عصر فضا، از آسمان ها تا اعماق زمین و دریا، از بدن انسان تا خلقت جهان و … به دست آورید. .

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

شبیه ساز زلزله

این قسمت از پارک علمی بازیما به بازی جالب لگو اختصاص دارد. قطعات لگو در واقع بخشی از یک آزمایش علمی بزرگتر است، شما یا فرزندانتان می توانید از این خلاقیت برای ساخت سازه های مختلف مانند خانه ها، مجتمع های تجاری، برج ها و … استفاده کنید و سپس از آنها برای آزمایش شبیه سازهای زلزله استفاده کنید. در اینجا می توانید ببینید که چقدر در مورد مهندسی و طراحی اطلاعات دارید و سازه هایی که می سازید چقدر در برابر زلزله مقاوم هستند.
هدف از ساخت این بازی تقویت کار گروهی و مشارکت در فعالیت های گروهی ضمن آشنایی با زلزله، نحوه سنجش قدرت زلزله، آمادگی در برابر زلزله در زمان وقوع، دانستن اصول اولیه سازه های مقاوم در برابر این حادثه می باشد.

بیشتر بخوانید  حرکت واکسن برای تزریق در کشور باید از تهران آغاز شود - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

واقعیت مجازی

یکی از فناوری های جدیدی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، فناوری واقعیت مجازی است. این فناوری به سرعت در زمینه های مختلف علوم و بازی ها گسترش یافته و به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پارک علمی بازیما با کمک این فناوری جذاب سعی کرده است حقایق علمی مانند سفر در داخل بدن انسان، سقوط از آسمان خراش، پریدن از هواپیما، رانندگی و … و دنیایی هیجان انگیز نزدیک به دنیای خلق شده را به کودکان بیاموزد. برای آنها.

نورومتر

به احتمال زیاد، همه شما بازی نورومتری را می شناسید و به خاطر دارید. یک بازی که در آن باید یک حلقه فلزی را به دور یک چرخ فلزی حرکت دهید تا ارتباطی بین چرخ و حلقه وجود نداشته باشد. اگر تمرکز شما به هم خورد و حلقه و چرخ با هم برخورد کنند، دستگاه به صدا در می آید و باید بازی را از ابتدا شروع کنید. این بازی مهارت، دقت، تمرکز و توانایی عضلانی شما را محک می زند و با همه اینها بسیار هیجان انگیز است. اگر از علاقه مندان به بازی نورومترها هستید، می توانید در پارک بازیما با دوستان خود به رقابت بپردازید و خاطره ای جذاب خلق کنید.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

بازی های تعاملی

بازی های دیگری که می توان در پارک پروفسور بازیما انجام داد و از آن لذت برد و در عین حال تمرین و مهارت های فردی و گروهی را افزایش داد. این یک بازی تعاملی است. بازی هایی که در سال های اخیر با ظهور تکنولوژی کینکت بسیار محبوب شده اند. در این نوع بازی ها باید از روی مانیتور بلند شوید و با استفاده از فعالیت بدنی درگیر بازی ها شوید.
به همین دلیل پارک علمی بازیما مجموعه ای از بازی های تعاملی را برای همه اعضای خانواده طراحی کرد تا در کنار هم به تفریح ​​بپردازند و مهارت هایی مانند هماهنگی اعصاب و عضلات را تقویت کنند.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

افلاک نما

یکی دیگر از جاذبه های پارک علمی پروفسور بازیما پلانتاریوم دیجیتال یا به عبارت ساده تر افلاک نما اوست. نکته جالب در مورد این آسمان خراش این است که اندازه خورشید با سایر سیارات منظومه شمسی مانند آنچه واقعاً در طبیعت وجود دارد مشاهده می شود و هر بازدید کننده ای به راحتی می تواند اندازه خورشید را در رابطه با اجرام دیگر درک کند. .
در این افلاک نما مجموعه ای از فیلم های علمی با موضوعاتی مانند نجوم، زمین شناسی، زیست شناسی و …. پرده ای که طیف وسیعی از تصاویر را در نیمکره جلوی چشم بینندگان می آورد. در حال حاضر 16 فیلم بلند در این مجموعه نمایش داده می شود (فیلم هایی که تمام عرض صفحه کروی را برای پروجکشن اشغال می کنند). علاوه بر این ویدئوها، شبیه ساز آسمان با قابلیت نمایش وقایع نجومی، شناخت ستارگان و سیارات، دانش صورت های فلکی، جهت یابی در شب، تعیین ماه و … می باشد. دانش شما را از آسمان و فراتر از آن افزایش خواهد داد. به آرامی

بیشتر بخوانید  دربی مارج 96 | مجیدی سخنان خود را تکرار کرد ، گلمی بدون آمبولانس رفت - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

جانورشناسان

آشنایی با حیوانات مختلف یکی از موضوعاتی است که علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد. این نسخه در پارک علمی بازیما در دو بخش دنبال می شود:

الف- بی مهرگان

می دانیم که حیوانات عمدتاً به مهره داران و بی مهرگان تقسیم می شوند. با این حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش بزرگی از حیوانات روی زمین مهره داران نیستند، بلکه بی مهرگان هستند و در واقع ساکنان اصلی زمین هستند. مثلاً خود حشرات از نظر تنوع زندگی و تعداد با تعداد گونه های جانوری دیگر در جهان برابری می کنند.
اطلاعات جالبی از این دست، در کنار مزایایی که بی مهرگان برای دنیای اطراف ما دارند و آنچه که برای محافظت از آنها باید انجام دهیم، موضوعاتی است که در این قسمت از پارک علم خواهید آموخت.

ب- مهره داران

در این بخش می توانید انواع مهره داران به خصوص آنهایی که در ایران زندگی می کنند را بیابید. آن ها ملاقات می کنند. این حیوانات شامل طناب های بدوی، ماهی ها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران هستند.

فرار از پیچ و خم لیزر

مازها بازی های فکری و احساسی جالبی هستند که در آن افراد در هر سنی می توانند از بازی لذت ببرند و قدرت تفکر، حافظه و سرعت عمل خود را به چالش بکشند. پارک علمی پروفسور بازیما تا بتوانند همزمان لیزر را به بازدیدکنندگان آموزش دهند و بازی های سرگرم کننده و جالبی را در اختیار آنها بگذارند. تهیه شده توسط لیزر ماز. شرکت کنندگان در این بازی باید با خیال راحت و بدون برخورد با موانع لیزری از پیچ و خم ها عبور کرده و به نقطه پایان برسند. اگر در وسط بازی با موانعی مواجه شوند یا نتوانند بازی را به موقع تمام کنند، امتیاز از دست خواهند داد. این بازی دارای مراحل مختلفی از جمله مبتدی، سخت و بسیار سخت می باشد.

دیرینه شناسان

اگر به باستان شناسی، فسیل ها و زمین در گذشته های بسیار دور علاقه دارید، این قسمت از پارک علمی پروفسور بازیما ممکن است برای شما جالب باشد. در این بخش مجموعه ای از فسیل ها و انواع فسیل های جانوری و گیاهی ارائه می شود. در اینجا شما و فرزندتان می توانید مانند دیرینه شناسان به اعماق تاریخ سفر کنید و با تاریخ زمین آشنا شوید. در این بخش همچنین می توانید مدل های فسیلی دایناسورهای مختلف را که برای اولین بار در ایران به نمایش درآمدند، مشاهده کنید.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

شبیه ساز پرواز

در این پارک می توانید حسی شبیه به پرواز و کنترل یکی از وسایل پرنده با وسایل را تجربه کنید. این دستگاه تمامی سیستم های کنترل پرواز یک هواپیمای مسافربری BeachCraft را شبیه سازی می کند. می توانید از آن به عنوان راهنمای پرواز مجازی استفاده کنید و با هواپیمای خود از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد پرواز کنید و به هر نقطه از ایران که می خواهید پرواز کنید. در این شبیه ساز بسیاری از جاذبه های مشهد از جمله حرم امام رضا (ع) و … زیر پای شما نمایش داده می شود. پرواز تنها تجربه ای نیست که این شبیه ساز فراهم می کند. اگر هنگام خلبانی هواپیما به حرف خلبان گوش ندهید، هواپیمای شما سقوط می کند.

بیشتر بخوانید  زمان واریز حق التدریس فرهنگیان رسمی اردیبهشت ۱۴۰۲

اتاق روبان صورتی

در این اتاق فضایی خصوصی برای دختران وجود دارد که از طریق بازی و سرگرمی با بدن و بلوغ خود (جسمی و رفتاری) بیشتر آشنا شوند و همچنین بتوانند به سوالات خود در مورد زنان پاسخ دهند.

ماشین زمان

آیا دوست دارید بدانید که جهان چگونه به وجود آمد؟ کهکشان راه شیری امروز چگونه شکل گرفت؟ منظومه شمسی چگونه ادغام شد؟ چرا ماه و زمین به شکل فعلی هستند؟ می توانید به بخش ماشین زمان پارک علمی بازیما مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

زمين شناسي

این قسمت از پارک به شما کمک می کند تا اطلاعات خوبی در مورد زمان و چگونگی پیدایش جهان، نحوه پیدایش کشور ما، زمان پیدایش حیات روی زمین و غیره به دست آورید. علاوه بر اینها می توانید با قدم زدن در قسمت زمین شناسی پارک بازیما به سوالات زیر پاسخ دهید:
آب های زیرزمینی، آتشفشان ها و مواد اطراف ما از کجا می آیند؟
چرا قاره ها در جایی هستند که امروز هستند؟
مواد تشکیل دهنده سنگ ها چیست؟
علاوه بر این، کارشناسان پارک بازی می توانند از مدل های بزرگ برای توضیح چگونگی شکل گیری زمین و منظومه شمسی، آتشفشان ها و ویژگی های جوی استفاده کنند.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی علمی در ایران

بدن انسان

بدن انسان مجموعه ای باورنکردنی از چیزهای شناخته شده و ناشناخته است که در طول سال ها قابل کاوش و کشف مجدد است. سوالاتی از این قبیل که حافظه چگونه شکل می گیرد؟ چرا رنگ چشم افراد متفاوت است؟ دردهای مختلف را چگونه احساس می کنیم؟ کدام قسمت از بدن انسان انرژی بیشتری مصرف می کند؟ پاسخ برخی از این سوالات را می توانید در پارک علمی پروفسور بازیما بیابید و از دانشی که به دست می آورید لذت ببرید.

خدمات پارک

علاوه بر گشت و گذار علمی در پارک پروفسور بازیما می توانید در برگزاری جشن های مختلف از جمله جشن تولد، جشن مهدکودک، نمایش های علمی – آموزشی – تفریحی و … روی همکاری پارک علمی پروفسور بازیما حساب کنید. ظرفیت این مراسم حدود دویست نفر است و دارای مطالبی چون صدا و جلوه های ویژه می باشد.

مسیر دسترسی

برای رفتن به این پارک باید به بلوار خیام شمالی و میدان سپاد مشهد برسید. از میدان اسپاد به سمت خیابان بهارستان و میدان بهارستان بروید. مجتمع نجاری سمت راست شماست.
اگر می خواهید با اتوبوس به این پارک بروید می توانید از اتوبوس های خط 22 (ترمینال توریستی – ترمینال انقلابی) استفاده کنید.

جاذبه های اطراف

در نزدیکی پارک علمی بازیما جاذبه های زیادی وجود ندارد و برای دسترسی به سایر جاذبه های مشهد باید به مرکز شهر برگردید.

دیدگاهتان را بنویسید