ویژگی های استفاده از درب اتوماتیک چیست؟ – اخبار بازار تسنیم


بدون شک در هر نوع ساختمانی از جمله مسکونی ، ادراری ، پزشکی و … درب ورودی یکی از مهمترین اجزای سازنده است ، زیرا کلیه ورودی ها و خروجی های مربوط به ساختمان از طریق درب ساخته می شوند. حفظ امنیت مکان و سرنشینان آن به درب ورودی آن بستگی دارد ، بنابراین باید در انتخاب بهترین نوع دقت شود.

گروه جدیدی از درب های ورودی در حال تولید است ، به نام درب های اتوماتیک ، که با نیروی الکتریکی کار می کنند و نیروی دست انسان در روند عملکرد آنها دخالت نمی کند. در واقع عملکرد درب های اتوماتیک بر اساس سنسورهای طراحی شده در سیستم است که به حرکت انسان حساس هستند و بلافاصله پس از احساس حرکت باز و بسته می شوند. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در مورد مشخصات استفاده از درب اتوماتیک خدمات شما عزیزان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

درب های اتوماتیک چگونه کار می کنند

در عصر فن آوری ، سرعت بسیار مهم است و از این نظر درهای سنتی با درهای اتوماتیک جایگزین شده اند تا کار را تسهیل کرده و سرعت کار را بهبود بخشند. دربهای اتوماتیک معمولاً در مناطق پرتردد برای انجام سریعتر کارها استفاده می شود.

همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، عملکرد دربهای اتوماتیک براساس عملکرد یک سری سنسورهای داخلی است که این سنسورها به عوامل مختلفی بستگی دارند. وزن ، حرکت جسم ، صدا و حتی نور از عواملی هستند که سنسور به آنها پاسخ می دهد.

نحوه کار سنسورها با درب های اتوماتیک

بیشتر بخوانید  تونس ، به سواحل ناآرامی و عدم اطمینان

انواع مختلفی از درب های اتوماتیک وجود دارد که هرکدام دارای سیستم عامل مخصوص به خود هستند. بعضی از این درها از سنسورهای حساس به وزن استفاده می کنند ، یعنی آنها بلافاصله با احساس وزن جسم باز یا بسته می شوند. این سنسورها معمولاً در کف ساختمان نصب می شوند.

در واقع ، عملکرد درب های اتوماتیک به گونه ای است که سنسورهای نصب شده توسط آن به محض دریافت سیگنال از اطراف فعال شده و این سیگنال را به مرکز عملکرد درب می فرستند. این امر باعث حرکت سیستم درب می شود که در نهایت درب باز و بسته می شود.

تقسیم عملکرد درب های اتوماتیک

درب های اتوماتیک بسته به قطعات استفاده شده در ساخت ، عملکردهای مختلفی دارند. بر این اساس ، یک تقسیم بندی کلی انجام می شود. این واحدها شامل:

جک اتوماتیک: این سیستم از ترکیبی از الکترونیک و مکانیک استفاده می کند. به عبارت دیگر ، برق ارائه شده باعث حرکت دنده های سیستم می شود و بنابراین درب باز و بسته می شود. در واقع ، در این سیستم ها ، انرژی الکتریکی مکانیکی می شود.

ن درهای پنوماتیک: در این مدل ، سیستم درب اتوماتیک ، انرژی باد یا فشار گاز حرف اول را می زند. در واقع انرژی مورد نیاز برای جابجایی درب توسط این دو عنصر تأمین می شود. البته لازم به ذکر است که این مدل صدای نسبتاً بالایی دارد و همچنین گاه به گاه نیاز به تعمیر و سرویس دارد.

درب های هیدرولیک: بهترین نوع عملکرد درب اتوماتیک مربوط به سیستم هیدرولیک است. در این سیستم ها انرژی مورد نیاز برای جابجایی درب از طریق فشار مایعات یا روغن تأمین می شود. لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از روغن ، استهلاک سیستم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بنابراین می تواند ورود و خروج یک مکان شلوغ را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید  شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، سلاح‌ورزی را برکنار کرد

از دیگر مزایای استفاده از درب های هیدرولیکی انرژی جنبشی بالا و قدرت حرکت یکنواخت است که دلیل استفاده از این درب های سنگین است.

طبقه بندی درب های اتوماتیک بر اساس کارایی

همانطور که گفتیم درب اتوماتیک آنها بر اساس عملکردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این تقسیمات عبارتند از:

درب اتوماتیک شیشه ای: یکی از درهای اتوماتیک که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد شیشه است که به دلیل زیبایی در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای این درب ها می توان به بانک ها ، دفاتر ، مغازه ها ، مراکز درمانی و … اشاره کرد. تلسکوپی ، گردان و شیشه انواع مدل اتوماتیک درب های شیشه ای است.

درب پارکینگ: انواع دیگر درب اتوماتیک شامل نوع درب اتوماتیک پارکینگ است که همانطور که از نام آن پیداست برای پارکینگ درب در ساختمانهای مسکونی و غیر مسکونی استفاده می شود.

درب های اتوماتیک کرکره ای: این نوع درب ها معمولاً به دلیل فضای کمی که اشغال می کنند مورد استفاده قرار می گیرند. البته کرکره ها متناسب با نیاز مشتری در اندازه های مختلف ساخته می شوند که همانطور که از بالا تا می شوند فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

درب های مقطعی: یکی از جدیدترین و مدرن ترین انواع درب اتوماتیک نوع مقطعی است که استفاده از آن زیبایی مکان را دو چندان می کند. البته درب های مقطعی معمولاً برای فضاهای داخلی کوچک استفاده می شوند.

“این یک تبلیغ است”

دیدگاهتان را بنویسید