ویژگی های متخصص مغز و اعصاب خوب چیست؟



آنچه دیگران می خوانند:

یک متخصص مغز و اعصاب

یک متخصص مغز و اعصابپزشکی است که انواع بیماری های مغز، اعصاب و نخاع را تشخیص می دهد و روش های درمانی را به بیماران ارائه می دهد. البته باید توجه داشت که پزشک بیماری هایی را که بر رفتار و تفکر افراد تأثیر می گذارد نیز معاینه و درمان می کند. نکته مهم این است که این متخصصان مغز و اعصاب عموماً جراحی انجام نمی دهند. این پزشکان بیماری هایی را درمان می کنند که نیازی به جراحی ندارند.

جراح مغز و اعصاب کیست؟

جراح مغز و اعصاب این پزشکی است که بیماری های مغز، اعصاب و نخاع را تشخیص می دهد و همه آنها را درمان می کند. البته تفاوت جراح و متخصص مغز و اعصاب در این است که جراحان مغز و اعصاب در زمینه جراحی به خوبی آموزش دیده اند. اما متخصصان این رشته فقط روی بیماری ها بدون جراحی کار می کنند و اجازه عمل بیماران را ندارند. بهترین متخصص مغز و اعصاب شیراز تهران و سایر شهرهای ایران را در پیو پیدا کنید.

معاینات توسط متخصصین مغز و اعصاب

متخصصان مغز و اعصاب یا نورولوژیست ها به طور کلی معاینه فیزیکی و معاینه عصبی را انجام می دهند. معاینه عصبی بررسی وضعیت فکری و روانی افراد و بازتاب های مغزی آنهاست. اما یک متخصص برای معاینات پزشکی از وسایلی مانند چکش رفلکس و… استفاده می کند. متخصصین مغز و اعصاب وضعیت بیمار را در موارد زیر بررسی می کنند: 1) توانایی گفتار 2) بینایی و عضلات چشم 3) هماهنگی حرکات عضلات بدن 4) توانایی حرکت افراد 5) رفلکس ها.

بیشتر بخوانید  اختلاف در تركيب كابينه، تاخير در تشكيل دولت

پس از معاینات فیزیکی و عصبی امکان پذیر است یک متخصص مغز و اعصاب تست های دیگری را برای داوطلب در نظر بگیرید. این آزمایشات عبارتند از: 1) پونکسیون کمری: اگر متخصص تشخیص دهد که مشکل عصبی بیمار از نخاع است. او می تواند از مایع نخاعی بیمار نمونه برداری کند. 2) تست تنسیلون (کشش): این تست برای تشخیص میاستنی گراویس انجام می شود. 3) سی تی اسکن: این آزمایش برای ایجاد تصویری قوی از مغز و نخاع انسان انجام می شود. تمام ناهنجاری های مغز و نخاع در این عکس مشخص شده است.

بیماری هایی که توسط متخصصین مغز و اعصاب درمان می شوند

همانطور که اشاره شد یک متخصص مغز و اعصاب عملیات مجاز نیست. او فقط بیماری هایی را درمان می کند که نیازی به جراحی ندارند. بیماری هایی که توسط متخصصین مغز و اعصاب درمان می شوند عبارتند از: سردردهای مزمن و مکرر، انواع ضربه به سر، میگرن، تشنج، صرع، ام اس، بیماری پارکینسون، تومورهای مغزی، سکته مغزی، آسیب های سیستم عصبی از جمله ضربه مغزی و…

البته شایان ذکر است یک متخصص مغز و اعصاب همچنین بیماری هایی مانند آلزایمر و فراموشی، انواع مشکلات ستون فقرات، عفونت های مغزی یا نخاعی، کمردرد، لرزش قسمت های مختلف بدن، نوروپاتی محیطی و … را درمان می کند. جراح ستون فقرات و دیسک در شیراز و سایر شهرهای ایران را در پی جو بیابید.

سایت پی جی

اگر از یکی از بیماری های ذکر شده رنج می برید و به دنبال متخصص هستید متخصص مغز و اعصاب شما می خواهید ما به شما یک مکان پزشکی و درمانی پیشنهاد می کنیم پی جو است. در این سایت بهترین متخصصان و جراحان مغز و اعصاب به داوطلبان معرفی می شوند. حتی می توانید با یک کلیک ساده با پزشک مورد نظر خود وقت بگیرید. لطفا توجه داشته باشید که بهترین سایت برای بررسی صلاحیت ها و ویژگی های پزشکان واجد شرایط در سراسر کشور و تعیین وقت ملاقات با آنها، سایت مدیکال تراپی است. پی جو است.

بیشتر بخوانید  خبر آنلاین - تصاویر جو در صحن علنی مجلس در روز تصویب طرح حمایت از فضای مجازی

***

این مطلب یک رپورتاژ بوده و شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید