پارلمان موافقت می کند که به سرعت با زمین خواری – اخبار پارلمان ایران و دولت – اخبار سیاسی تسنیم برخورد کند


به گزارش خبرنگار پارلمانی آژانس تسنیمرسیدگی به درخواست تکثیر بررسی “طرح ساماندهی ساخت و ساز در مناطق روستایی و مبارزه با زمین خواری” در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان بود که نمایندگان با درخواست تکثیر مخالفت کردند.

آنها پس از شنیدن نظرات ، سرانجام با 110 رای موافق ، 77 رای مخالف و 1 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در دادگاه ، با بررسی فوری طرح موافقت کردند.

به گزارش تسنیم سید کاظم دلخوش نامیده صومعه سرا در مجلس ، به عنوان نماینده نامزدهای طرح مذکور ، اظهار داشت: در سالهای اخیر با افزایش قیمت زمین در کشور ، برخی افراد سودجو و فرصت طلب به دنبال خرید زمین و باغ در این کشور هستند. تعدادی از روستاها و شهرهای مختلفی وجود دارد و بنابراین سازمان نقشه های اصلی را نقض کرد.

وی افزود: در این طرح آمده است كه باید شرایطی فراهم شود كه جمعیت در كشور به گونه ای جابجا نشود كه باعث تركیب شهرها و روستاها شود ، ناشی از جمعیت برخی از این روستاها. به دلیل این مشکل و خشکسالی به شهرها نقل مکان کنند. از طرف دیگر ، در برخی از شهرها با افزایش جمعیت روبرو هستیم.

نماینده صومعه در مجلس گفت: یکی از مهمترین دغدغه های روستاها بازنگری در طرح هادی است ، زیرا بی احتیاطی آن مشکلات جدی را برای اهالی روستا ایجاد کرده است تا زمانی که بتوانند مجوز ساخت و ساز در خارج از روستا را بگیرند. در عین حال سطح تأمین آب ، برق و گاز به آنها تا حدی افزایش یافته است که آنها دچار مشکل شده و در نهایت اهالی روستا ، نمایندگان مجلس و مردم باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید  فوری؛ این ۸۰ هزار نفر بیمه می‌شوند

دلوس با بیان اینکه در چنین شرایطی کمیته ماده 99 اثربخشی لازم را نخواهد داشت ، افزود: متأسفانه طرح جامع جامع نیست و امکان استفاده مردم از تسهیلات اعتباری در زمینه ساخت و ساز را به دلیل کمبود امکان پذیر نمی کند. همکاری بین روستاها و بنیاد برای مسکن. “بله. در همین حال ، در برخی از روستاها تخلفاتی در زمینه فروش زمین وجود دارد و این مشکلاتی را برای کشور ایجاد می کند.

در پایان ، عضو کمیسیون قضایی با بیان اینکه حدود 40 هزار روستای کشور دارای طرح جامع هستند ، اظهار داشت: طرح جامع سالهاست که اصلاح نشده است ، بنابراین در ماده 9 این طرح آمده است که برای جلوگیری از تخلفات دستگاه های اجرایی. علاوه بر این ، این ماده تحریم هایی را برای ساخت زمین های خارج از شهر پیش بینی کرده و کارگروهی متشکل از قوه قضائیه و سایر دستگاه ها را تشکیل می دهد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید