ویژگی های کفش طبی مناسب


ویژگی های خوبی که یک کفش طبی مناسب باید داشته باشد

با دلگرم کننده به روز باشید ویژگی های مناسب کفش طبی آن ها ملاقات می کنند.

ویژگی های کفش طبی مناسب

ویژگی های کفش طبی مناسب

آشنایی با کفش طبی

بسیاری از افرادی که به نوعی مشکل پا دارند به دنبال کفش طبی هستند. کسانی هستند که ناراحتی در پاهای خود ندارند اما می خواهند کفش مناسبی داشته باشند تا در آینده دچار مشکل پا نشوند. بنابراین باید در انتخاب کفش طبی دقت کنید تا از سلامت پاهای خود اطمینان حاصل کنید.

افرادی که مشکل پا دارند و به دنبال کفش طبی هستند باید بدانند که انواع مختلفی از کفش در بازار وجود دارد که دارای پسوند طبی نیز می باشد.این ادعا که فروش کفش طبی به این معنا نیست که کفش واقعاً ویژگی های مورد نظر ما را دارد می تواند باعث کاهش آن شود. مشکل پای ما

بیماری های پا متفاوت است و مشکلات ناشی از برخی از آنها را می توان با استفاده از کفش مناسب برطرف کرد، در هر بیماری پا ممکن است نیاز به استفاده از کفش هایی با ویژگی های خاص و متفاوت با سایر بیماری ها باشد، اما ویژگی های مشترکی وجود دارد.

ویژگی های کفش طبی مناسب

ویژگی های کفش استاندارد و طبی

کفش استاندارد: یک کفش استاندارد سه ویژگی متفاوت دارد

1) رابطه جنسی خوب

2) پاشنه استاندارد

3) قالب و پنجه استاندارد

1- کف کفش طبی باید آنقدر محکم باشد که بتواند ضربه کف پا را جذب کند.

2- زیره کفش طبی باید کاملاً مطابق با ویژگی های کف پا و قوس پا باشد. همچنین باید سبک، ضخیم باشد و برجستگی ها را به خصوص در ناحیه پاشنه پا جذب کند.

بیشتر بخوانید  مزایای مصرف زالسیتابین چیست؟

3- کفش طبی مناسب دقیقاً به اندازه پا باشد، نه باریکتر و نه پهنتر. اگر کفش‌هایتان خیلی تنگ باشد یا روی پاهایتان فشار بیاورد، جریان خون در ناحیه پا مختل می‌شود. فشردگی و جای زخم نیز می تواند یکی از عوارض جانبی پوشیدن کفش های تنگ طبی یا غیر طبی باشد.

کفش طبی گشاد و بازی با پا در آن نیز باعث سایش و اختلال در انتقال انرژی می شود. پس مراقب باشید که فروشنده کفش های بزرگتر یا کوچکتر را به شما تحمیل نکند و قول بهبود سایز با فرم دادن یا کفی ها را ندهد.

4- معمولاً قسمت جلوی کفش طبی مناسب باید فضای کافی برای انگشتان پا داشته باشد یعنی انگشتان پا در فضایی قرار گیرند که آنقدر سفت نباشد که روی هم بیفتند و فشرده نشوند و فضای آنها در پنجه پا باشد. کفش آنقدر پهن نیست که از ضربه های احتمالی به خوبی محافظت نمی شود.

ضمناً باید بین نوک انگشت شست و نوک کفش طبی حدود یک سانتی متر فاصله باشد تا هنگام راه رفتن به انگشتان پا فشاری وارد نشود.

5- زیره کفش طبی باید انعطاف پذیر باشد.

6- کفی قابل تعویض: سعی کنید کفش هایی بخرید که دارای کفی قابل تعویض باشند. به این ترتیب می توانید با تعویض کفی کفش سایز و حجم آن را تغییر دهید تا در هنگام ورم پا، آن را باز کرده و یا کفی معمولی را با کفی های درمانی جایگزین کنید. زمانی که پا عرق می کند و کفش خیس می شود، کفی قابل تعویض می تواند در کاهش رطوبت کفش موثر باشد. کفش خیس می تواند باعث بیماری قارچی پا شود.

بیشتر بخوانید  از تغییر رنگ لب تا ابتلا به کرونا ویروس!

7- پشت سفت: پاشنه پیشخوان قسمتی از کفش است که پشت پاشنه قرار دارد. این پشت باید محکم و محکم باشد. برای امتحان کردن پشت کفش، آن را با انگشت شست خود فشار دهید. اگر فرو نرود، کمر محکمی دارد.

8- کفی شکل مناسب: کفی کفش در قسمت داخلی زیره باید دارای قوس هایی باشد که با قوس های کفی هم راستا باشد. وزن بدن داخل چنین کفشی به طور مساوی در تمام سطح کفی پخش می شود و پا در چنین کفی احساس راحتی می کند. مهمترین قوس پا، قوس طولی آن است. پس کف داخلی کفش باید در قسمت وسط و قسمت داخلی کمی برجسته تر باشد.

پاشنه بدون کفش و کفش پاشنه بلند مضر است. اندازه پاشنه باید حدود 1.5 تا 4 سانتی متر باشد.

9- پاشنه مناسب: پاشنه کفش یکی از قسمت های مهم آن است. پاشنه بدون کفش و کفش پاشنه بلند مضر است. اندازه پاشنه باید حدود 1.5 تا 4 سانتی متر باشد.

10- زیره قوس دار کفش: زیره بیرونی کفش باید کمی محدب باشد به طوری که وسط کفش از دو سر آن پایین تر باشد. راه رفتن با چنین کفشی بسیار راحت است و هنگام راه رفتن وقتی پاشنه پا به زمین برخورد می کند و زمانی که انگشت پا از زمین بلند می شود فشار زیادی به کف پا و مچ پا وارد نمی شود.

11- سطح داخلی یکنواخت: با لمس تمام سطح داخلی کفش باید متوجه شویم که سطوح یکنواخت و قوس های نرم در داخل کفش وجود دارد. چنین کفش هایی هنگام راه رفتن فشار کمتری به پوست وارد می کنند.

بیشتر بخوانید  علائم نارسایی کلیه چیست؟

ویژگی های کفش طبی مناسب

مشخصات کلی کفش طبی

ویژگی های کفش طبی مناسب

  • کف داخلی کفش طبی باید سالم باشد.
  • جلوی کفش طبی باید فضای کافی برای پنجه داشته باشد.
  • کفش طبی باید انعطاف پذیر و از چرم باشد.
  • انگشتان پا باید فضای کافی در پنجه های کفش برای حرکت داشته باشند. بهتر است از کفش هایی با پنجه گرد استفاده کنید.
  • کفی کفش طبی شما باید قابل تعویض باشد.
  • پشت کفش طبی باید سفت و محکم باشد.
  • پاشنه کفش طبی باید مناسب باشد. همانطور که گفتیم اندازه آن باید بین 1.5 تا 4 سانتی متر باشد.
  • کف کفش طبی باید خمیده باشد.
  • سطح داخلی کفش طبی باید یکنواخت باشد.
  • داخل کفش باید تهویه شود.
  • یقه (جایی که دور مچ پا می پیچد) و زیره کفش باید نرم باشد.

ویژگی های کفش طبی مناسب

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید