ویژگی های سرمایه گذار موفق و ثروت ساز از زبان دکتر سیدمحمدهادی طلوعی



آنچه دیگران می خوانند:

یک سرمایه گذار موفق به این ویژگی ها عادت کرده است

صحبت در مورد ویژگی های یک سرمایه گذار موفق آسان نیست زیرا هر یک از افراد موفق و مشهور دنیا راه خود را دارند و به روش های مختلفی به موفقیت دست یافته اند، اما همه افراد موفق در زمینه های مختلف از یک سری اصول کلی پیروی می کنند و آنها همچنین از انجام برخی کارها خودداری کرد و در این مقاله سید محمد هادی طلوعی به اختصار به هشت مورد از آنها اشاره می کند:

1. تشنه یادگیری و دانش

اولین و مهمترین ویژگی یک سرمایه گذار موفق، داشتن دانش و اطلاعات کافی در زمینه مسائل اقتصادی و بازارهای مالی است. او همیشه با مطالعه مقالات، کتاب ها و جدیدترین مطالب سعی در افزایش دانش خود دارد. چندین بار اشاره شده است که اگر می خواهید یک سرمایه گذاری موفق را تجربه کنید، باید اصول و مفاهیم اولیه آن بازار را به خوبی بشناسید. هرچه اطلاعات و دانش بیشتری در مورد سرمایه گذاری داشته باشید، خطر شکست کمتر می شود.

2. تحقیق و مشاوره

یک سرمایه گذار موفق پس از یادگیری اصول و قواعد سرمایه گذاری، در مورد روش ها، ابزارها و انتخاب های مختلف سرمایه گذاری تحقیق می کند و با کارشناسان این حوزه ها مشورت می کند. روش ها و ابزارهای سرمایه گذاری مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند. یک سرمایه گذار موفق تمام این روش های سرمایه گذاری را به دقت بررسی می کند تا بهترین و مناسب ترین را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید  وزارت نیرو مسئولیت مدیریت کلی وضعیت برق در اصفهان را دارد

3. ذهن سالم در بدن سالم

سلامت جسمانی یکی از مهم ترین مولفه ها در دستیابی به یک سرمایه گذاری موفق است. نقش خواب با کیفیت، تغذیه مناسب و تفریحات سالم را نمی توان نادیده گرفت. کمبود خواب یا خواب زیاد از عوامل مخربی هستند که بر سلامت روحی و جسمی تأثیر منفی می گذارند.

4. مثبت اندیشی

دوری از افکار منفی و افرادی که مدام از زمان و مکان غر می زنند و شکایت می کنند به تصمیم گیری بهتر کمک می کند. اگر امیدی به آینده نداشته باشید، هرگز نمی توانید از فرصت های سرمایه گذاری استفاده کنید.

5. ذهن خلاق و مبتکر

داشتن ذهنی خلاق و ایده های جدید یکی از عوامل مهم دستیابی به موفقیت در سرمایه گذاری است. افرادی که ذهن خلاقی دارند برای مشکلات و مسائل راه حل های مختلفی ارائه می دهند و در مواقع بحران با ایده های جدید به خوبی مشکلات را مدیریت می کنند.

6. مسئولیت

برای اینکه یک سرمایه گذار موفق باشید، باید متعهد به انجام تعهدات خود باشید و تعلل نکنید. تعلل و تنبلی در انجام کارها فقط باعث دور شدن شما از اهدافتان می شود. پس سعی کنید برنامه ریزی خود را با دقت انجام دهید.

7. استفاده از تجربه افراد موفق

مطالعه بیوگرافی افراد موفق و سبک سرمایه گذاری آنها می تواند بسیار الهام بخش باشد. اگرچه مسیرهای موفقیت برای همه متفاوت است، اما مطالعه تجربیات سالمندان در مواجهه با چالش های سرمایه گذاری می تواند بسیار مفید باشد. بسیاری از سرمایه گذاران داستان زندگی خود را نوشته اند و شما می توانید بیوگرافی آنها را بخوانید.

بیشتر بخوانید  ۵ اشتباه رایج درباره کرونا

8. آگاهی از شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه

شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه نقش مهمی در فرآیند سرمایه گذاری و افزایش یا کاهش ریسک سرمایه گذاری دارد. بنابراین شناخت شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه می تواند کمک شایانی به تصمیم گیری های مهم کند. بازارهایی مانند ارز، طلا، بورس و املاک وابستگی زیادی به شرایط عمومی کشور دارند

* این مطلب یک آگهی است و سایت شمانیور هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید